• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-04 20:08:19 följande:

Nej, det gör han faktiskt inte. Han gör snarare allt för att få bort henne från vårt liv av respekt för mig.. Han har släppt henne VERKLIGEN så väl känner jag honom och skulle han någon gång vara otrogen igen så är det inte med henne det vet jag till 1000. 

Som jag skrivit frågade jag henne varför hon återigen hörde av sig så jag vet att hon gjort det och jag har också sett vad min man svarat. Just i det avseendet litar jag på honom.

jag litar också på att han inte gjort det igen. Mer än så kan jag inte göra.. men det spelar ingen roll för lik förbannat så har han ju gjort dethär.. 

Varför skriver du till henne om hon hör av sig till honom?
  • Anonym (Linda)

Inser ni inte att hon är det som gör att ni inte kommer kunna komma förbi detta?

Varför är det så himla viktigt att fortsätta ha kontakt med henne? På vilket sätt hjälper det dig att må bättre?

Inbilla dig inte att hon är intresserad av att hjälpa er hålla ihop ert äktenskap. Tvärtom så utnyttjar hon ju er kontakt med att verkligen vrida om kniven på er båda två.

Varför kan han inte bara göra slut en gång för alla? Tio månader har gått, aborten är gjord för länge sedan. Vad mer finns det att göra? Mår hon dåligt är det ju hennes sak att söka hjälp.

Blockera henne och gå vidare.

• Anonym (Man35)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-04 20:11:58 följande:

Men varför är otrohet så jäkla svårt? Egentligen handlar det ju bara om sex och jag vet ju att han legat med fleeera innan mig och det bryr jag mig ju inte om.. Hur länge är legitimt att landa och klamra sig fast då? 1 år? 2 år? vad kan vara det vanligaste?

Nånstans tror jag ju att jag i framtiden kan bli lycklig igen, att vi kan lägga det här bakom oss och bli vi igen. Lyckliga tillsammans. Att jag kan förlåta honom på alla plan.. jag vill bara att det ska vara nu. jag är ju någonstans trygg med att det inte kommer ske igen och som jag sagt här i tråden. Jag känner ju honom och tror faktiskt inte det kommer ske igen vad alla här än skriver men trots det så har det ju redan hänt en gång för myckett..

Gud vad du håller på. Det var absolut inte bara sex. Det har du ju själv skrivit massvis med gånger. Du är gift och har barn med någon som kan förnedra dig, ljuga för dig under ert bröllop, bli kär i en annan, sälja ut dig och information om ett sexliv för att ge bränsle till romansen med den nya, knulla frugan han försöker skaffa barn med och älskarinnan oskyddat varannan dag. Pissa dig rakt i ansiktet. Han är inte ens man nog att erkänna för omgivningen. Det stora sveket, utöver allt annat överdjävligt, är ju alla lögner detta har inneburit.

Alltså. Hur i hela helvete är det möjligt att du tror att ni kan ha en framtid ihop där du mår bra? Människan är ju ett as. Han har pissat på dig och ett äktenskap. Vad spelar det för roll om det händer igen, det har ju redan hänt! Flera gånger! Det kan inte bli värre än så. Det betyder inte att du ska stanna, det betyder att du ska springa så långt bort från ert så kallade äktenskap som bara möjligt
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-04 20:46:10 följande:

Det är exakt den känslostormen man till slut inte längre orkar med. Att slitas mellan hopp och förtvivlan och aldrig komma ur det. Ett tag tokälskar man varandra och ett tag kommer tvivlen och vissa nätter ältar man. Hjärnspöken hemsöker en titt som tätt. En natt av sex sopar igen tvivlen och man är pirrig och ser framåt. Månader går av berg-och-dalbana känslomässigt. Kroppen börjar ta stryk psykiskt av alla känslorna. Mage och huvudet i första hand. Matlust kommer och går. Huvudvärk och kass mage. Sömnstörningar. Migrän. Humörsvängningar. Till slut orkar man liksom inte känna längre. Man vill bara må bra igen. Kunna andas. Att en enda dag få känna frid och inte behöva tänka. Att kunna slippa minnas.

