• caramia

Fler över 40 som planerar barn?

Jag och sambon gav för ett tag sedan upp om att försöka få ett syskon till vår son. Efter ett års försökande, vilket resulterade i fem missfall kände jag att jag inte orkade försöka mer.

Men nu känner jag att jag mig ändå redo att ge det en sista chans till under nästa år. Jag vet att det inte kommer bli lätt, så jag undrar om det är fler som är på samma resa och vill följas åt?

• Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?
  • Mimmiimimmii

Jag fick blödningar redan i vecka 11 o det höll på till o från till vecka 30. Så många gånger jag åkte in till akuten o var helt säker på att bebis inte levde. Sköterskorna som jag ringde o rådfrågade va helt säkra på missfall men varenda gång pickade lilla hjärtat. Jag fick en tablett mot blödningar o i efterhand tror jag att det räddade vår lilla tjej. En av läkarna sa nämligen att blödningar triggar igång sammandragningar o leder till att man föder för tidigt eller får missfall. Åt tabletterna såfort jag blödde o Jaguar aldrig fått svar från vart det kom ifrån. Slemhinnor, lågt sittande moderkaka? Ingen läkare kunde svara oss men hon föddes exakt på dagen o var helt perfekt. Läste så många trådar om blödningar o alla var så negativa. Vill bara skicka med att det kan gå bra iaf. Uppdatera gärna i tråden, underbar om det kommer fler små mirakel

• FruganK78
    Mimmiimimmii skrev 2021-02-28 01:35:45 följande:

Följer fortfarande denna tråden o blir så glad av alla plus. Håller tummar och tår. Det är en känslomässig berg o dalbana o jag känner igen mig i er oro. Jag har en tuff graviditet bakom mig nu med blödningar. Trodde aldrig det skulle gå vägen men nu ligger hon här jämte mig. Så alla styrkekramar till er alla kämpar??

Så underbart att allt gick bra för dig till slut!

Tack snälla <3
  • Caki80

Idag känns det inte roligt. Morgonens test på äl+12 är svagare än tester i förrgår. Det borde inte vara möjligt, så jag antar att det inte blir något den här gången heller :(

• FruganK78
    Caki80 skrev 2021-03-01 06:29:28 följande:

Idag känns det inte roligt. Morgonens test på äl+12 är svagare än tester i förrgår. Det borde inte vara möjligt, så jag antar att det inte blir något den här gången heller :(

Men neeej, fy f..n så tråkigt! Beklagar innerligt.
  • Tvillingarna14

Igår kom mensen så det var falskt alarm även denna gång. Sååå besviken.

Har varit i kontakt med Olgakliniken i Ryssland, men där är jag för gammal för IVF. Deras gräns är 43 och jag fyller snart 45. De föreslog äggdonation, men min sambo vill inte och jag kan väl erkänna att jag heller inte känner mig helt bekväm med det. Har börjat kolla lite på Danmark, men detta är verkligen en helt ny värld och jag vet knappt vart jag ska börja. Tips någon?

• FruganK78
    Tvillingarna14 skrev 2021-03-01 20:30:17 följande:

Har varit i kontakt med Olgakliniken i Ryssland, men där är jag för gammal för IVF. Deras gräns är 43 och jag fyller snart 45. De föreslog äggdonation, men min sambo vill inte och jag kan väl erkänna att jag heller inte känner mig helt bekväm med det. Har börjat kolla lite på Danmark, men detta är verkligen en helt ny värld och jag vet knappt vart jag ska börja. Tips någon?

Beklagar!
  • Mimmiimimmii

Håller tummar för er alla, hur många är ni som lyckats bli gravida? Känns som så många av er kämpar??Kanske är det så att de som blivit gravida lämnar tråden o man ser inte de positiva resultaten? Stor kram o håll oss uppdaterade så psykiskt jobbigt med all oro o ovetenskapligt om man får bli gravid

• Nykär15
    Tvillingarna14 skrev 2021-02-27 09:21:06 följande:
    Har undrat hur det gått för dig, därför kul att du nu skriver och berättar om den här spännande resan med IVF. Kram.

Åh fint du tänkt på mig <3

Tiden jag ruvade var positiv och fin, men slutade tyvärr i ett negativt test idag och även besked att vårt andra ägg inte klarade sig till frysen. Så vi får börja om helt igen, men kommer göra det först i maj har vi bestämt så kroppen får vila lite. Var rätt trött och tagen efter äggplocket, kände i hela kroppen att den var utmattad. 
    Så det blir att läka lite nu och köra på själva runt äl och sen ta ny energi för en IVF igen. Kommer ändra så det blir mikroinjektion nästa gång för att kanske få fler befruktade ägg och förhoppningsvis något att frysa då istället. 

Caki80 skrev 2021-03-01 06:29:28 följande:

Usch så ledsamt...är tyvärr det man kan få tvingas se när man testar tidigt, man vet ju om det men hoppas ju ändå...det hände mig ju precis före denna IVF med :/ Hoppas dock att det bara var koncentrationen på urin och att det kanske ändå är starkare i morgon...

Tvillingarna14 skrev 2021-03-01 20:30:17 följande:

Jag hade kontakt med Danmark (Vitanova) nu innan vi blev godkända för IVF i Sverige till slut. De verkar rätt enkelt ändå, man kan göra många undersökningar via kliniker i Sverige som de samarbetar med och man gör bara plock och insättningen hos dem när det är dags. Så vi hade absolut valt dem om vi inte hade fått chansen på vår klinik där vi går nu. 

Olga har jag med tittat på, men tyvärr ha vi inte alls den ekonomin, helt galna priser även om de har en "garanti"...och det av något känns komplicerat med visum och annat nu i Covid-tider med. Vi hade med nöd och näppe råd med att köpa ett 3-paketsförsök här i Sverige för 85.000 kr

Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?