Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Svamp i mun

Be dem skriva ut någon annan medicin! Om en inte hjälper, så kan en annan göra det.

Jag hade långvariga problem efter antibiotika. Alla mediciner hjälpte lite, men ingen hjälpte helt. Det visade sig att Omeprazolen som jag åt för magkatarr, den var godis för svampen. Så fort jag slutade med Omeprazolen, så fick jag bort svampen.

Tar du fortfarande astmamedicin? I så fall kan det vara därför du har svårt att bli bra.

• lövet2
    Anonym (Linda) skrev 2020-01-01 21:32:27 följande:
    Har du provat att skölja (ofta) med vishyvatten eller club soda?
    Jag höll det på en uthärdlig nivå just genom att skölja med Vichyvatten efter varje måltid. Jag tänkte att eftersom det funkar på spädbarn med torsk, så varför inte?
  • lövet2
    IdaF skrev 2020-01-01 23:44:27 följande:
    Ok! Vad hade du för besvär då?
    Det sved här och där. Särskilt i gommen. Det domnade bort i tandköttet och delar av tungan i bland. Halsen kändes alltid som om jag höll på att bli förkyld, och jag fick harkla mig ofta. Svampen gick ned i svalget, så det blev svullet. Vissa dagar var det jobbigt med andningen, just för att det var svullet.

En god sak var att jag aldrig blev förkyld. En läkare förklarade att virus inte kan växa där det är svamp.
Svar på tråden Svamp i mun