• Anonym (Rådet)

Hur många barn och barnbarn osv vill ni ha?

Hur många barn önskar du dig (om du fick välja)?

Hur många barnbarn önskar du dig (om du fick välja)?

Hur många barnbarns barn önskar du dig (om du fick välja)?

Hur många barnbarns barnbarn önskar du dig (om du fick välja)?

• Svar på tråden Hur många barn och barnbarn osv vill ni ha?
  • Anonym (Sara)

Hur många barnbarns barnbarn jag skulle ha haft om jag levt spelar ingen roll eftersom jag sedan länge är död då.

Jag har två barn och är nöjd med det. Barnbarn och barnbarnsbarn mm har ingen betydelse.

• SilverEmma

Barn - Har två och varken kan eller vill ha fler.
    Barnbarn - Max fyra. Men det är ju inte riktigt upp till mig. Men fyra känns som att jag skulle orka engagera mig i på en bra nivå.
    Generationerna efter det bryr jag mig inte så mycket om, hoppas att alla får det antal barn de vill ha, eller inga alls. Lär troligtvis närma mig 70 när barnbarnsbarnen kommer så förhoppningsvis ställs inte så stora krav på mig.

• Kexsmula

Jag väntar mitt andra barn, sedan är jag nöjd.

Barnbarn spelar egentligen ingen roll för mig, men högst fyra om jag fick önska.

Barnbarnsbarn osv struntar jag i.

• Anonym (K)

Barnbarns barnbarn? Jag fick mitt första barn som 20, för att ens se ett barnbarnsbarnbarn så måste nästan varje generation skaffa ungar i samma ålder som mig, och det är inget jag önskar. Vägrar bli mormor/farmor vid 40 ;)

• Anonym (C)

Jag vill ha minst 16 barn, minst 256 barnbarn, minst 4096 barnbarns barn och minst 65536 barnbarns barnbarn.

• Anonym (Evve)

Vet inte exakt hur många barn jag vill ha men 4-8 st, kanske fler.

När det gäller barnbarn så 30+ om jag fick välja.

Barnbarnsbarn 150+.

Barnbarnsbarnbarn 600+

• Anonym (G)

Ett barn, sen vet jag inte

• sextiotalist

Räcker med ett barn och ett barnbarn.

Men blir det inga barnbarn så är det ingen big deal

• Zakopane

Jag har fyra barn men skulle gärna ha två till, det vore drömmen. Hoppas på åtminstone ett till.

Barnbarnens antal är inte så viktigt, men det vore hemskt om ingen av mina barn skulle få barn.

Känner en kvinna född -72 som har en bror född -69 o en syrra född -73. Ingen av dem har skaffat barn. Deras mamma jobbade som förskollärare. Känns så tragiskt att hon inte fick några barnbarn.

• fjanten

Har tre barn, väldigt bra antal för mig. Vill gärna ha barnbarn i framtiden, men har ingen önskan om något särskilt antal. Barnbarns barn och barnbarns barnbarn har jag absolut ingen särskild önskan om. Då är jag väl säkert dement ändå.

Just nu är vi faktiskt fem generationer i min släkt. Mina barns morfars farmor är 80+ och helt med i matchen (för sin ålder). Hon tycker det är kul att få uppleva sitt barnbarns barnbarn, men tror knappast att det är något hon strävat efter eller att hon haft någon önskan om ett visst antal...

• Anonym (51)

Har två barn och är nöjd. Det blir inga fler. Önskar mina barn åtminstone 2 barn var och gärna i relativt ung ålder så vi hinner uppleva barnbarn. Barnbarnsbarn kommer vi inte få uppleva, men jag önskar väl barnbarnen två barn var också. Vill sen alla de här bara ha ett barn eller nån av dom sex barn är det upp till dom.

• lövet2

Barn har jag redan, ett lagom antal. Barnbarn har jag också redan. 2 st. Jag har inga önskemål om antal barnbarn, utan jag önskar mest att de barnbarn jag får ska bo relativt nära, så jag kan träffa dem ofta.

• Anonym (Liv)

I en drömvärld hade jag velat ha 4 barn, men tror inte jag kommer ha ork för det tyvärr. Så förhoppningen är att jag i alla fall kan skaffa 2 barn (är gravid med första nu). 

Barnbarn skulle jag gärna vilja ha 3 eller fler. 

Barnbarnsbarn osv har jag inte tänkt på och har inga önskemål om antal, men desto fler desto bättre tänker jag!

Svar på tråden Hur många barn och barnbarn osv vill ni ha?