Nykär15 skrev 2021-02-27 06:36:41 följande:
Vi har precis genomgått vår första IVF, har testdag 6/3 men vi ska testa 3/3. Vi fick ut 6 ägg, 2 befruktades och på dag 3 fick jag tillbaka ett 3-dagars embryo på 8 celler.
Skillnaden att ruva mot att försöka själva är ju att man VET att ägget var befruktat när det kom tillbaka vilket såklart höjer förväntningarna inför ett test. Det känns skönt att ha två fulla försök kvar med ifall det inte funkade och då hoppas jag det är lättare att ladda om. Vi vet inte än om det andra ägget klarade sig för frysen, tror inte det då det hade utvecklats långsammare.
Hade MA i v 11 i juni-20 och sen månader av minus bara..plussade dagarna innan IVF och det blev verkligen en chock, men sen blev det en kemisk och vi fick starta ivf på den blödningen...så den veckan var omtumlande, först gravid, sen förlust och så börja ta sprutorna för att kunna bli gravid igen...
Men tiden för ivf har gått fort, man gör ju nåt nästan varje dag, först när man ruvar det går lite långsammare, men samtidigt är man ju redan några dagar framåt iom att embryot redan är några dagar när man får tillbaka det. Och nu när jag snart ska testa så vågar jag knappt tänka att det ska ske, vill stanna i min bubbla med tron om att det fäst och jag är gravid <3
Har undrat hur det gått för dig, därför kul att du nu skriver och berättar om den här spännande resan med IVF. Kram.