Vi som planerar äggdonation 2020
Men de måste ju hålla koll på det. Det ska ju inte vara någon chansningslek.
Angående detta med Olga kliniken. Det är inte bara detta med frysta ägg och antalet som spelar roll. En stor skillnad där och här i Norden är behandlingskulturen, jag har fått det bekräftat av flera gynekologer (omedvetet i Sverige. På en klinik vart de helt chockade över hur de kunde ge Progesteron och Östrogen samtidigt till exempel och så fick jag lyssna på en lång utläggning om det minsann.
Jag hade rätt att få ÄD "gratis" i Sverige men har valt bort det. Känner inte att man är tillräckligt bra på IVF och ligger efter med mycket här. Går det inte vägen så finns det ingen uppföljning (som med mycket annat). Kände inte att det var värt det.
Men visst är det jobbigt att behöva ordna allt praktiskt när man ska ta sig till utlandet.
Precis, gynhälsan och minerva är samma!
Jag har testat nästan varje dag (bara jag som är så nojjig?) och strecket har nu blivit starkt. Först tyckte jag att det inte ökade och oroade mig för det. På måndag när det är testdag ska jag testa med veckoindikator (har sparat fin-testet :) )och hoppas verkligen att det står 2-3 veckor.
Jag har varit på många olika ställen. Jag tycker att läkaren på gynhälsan är bra, lite opersonlig och snabb men inte allt för överdrivet. Det bästa stället jag varit på var Storkkliniken i Danmark. Där gjorde jag spermiedonation då min förra partner var steril. Jag var där 4 gånger. Supermysiga barnmorskor och jättefin mottagning. Kändes som att komma till ett lyxigt spa varje gång.