• Anonym (MrR)

    Rätt till neka eller ej?

    Hej!

    Har ibland funderat på en sak som jag tänkte kolla med er vad ni tycker.

    Kanske denna fråga går till de som ofta nekar sin partner sex ?

    I ett förhållande är man två stycken, ett givande och tagande, man inleder ett förhållande på bådas vilja och villkor..

    Låt oss säga att du älskar din partner, såklart alltid orolig för förlora denna, ser en framtid, vill ha ett lyckligt och fungerande förhållande, alltid vill dennes bästa, vill att allt skall flyta på och minimalt med små bråk.

    Du märker att din partner vill ha sex med dig flera gånger i veckan och du nekar gång på gång.

    Hur tänker du där?

    Tycker du att det känns mer rätt att du skall få din vilja igenom än din partners ? (det är din kropp jag vet men varför han ett förhållande om man inte är villig att dela med sig av sin kropp till sin partner)

    Nu kommer väll feminister tända till och säga "vill man inte ha sex så skall man inte ha det!"

    Till er med det tankesättet, tycker ni att det är konstigt att det bara blir fler och fler skilsmässor mot vad det var förr?

    Efter läst ett x antal trådar ang ens partner nekar sex hela tiden så förstår jag att detta är ett faktiskt större problem än vad många kan förstå.

    De som inte är i samma behov av sex som de som är det ser inte problemet i det men bör kanske försöka få en förståelse för de om ni nu vill att förhållandet skall fungera.

    Att neka 9 av 10 gånger och sen undrar varför din partner väljer att skilja sig eller vara otrogen känns det konstigt?

    Låt oss hitta en liknelse?

    Säg tex att du vill åka och träna eller träffa dina vänner, men 9 av 10 gånger så hittar din partner på alla möjliga anledningar till att du inte kan göra det, kommer du då gilla läget i det långa loppet och stanna kvar?

    Kommer du då tycka det är ok att få träna eller träffa dina vänner kanske 10 gånger per år bara för din partner vill det?

  • Svar på tråden Rätt till neka eller ej?
  • Anonym (B)

    Kan det finnas ett samband med att bittra män inte får ligga?

  • Anonym (Stina)
    Anonym (MrR) skrev 2019-12-21 00:43:25 följande:

    Varför väcker det ilska hos vissa kvinnor när det hör att män behöver sex?

    Tro det eller ej, men alla män springer inte runt och våldtar kvinnor när de känner lust..

    Det finns män som lyssnar på ett nej och backar.

    Ditt tankesätt är något otroligt.


    Blir inte ett dugg arg på att människor vill ha sex. Det är när man låter egna behov stå över andra människors rätt att bestämma över sina kroppar och sin sexualitet som jag blir heligt förbannad.

    Finns ett bra sätt att lösa problemet med män som låter sin sexualitet styra deras förhållningssätt till andra.

    Jag löser det med ett litet enkelt kirurgiskt ingrepp när jag har hanhundar som låter sina behov bli ett problem i flocken.
  • Anonym (Diana)

    Det är en svår fråga det där. Att gå med på sex för husfridens skull är ingen bra idé. Inte heller att tjata sig till sex. Skulle den i paret som har lägre sexlust neka till sex hela tiden vara ensam orsaken till skilsmässa så är det då den med högre sexlust den som är orsaken till skilsmässa om den andre ställer upp på sex allt som oftast gör det? För jag lovar, ?ställer man upp? utan att ha lust så tär det på psyket och förhållandet

  • Anonym (MrR)
    Anonym (Stina) skrev 2019-12-21 09:12:46 följande:

    Blir inte ett dugg arg på att människor vill ha sex. Det är när man låter egna behov stå över andra människors rätt att bestämma över sina kroppar och sin sexualitet som jag blir heligt förbannad.

    Finns ett bra sätt att lösa problemet med män som låter sin sexualitet styra deras förhållningssätt till andra.

    Jag löser det med ett litet enkelt kirurgiskt ingrepp när jag har hanhundar som låter sina behov bli ett problem i flocken.


    Bara av ren nyfikenhet.

    Hur tycker du att den personen med högre lust skall göra om det är i den situation vi pratat om?
  • Anonym (Fakta)

    70% av skilsmässor tas ut av kvinnor

    Högsta skälet är ojämlikhet i förhållandet

    Hur ska den generella kvinnan orka med sex när hon:

    Jobbar

    Tar störst ansvar av hem och barn

    Är den som projektleder familjen och är familjens levande kalender som förväntas ha koll på allt?

