• caramia

Fler över 40 som planerar barn?

Jag och sambon gav för ett tag sedan upp om att försöka få ett syskon till vår son. Efter ett års försökande, vilket resulterade i fem missfall kände jag att jag inte orkade försöka mer.

Men nu känner jag att jag mig ändå redo att ge det en sista chans till under nästa år. Jag vet att det inte kommer bli lätt, så jag undrar om det är fler som är på samma resa och vill följas åt?

• Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?
  • Tvillingarna14
    Caki80 skrev 2021-02-27 08:42:20 följande:

God morgon och tack alla!

Visst var testet i morse positivt, om än svaaagt :D

Nu får man bara hoppas att det stannar också.

Jag har läst att missfallsrisken är 50% fram till BIM när man testar såhär tidigt (äl+10) så det är ju knappt man vågar bli glad.

Och iom missfallet i december och min ålder lär det väl ta betydligt längre än till bim innan man vågar bli glad på riktigt.. . Kanske tills efter nipt? XD

Men va kul!!! Gå ut och köp en tårta vetja. Det är ju verkligen något stort att fira och dessutom är det lördag ????
  • Tvillingarna14
    FruganK78 skrev 2021-02-27 07:34:15 följande:

Tack så mycket! Håller mina tummar för dig också... Håll oss uppdaterade!

Kram

Det ska jag absolut göra. Tack för att du håller tummarna, kan verkligen behövas.
  • Tvillingarna14
    Nykär15 skrev 2021-02-27 06:36:41 följande:

Vi har precis genomgått vår första IVF, har testdag 6/3 men vi ska testa 3/3. Vi fick ut 6 ägg, 2 befruktades och på dag 3 fick jag tillbaka ett 3-dagars embryo på 8 celler.

Skillnaden att ruva mot att försöka själva är ju att man VET att ägget var befruktat när det kom tillbaka vilket såklart höjer förväntningarna inför ett test. Det känns skönt att ha två fulla försök kvar med ifall det inte funkade och då hoppas jag det är lättare att ladda om. Vi vet inte än om det andra ägget klarade sig för frysen, tror inte det då det hade utvecklats långsammare.

Hade MA i v 11 i juni-20 och sen månader av minus bara..plussade dagarna innan IVF och det blev verkligen en chock, men sen blev det en kemisk och vi fick starta ivf på den blödningen...så den veckan var omtumlande, först gravid, sen förlust och så börja ta sprutorna för att kunna bli gravid igen...

Men tiden för ivf har gått fort, man gör ju nåt nästan varje dag, först när man ruvar det går lite långsammare, men samtidigt är man ju redan några dagar framåt iom att embryot redan är några dagar när man får tillbaka det. Och nu när jag snart ska testa så vågar jag knappt tänka att det ska ske, vill stanna i min bubbla med tron om att det fäst och jag är gravid <3

Har undrat hur det gått för dig, därför kul att du nu skriver och berättar om den här spännande resan med IVF. Kram.
  • Caki80
    Tvillingarna14 skrev 2021-02-27 09:16:13 följande:

Men va kul!!! Gå ut och köp en tårta vetja. Det är ju verkligen något stort att fira och dessutom är det lördag ????

Haha!

Vet inte med tårtan, men tänkte lägga en fin köttbit i marinad. För blir det som graviditeten med dottern så kommer jag ha några månader framför mig då jag inte klara av stekos, så nu får jag passa på!

Borde väl fylla frysen med lagad mat så jag slipper matosen sen :D
  • FruganK78
    Nykär15 skrev 2021-02-27 08:30:57 följande:

Finns ju en mening med allt och jag tror tanken var att ni ska hinna få en liten till helt enkelt <3

Jag ska uppdatera er!

Ja det kanske va ödet.

Låter bra det! Ha en fin helg!
  • FruganK78

Jag har läst att missfallsrisken är 50% fram till BIM när man testar såhär tidigt (äl+10) så det är ju knappt man vågar bli glad.

Och iom missfallet i december och min ålder lär det väl ta betydligt längre än till bim innan man vågar bli glad på riktigt.. . Kanske tills efter nipt? XD

Meeen så kul! Vi kanske får samma bf då hihi. Vi får ta en dag i taget nu och kanske vara lite förberedda på det värsta men ändå våga glädjas åt detta fantastiska!
  • Stora My

Grattis! Håller tummarna den lilla stannar.
  • Mimmiimimmii

Följer fortfarande denna tråden o blir så glad av alla plus. Håller tummar och tår. Det är en känslomässig berg o dalbana o jag känner igen mig i er oro. Jag har en tuff graviditet bakom mig nu med blödningar. Trodde aldrig det skulle gå vägen men nu ligger hon här jämte mig. Så alla styrkekramar till er alla kämpar??

• Mimmiimimmii

Följer fortfarande denna tråden o blir så glad av alla plus. Håller tummar och tår. Det är en känslomässig berg o dalbana o jag känner igen mig i er oro. Jag har en tuff graviditet bakom mig nu med blödningar. Trodde aldrig det skulle gå vägen men nu ligger hon här jämte mig. Så alla styrkekramar till er alla kämpar??

• Rafagåva
    Mimmiimimmii skrev 2021-02-28 01:35:45 följande:

Åååh vad underbart att höra. Får man fråga varför du fick blödningar? Hur länge blödde du pch kom hon ut fullgången?

Tack för dina styrkekramar
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?