• Hel96

Vad tycker ni om att SD är störst?

Som Sverigedemokrat jublar jag då vi är det största partiet och att det finns en chans att Sverige blir bättre igen om vi bildar regering (vilket jag tror kan komma hända). Som ni ser har Stefan och hans regering inte gjort ett bra jobb. Alls.

Vad tycker ni om SD's ökning?

Underbart eller katastrof?

Inget bråk i tråden, tack!

Jimmie Åkesson shaalalalala
  • Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?
  • Anonym (Hilda)

Jag skriver vissa, jag menar naturlugtvis alla folk är en produkt av sin miljö.

• Anonym (Hilda)

Sen är det ju så att man måste kunna se att forskningen inom detta område är väldigt kontroversiell så man får förutsätta att man får titta igenom mycket innan man kan luta sig åt något håll. Jag har sett både den forskning du visade på förrut och annat som gjort mig övertygad om skillnader.

Men om man bortser från forskningen måste man ju kunna förstå och räkna ut saker. Jag var själv både feminist och med i ugn vänster innan jag började förstå (eller anse, vill inte säga att jag har rött) att vi inte föds som oskrivna blad. När man väl kastat av sig dessa idéer om social konstruktion finns det ingen återvändo.

Skillnader mellan män och kvinnor finns ju också

natgeo.se/vetenskap/manniskor/hjarnan/forskare-man-har-storre-hjarna-och-hogre-iq-an-kvinnor

• Anonym (faktor)

Det jag tycker lämpar sig ingen vidare i tryck.

• Anonym (Bra)
    Anonym (Hilda) skrev 2019-12-25 12:28:14 följande:

Det beror helt på vilka källor man använder :)

På vems kommentar svarar du på?
  • FDFMGA

Helt okej att SD är störst av de partier som verkar vilja bilda ett än så länge ganska löst sammanhållet högerpopulistiskt block.

Pendeln har alltid en tendens att svänga fram och tillbaka och Sverige är inte ensamma om för närvarande ha den i ett extremt fördumningsläge.

SD får gärna växa lite mer, under förutsättning att SD och de båda småpartier som cirklar kring dem inte tillsammans ökar.

Mardrömsscenariot vore ett starktKD - eller mer realistiskt ett starkt M - som hade varit det stora partiet inom samarbetstrion och som hade varit villiga att bilda en regering med hjälp av KD och SD.

En högerpopulistisk regering med förankring i såväl det bruna som det krista - det låter som rena helvetet.

Men så länge det inte finns en blåbrunkristen majoritet och så länge trions totala stöd inte växer så borgar det faktum att SD är störst inom trion för att trions inflytande blir förhållandevis begränsat.

• Anonym
    FDFMGA skrev 2019-12-25 15:35:35 följande:

Helt okej att SD är störst av de partier som verkar vilja bilda ett än så länge ganska löst sammanhållet högerpopulistiskt block.

Pendeln har alltid en tendens att svänga fram och tillbaka och Sverige är inte ensamma om för närvarande ha den i ett extremt fördumningsläge.

SD får gärna växa lite mer, under förutsättning att SD och de båda småpartier som cirklar kring dem inte tillsammans ökar.

Mardrömsscenariot vore ett starktKD - eller mer realistiskt ett starkt M - som hade varit det stora partiet inom samarbetstrion och som hade varit villiga att bilda en regering med hjälp av KD och SD.

En högerpopulistisk regering med förankring i såväl det bruna som det krista - det låter som rena helvetet.

Men så länge det inte finns en blåbrunkristen majoritet och så länge trions totala stöd inte växer så borgar det faktum att SD är störst inom trion för att trions inflytande blir förhållandevis begränsat.

Sicken rappakalja!
    Vänta du och se, tids nog bildar SD, M och KD regering med egen majoritet. Det ser jag fram mot.
  • FDFMGA
    Anonym skrev 2019-12-25 15:40:20 följande:
    Sicken rappakalja!
    Vänta du och se, tids nog bildar SD, M och KD regering med egen majoritet. Det ser jag fram mot.
    Vist kan man tycka att det är rappakalja den blåbrunkristna alliansen serverar och att rappakaljan blir allt brunare ju större SD blir relativt de båda satellitpartierna.

Hursomhelst så spelar det inte så stor roll, det väsentliga är att de blåbrunkristna inte tillsammans ökar.

Och som du säkert sett så vinner inte rappakaljan något opinionsstöd utan stödet har varit ungefär lika stort under det senaste året.

Och detta mot en bakgrund av ett år som i mångt och mycket i medierna har präglats av gängskjutningar och sprängningar.

Att SD är tongivande och störst bland de brunblåkristna borgar för att altenativet, rappakaljan som du kallade det - ter sig rätt härsketSkrattande
  • Anonym
    FDFMGA skrev 2019-12-25 16:09:18 följande:
    Vist kan man tycka att det är rappakalja den blåbrunkristna alliansen serverar och att rappakaljan blir allt brunare ju större SD blir relativt de båda satellitpartierna.

Hursomhelst så spelar det inte så stor roll, det väsentliga är att de blåbrunkristna inte tillsammans ökar.

Och som du säkert sett så vinner inte rappakaljan något opinionsstöd utan stödet har varit ungefär lika stort under det senaste året.

Och detta mot en bakgrund av ett år som i mångt och mycket i medierna har präglats av gängskjutningar och sprängningar.

Att SD är tongivande och störst bland de brunblåkristna borgar för att altenativet, rappakaljan som du kallade det - ter sig rätt härsketSkrattande
    Eftersom jag vet att du inte är ointelligent, så förstår jag ju att du missförstår min kommentar med flit.

Om jag mot förmodan har fel så säg bara till så ska förklara hur jag menade. Tycker inte att min lilla text kan missförstås om man inte har en extrem, handikappande brist på läsförståelse! 
  • Anonym (SD-kvinna)

Jättebra. Är själv medlem sen ett par år tillbaka.

Har ganska god insikt i partiet, och känner även toppen. Har aldrig träffat på så fina människor, många unga tjejer, äldre kvinnor, homosexuella. Det är arbetare och vanliga människor.

Självklart kan rasister dras till partiet men det ska inte vi behöva ansvara för.

Och uttrycker man rasistiska åsikter utesluts man. Vet flertalet som gjort det i valstugorna tex. Nolltolerans.

• FDFMGA
    Anonym skrev 2019-12-25 17:00:22 följande:
    Eftersom jag vet att du inte är ointelligent, så förstår jag ju att du missförstår min kommentar med flit.

Om jag mot förmodan har fel så säg bara till så ska förklara hur jag menade. Tycker inte att min lilla text kan missförstås om man inte har en extrem, handikappande brist på läsförståelse! 
    Javisst, men det är så tröttsamt med alla dessa anhängare till den blåbrunkristna potentiella alliansen - att de är så obenägna att föra en saklig debatt eller att tycka att ordet ska vara fritt.

Du besvarade ju inte min synpunkt som faktiskt är rätt väl underbyggd: SD och dess satellitpartier ökar inte i opinionen, och detta trots att de är i opposition till den inte mest handlingskraftiga regering som existerat och trots att mediernas fokus på brottslighet borde gynna de brunblåkristna partierna.

Inte borde det heller vara så svårt att förstå att manöverutrymmet för krympande partier som M och KD krymper relativt SD.

Det är inte särskilt osannolikt att SD snart är större än de båda satelliterna tillsammans. Är det då rimligt att tänka sig SD som stödparti till en M/KD-regeringSkrattande
Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?