    Familjens psykolog som hela tiden ska känna av allas mående. Den som ringer hamla farmorn för att se hur hon mår. Den som åker hem och kramar om en kompis som mår piss.

    SjukvårdsStatistik visar att kvinnor i småbarnsåren bränner ut sig i raketfart och att detta håller på att bli en epidemi.

    Och utöver detta så förväntas Jon vara glad, kåt och tacksam.

    Hur går det här ihop??

  • Anonym (M)
    Anonym (Fakta) skrev 2019-12-21 09:37:30 följande:

    70% av skilsmässor tas ut av kvinnor

    Högsta skälet är ojämlikhet i förhållandet

    Hur ska den generella kvinnan orka med sex när hon:

    Jobbar

    Tar störst ansvar av hem och barn

    Är den som projektleder familjen och är familjens levande kalender som förväntas ha koll på allt?

    Familjens psykolog som hela tiden ska känna av allas mående. Den som ringer hamla farmorn för att se hur hon mår. Den som åker hem och kramar om en kompis som mår piss.

    SjukvårdsStatistik visar att kvinnor i småbarnsåren bränner ut sig i raketfart och att detta håller på att bli en epidemi.

    Och utöver detta så förväntas Jon vara glad, kåt och tacksam.

    Hur går det här ihop??


    Det är också vanligt att mannen är den som inte har lust, men det är troligtvis mer tabubelagt att prata om det eftersom det ses som omanligt att ha låg sexlust.
  • New  Dawn
    Anonym (Hannakkl) skrev 2019-12-21 00:58:57 följande:

    Det är så långa gånger min partner vill ha sex men jag inte är så sugen..

    MEN jag ställer upp på ha sex de flesta gångerna ändå! Man blir ju lite små kåt när. Man väl ha börjat :)


    Ja, om man blir kåt är det ju bra. Varför ser du det som att ställa upp när du är kåt ? Vill du inte ha sex när du är kåt?

    Problemet uppstår ju när man inte blir kåt och ändå har sex, fast man helst skulle avstå.

    Fattar inte varför människor så otroligt ofta tycker det är att sälla upp så fort de inte är kåta från förra sekund.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Physalis skrev 2019-12-21 01:12:07 följande:

    Det är självklart rätt att göra slut om man inte är sexuellt kompatibel med sin partner. Ingen har sagt att någon måste stanna i ett förhållande de inte är nöjd med.

    Är det inte snarare sorgligt att kvinnor gått och låtit sina partners "besöka templet" på partners villkor istället för hennes egna, innan någon talade om för henne att hon inte behövde det?


    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (S) skrev 2019-12-21 08:13:37 följande:

    Om skilsmässornasökning skulle bero på att folk tidigare kände sig tvingade att ha sex med sin partner mot sin vilja, så kan jag inte annat än att se det som positivt att skilsmässotalen gått upp


    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Baillando) skrev 2019-12-21 01:23:45 följande:

    Klart man har rätt att neka. Däremot ställer jag ofta gärna upp med fingersex eller kanske penetration även om jag inte är "på". Oralsex är mer intimt, där måste jag vara kåt.

    Likaså när vi haft lite stiltje pga sömnbrist, jobb, etc, så har vi båda åsikten att man kan behöva ha sex ibland för att inte tappa suget helt. Det är enklare för mig som man att ställa upp på penetration även om jag inte är "på", och enklare för henne att ställa upp på handsex - det är liksom inte svårt att runka av en man så han blir nöjd.

    Notera. Inte göra något mot den andres vilja, men allt måste inte vara himlastormande orgasmiskt.


    Okej oralsex funkar inte när du inte är kåt. Om du inte hade så lätt att skaffa stånd utan att vara kåt skulle inte heller samlag funka. Då återstår alltså fingersex. Det bygger alltså på att din kvinna kan njuta av endast fingersex...

    Vissa män kan vara svåra att runka av. Har läst många män som inte kan komma av det.

    Är som vanligt förundrad över inställningen att "ställa upp" . Helt obegripligt att man inte VILL ge njutning. Den största gåtan här på familjeliv. Det märkliga är att denna negativa synen på sex och njutning, ofta uttrycks av människor som ändå verkar gilla sex och närhet. Så konstigt tycker jag.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (MrR) skrev 2019-12-19 19:59:09 följande:

    Förstår helt klart hur du tänker, inte jätte kul att ligga med nån som inte är sugen men ibland kanske man får släppa till och (ursäkta ordvalet) ställa upp.

