• Naya

Dåligt resultat på kub???

Jag var idag och gjorde kub och fick 1:478 på trisomi 21 alltså downs syndrom. I Skåne där jag bor blir man erbjuden NIPT om man får sämre än 1:1000. Jag är nu FRUKTANSVÄRT orolig och behöver höra era historier! Hur har det gått för er andra som fått så dåliga resultat?? Kan inte sluta oroa mig, känns som hela min värld gick under :(

Till saken hör att jag bara är 25 år gammal. Jag bär på en del övervikt, vet inte om det kan vara med och påverka resultatet negativt...

• Svar på tråden Dåligt resultat på kub???
  • aleksandrasliv

Har gjort nipt förra veckan då jag fick dåligt på kub 1:61 på kromosom 21 men allt annat var jätte fint.

Är jätte nervös och orolig över svar som man får...

Tittar minst 100 gånger om dagen efter resultatet på karolinska :(

• 123lllllll
    aleksandrasliv skrev 2020-05-05 15:32:01 följande:

Har gjort nipt förra veckan då jag fick dåligt på kub 1:61 på kromosom 21 men allt annat var jätte fint.

Är jätte nervös och orolig över svar som man får...

Tittar minst 100 gånger om dagen efter resultatet på karolinska :(

Jag tror inte att du behöver oroa dig jag har googlat som en galning och har i flera trådar sett folk som.fått 1:5 där allt sen visat sig vara bra med barnet. Har ärligt endast hittat 2 st som fått dåligt besked sammanlagt i alla trådar jag läst. Vad var det som drog ner ditt resultat?
  • aleksandrasliv

Har googlat en del med och har haft svårt att sova de senaste dagarna :( tänker hela tiden tänk ?om det är något ? har du tagit kub/ NIP och om ja vad visade din resultat?

Fick inte svar på vad som drog ner svaret :( när jag frågade barnmorska så sa hon att hon inte viste. Men på pappret stod det att jag testade för tidigt :////

• 123lllllll
    aleksandrasliv skrev 2020-05-05 16:42:45 följande:

Har googlat en del med och har haft svårt att sova de senaste dagarna :( tänker hela tiden tänk ?om det är något ? har du tagit kub/ NIP och om ja vad visade din resultat?

Fick inte svar på vad som drog ner svaret :( när jag frågade barnmorska så sa hon att hon inte viste. Men på pappret stod det att jag testade för tidigt :////

Men då kanske dina svar är missvisande om du testat för tidigt. Jag fick 1:3799 på kub. Hur lång tid tar det innan du får svar på nipt
  • aleksandrasliv

Jag hoppas att det blev något konstigt med bara tidigt testad eller blodprov. Barnmorskan nämnde dock inget om det men det står i pappret :/? Gjorde NIP i måndags och Vänge tid för att få svar är 10 dagar via karolinska:( känd som evigheter!

• 123lllllll
    aleksandrasliv skrev 2020-05-05 17:22:24 följande:

Jag hoppas att det blev något konstigt med bara tidigt testad eller blodprov. Barnmorskan nämnde dock inget om det men det står i pappret :/? Gjorde NIP i måndags och Vänge tid för att få svar är 10 dagar via karolinska:( känd som evigheter!

Hur gammal är du ? Jag håller tummarna att allt ser bra ut återkom gärna med hur det har gått:)
  • 123lllllll
    aleksandrasliv skrev 2020-05-05 17:33:25 följande:

Jag är 27 år gammal, ja absolut ! Har du tagit NIP test eller väntar du på svar med?

Nej jag har inte tagit det här var jag bor skall man ha en risk mellan 1:200-1:1000 för att få ta nipt testet
Svar på tråden Dåligt resultat på kub???