Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-04 20:11:58 följande:
Men varför är otrohet så jäkla svårt? Egentligen handlar det ju bara om sex och jag vet ju att han legat med fleeera innan mig och det bryr jag mig ju inte om.. Hur länge är legitimt att landa och klamra sig fast då? 1 år? 2 år? vad kan vara det vanligaste?
Nånstans tror jag ju att jag i framtiden kan bli lycklig igen, att vi kan lägga det här bakom oss och bli vi igen. Lyckliga tillsammans. Att jag kan förlåta honom på alla plan.. jag vill bara att det ska vara nu. jag är ju någonstans trygg med att det inte kommer ske igen och som jag sagt här i tråden. Jag känner ju honom och tror faktiskt inte det kommer ske igen vad alla här än skriver men trots det så har det ju redan hänt en gång för myckett..
Gud vad du håller på. Det var absolut inte bara sex. Det har du ju själv skrivit massvis med gånger. Du är gift och har barn med någon som kan förnedra dig, ljuga för dig under ert bröllop, bli kär i en annan, sälja ut dig och information om ett sexliv för att ge bränsle till romansen med den nya, knulla frugan han försöker skaffa barn med och älskarinnan oskyddat varannan dag. Pissa dig rakt i ansiktet. Han är inte ens man nog att erkänna för omgivningen. Det stora sveket, utöver allt annat överdjävligt, är ju alla lögner detta har inneburit.
Alltså. Hur i hela helvete är det möjligt att du tror att ni kan ha en framtid ihop där du mår bra? Människan är ju ett as. Han har pissat på dig och ett äktenskap. Vad spelar det för roll om det händer igen, det har ju redan hänt! Flera gånger! Det kan inte bli värre än så. Det betyder inte att du ska stanna, det betyder att du ska springa så långt bort från ert så kallade äktenskap som bara möjligt