    Sex föder sex, att ha mycket sex har ju bevisat att det bygger upp ett sug och behov..


    Nej sex föder per automatik inte lust.

    Vill båda jobba på att få igång sexlivet /sexlusten kan det vara en idé att bestämma sig för att ha sex. Detta funkar dock inte om man inte får lust under tiden, trots upprepade försök.

    Om det var så enkelt som du tror, skulle kvinnor som ställer upp på sex automatiskt öka sin lust, och så är det inte. Det kan nämligen få exakt motsatt effekt. Sex kan i stället blir något negativt, meningslöst och kravfullt och då kan intresset för sex i stället MINSKA.

    Jag tror det enda sättet att förstå detta är att du skulle bli utsatt för att någon drog i din slaka penis trots att den är och förblir slak. Detta kan provas någon gång när du inte kan få stånd. Tex när du kommit några gånger. Tänk då att någon fortsätter och sliter och drar. Tänk att detta tillstånd upprepar sig. Någon drar i din slaka penis, som då fortsätter vara slak. Först när du kan tänka dig att sex inte är förenat med lust kan du förstå.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (A)
    New Dawn skrev 2019-12-21 12:20:46 följande:
    Nej sex föder per automatik inte lust.

    Vill båda jobba på att få igång sexlivet /sexlusten kan det vara en idé att bestämma sig för att ha sex. Detta funkar dock inte om man inte får lust under tiden, trots upprepade försök.

    Om det var så enkelt som du tror, skulle kvinnor som ställer upp på sex automatiskt öka sin lust, och så är det inte. Det kan nämligen få exakt motsatt effekt. Sex kan i stället blir något negativt, meningslöst och kravfullt och då kan intresset för sex i stället MINSKA.

    Jag tror det enda sättet att förstå detta är att du skulle bli utsatt för att någon drog i din slaka penis trots att den är och förblir slak. Detta kan provas någon gång när du inte kan få stånd. Tex när du kommit några gånger. Tänk då att någon fortsätter och sliter och drar. Tänk att detta tillstånd upprepar sig. Någon drar i din slaka penis, som då fortsätter vara slak. Först när du kan tänka dig att sex inte är förenat med lust kan du förstå.
    Håller med
  • Anonym (Stina)
    Anonym (MrR) skrev 2019-12-21 09:28:56 följande:

    Bara av ren nyfikenhet.

    Hur tycker du att den personen med högre lust skall göra om det är i den situation vi pratat om?


    Man har alltid valet att antingen gilla läget eller skaffa sig ett annat läge. Att tvinga på någon annan sin lust är dels fruktansvärt osmakligt och också helt kontraproduktivt då det bara leder till att sex blir ett trauma och inte något lustfyllt för den som blir påtvingad en annan människas lust. Sex är ingen rättighet inte ens i en relation.
  • EmberEyes
    Anonym (MrR) skrev 2019-12-21 09:28:56 följande:
    Bara av ren nyfikenhet.

    Hur tycker du att den personen med högre lust skall göra om det är i den situation vi pratat om?
    Jag förstår inte hur något så¨simpelt är så fruktansvärt svårt för dig och dina gelikar....

    När två personer i en relation har olika sexlust så finns det (minst) tre godtagbara lösningar.
    1) Den med högre sexlust finner sig i situationen som den är.
    2) Efter diskussion så kommer paret överens om att öppna förhållandet och personen med högre sexlust söker tillfredställelse utanför relationen.
    3) Eftersom sexet är viktigare än partnern så avslutar personen med högre sexlust relationen för att finna en mer kompatibel livskamrat.
  • Anonym (M)
    EmberEyes skrev 2019-12-21 14:58:17 följande:
    Jag förstår inte hur något så¨simpelt är så fruktansvärt svårt för dig och dina gelikar....

