Anonym skrev 2019-12-25 17:00:22 följande:
Eftersom jag vet att du inte är ointelligent, så förstår jag ju att du missförstår min kommentar med flit.
Om jag mot förmodan har fel så säg bara till så ska förklara hur jag menade. Tycker inte att min lilla text kan missförstås om man inte har en extrem, handikappande brist på läsförståelse!
Javisst, men det är så tröttsamt med alla dessa anhängare till den blåbrunkristna potentiella alliansen - att de är så obenägna att föra en saklig debatt eller att tycka att ordet ska vara fritt.
Du besvarade ju inte min synpunkt som faktiskt är rätt väl underbyggd: SD och dess satellitpartier ökar inte i opinionen, och detta trots att de är i opposition till den inte mest handlingskraftiga regering som existerat och trots att mediernas fokus på brottslighet borde gynna de brunblåkristna partierna.
Inte borde det heller vara så svårt att förstå att manöverutrymmet för krympande partier som M och KD krymper relativt SD.
Det är inte särskilt osannolikt att SD snart är större än de båda satelliterna tillsammans. Är det då rimligt att tänka sig SD som stödparti till en M/KD-regering