Hur det än är kommer precis allt i vardagen att vara en påminnelse om vad som hänt. Nånstans måste man till sist bestämma sig för att nog är nog för annars går man under.

Jag måste lämna honom. Det är det absolut sista jag vill men jag måste...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-04 21:06:04 följande:

Konstigt att alla män alltid ska få det till att det är den andra kvinnan som är den som är psycho när det är dem som aktivt valt att vänstra ????

Förstår vad du menar men den här kvinnan är sjuk. Av alla han kunde välja valde han en galning... har försökt känna empati för henne men hon förtjänar det inte...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-04 21:09:09 följande:

Varför skriver du till henne om hon hör av sig till honom?

För att han markerar att han inte vill ha med henne att göra. Ska hon säga nåt får det gå via mig och det enda svar hon får är att hon ska låta oss vara...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-04 21:26:43 följande:

Inser ni inte att hon är det som gör att ni inte kommer kunna komma förbi detta?

Varför är det så himla viktigt att fortsätta ha kontakt med henne? På vilket sätt hjälper det dig att må bättre?

Inbilla dig inte att hon är intresserad av att hjälpa er hålla ihop ert äktenskap. Tvärtom så utnyttjar hon ju er kontakt med att verkligen vrida om kniven på er båda två.

Varför kan han inte bara göra slut en gång för alla? Tio månader har gått, aborten är gjord för länge sedan. Vad mer finns det att göra? Mår hon dåligt är det ju hennes sak att söka hjälp.

Blockera henne och gå vidare.

Klart vi inser att hon inte ger oss utrymme samtidigt som jag sagt att det kanske är tack vare henne och hennes sätt vi fortfarande är ihop.

Det är inte viktigt att ha kontakt med henne utan snarare tvärtom.

Precis, hon försöker förstöra för oss. Men OM hon skulle säga nåt som min man inte berättat vill jag veta det.

Jag vill inte ha med henne att göra utan det är hon som ständigt återkommer..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Man35) skrev 2020-02-04 22:01:12 följande:

Gud vad du håller på. Det var absolut inte bara sex. Det har du ju själv skrivit massvis med gånger. Du är gift och har barn med någon som kan förnedra dig, ljuga för dig under ert bröllop, bli kär i en annan, sälja ut dig och information om ett sexliv för att ge bränsle till romansen med den nya, knulla frugan han försöker skaffa barn med och älskarinnan oskyddat varannan dag. Pissa dig rakt i ansiktet. Han är inte ens man nog att erkänna för omgivningen. Det stora sveket, utöver allt annat överdjävligt, är ju alla lögner detta har inneburit.

Alltså. Hur i hela helvete är det möjligt att du tror att ni kan ha en framtid ihop där du mår bra? Människan är ju ett as. Han har pissat på dig och ett äktenskap. Vad spelar det för roll om det händer igen, det har ju redan hänt! Flera gånger! Det kan inte bli värre än så. Det betyder inte att du ska stanna, det betyder att du ska springa så långt bort från ert så kallade äktenskap som bara möjligt

Nej men det är ju sexet som sårar mest!! Han kanske inte kunde styra sin attraktion för henne men han borde tänkt längre än att tryckt in den i henne..

För att jag så gärna vill tro det!! För att för ett år sen var jag världens lyckligaste med honom och pratade bröllop och barnnamn! Men jag VET ju att det inte går att glömma. Jag VET att jag måste lämna honom mot min vilja och det gör så himla ont!!
  • Ailin

Du skrev att det är ett sånt misslyckande att ge upp. Det tycker jag verkligen inte. Det är inställer starkt att välja bort. Du grejar det! Ingen kommer tycka att du gav upp, de som fattar ngt kommer se att han sabbade detta och att du var stark nog att se ditt eget värde.

• Anonym (Hallå)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-05 00:21:57 följande:

För att han markerar att han inte vill ha med henne att göra. Ska hon säga nåt får det gå via mig och det enda svar hon får är att hon ska låta oss vara...

Men hon skriver ju inte till dig?
Svar på tråden Nygift och otrogen