    När två personer i en relation har olika sexlust så finns det (minst) tre godtagbara lösningar.
    1) Den med högre sexlust finner sig i situationen som den är.
    2) Efter diskussion så kommer paret överens om att öppna förhållandet och personen med högre sexlust söker tillfredställelse utanför relationen.
    3) Eftersom sexet är viktigare än partnern så avslutar personen med högre sexlust relationen för att finna en mer kompatibel livskamrat.
    Och en fjärde lösning kan vara att ta reda på om det finns något att göra för att öka sexlusten hos den med lägre lust och i så fall göra de förändringar som krävs.
  • EmberEyes
    Anonym (M) skrev 2019-12-21 16:06:43 följande:
    Och en fjärde lösning kan vara att ta reda på om det finns något att göra för att öka sexlusten hos den med lägre lust och i så fall göra de förändringar som krävs.
    Helt rätt!
  • Beccus

    Jag är kvinnan som haft mindre lust än mannen. Inte för att jag inte var kåt, för det var jag, men jag äcklades av honom. Sex är närhet, intimt och ska vara härligt. I början var det det. På slutet inte alls, det var en pina. Anledningen handlade mycket om respekt, lyhördhet och beteende. Han respekterade inte min kropp, han såg den som sin egendom. Han gnällde för att jag hade BH på mig, han ville gå och klämma på mina tuttar 24/7, inget jag gillade alls, speciellt inte när dom var ömma under graviditeten & amning, det gjorde bara jävligt ont. Likadant med min röv, där skulle det med klämmas hela tiden, han skulle bestämma vilka kläder jag skulle ha på mig osv. Sa jag ifrån var jag gnällig och tråkig, han tyckte det var kul. Jag jobbade 12 timmars pass, han förväntade sig att jag skulle orka åka runt och umgås med folk när jag kom, samtidigt som jag skulle orka hjälpa honom med hushållet (han har aldrig jobbat) min lön gick åt till hans nöjen, jag fick be om lov om jag själv eller barnen behövde nåt. Fick inte han knulla på 2 dar så älskade jag inte honom, det var synd om honom för det hade gått flera veckor. Kåt var jag, men det löste jag själv i duschen. Sista tiden hade jag nästan panik i närheten.

    Så nej, "ställa upp" för husfridens skulle gör man inte.

    Nu har jag en man som respekterar mig och jag njuter av sex igen. Vi kan ligga nakna bredvid varann utan krav på sex, vi kan gå och kåta upp varann under dagen med kramar och pussar sen är det ändå inte säkert det blir sex. Vi älskar varandra och varandras närhet, det finns respekt, tillit och kärlek mellan oss, och med det kom min lust tillbaka.

  • Anonym (Stina)
    Beccus skrev 2019-12-21 16:55:20 följande:

    Jag är kvinnan som haft mindre lust än mannen. Inte för att jag inte var kåt, för det var jag, men jag äcklades av honom. Sex är närhet, intimt och ska vara härligt. I början var det det. På slutet inte alls, det var en pina. Anledningen handlade mycket om respekt, lyhördhet och beteende. Han respekterade inte min kropp, han såg den som sin egendom. Han gnällde för att jag hade BH på mig, han ville gå och klämma på mina tuttar 24/7, inget jag gillade alls, speciellt inte när dom var ömma under graviditeten & amning, det gjorde bara jävligt ont. Likadant med min röv, där skulle det med klämmas hela tiden, han skulle bestämma vilka kläder jag skulle ha på mig osv. Sa jag ifrån var jag gnällig och tråkig, han tyckte det var kul. Jag jobbade 12 timmars pass, han förväntade sig att jag skulle orka åka runt och umgås med folk när jag kom, samtidigt som jag skulle orka hjälpa honom med hushållet (han har aldrig jobbat) min lön gick åt till hans nöjen, jag fick be om lov om jag själv eller barnen behövde nåt. Fick inte han knulla på 2 dar så älskade jag inte honom, det var synd om honom för det hade gått flera veckor. Kåt var jag, men det löste jag själv i duschen. Sista tiden hade jag nästan panik i närheten.

    Så nej, "ställa upp" för husfridens skulle gör man inte.

    Nu har jag en man som respekterar mig och jag njuter av sex igen. Vi kan ligga nakna bredvid varann utan krav på sex, vi kan gå och kåta upp varann under dagen med kramar och pussar sen är det ändå inte säkert det blir sex. Vi älskar varandra och varandras närhet, det finns respekt, tillit och kärlek mellan oss, och med det kom min lust tillbaka.


    Härligt när man hittar den rätte. Har en liknande relation med min flickvän. Mycket kel och smek utan att det måste leda till sex. Bra sex föder lust till mera sex och dålig sex och sex som man känner sig mer eller mindre tvingad till skapar bara blockeringar och olustkännslor. Har haft det problemet i tidigare relationer men aldrig i min nuvarande.
Svar på tråden Rätt till neka eller ej?