• Anonym (Penny)

Han kollade igenom min mobil bakom min rygg

Hej, måste bara få stämma av hur man ska tänka i detta fall.

Igår berättade min kille att han hade kollat igenom mina meddelanden på mobilen när jag gick på toaletten för han tyckte att "nåt inte stämde".

Jag känner mig väldigt tom o besviken på honom, hur kunde han sjunka så lågt. Varför frågar han inte mig om det är nåt? Det är som att han kränkt ett förtroende...

Självklart är det jobbigt för honom att gå runt o känna att något är fel o att han är orolig men är det verkligen ok att gå igenom sin partners mobil bakom deras rygg?

Jag har tyckt att vi har haft det riktigt bra senaste tiden o står varandra väldigt nära så blir ledsen o förvånad att han ser helt annorlunda på oss.

PS. Jag har inte varit otrogen o hade inget att dölja, är mer principen som stör mig och att han nu ska ifrågasätta killar som ex skrivit god jul till mig osv...

• Svar på tråden Han kollade igenom min mobil bakom min rygg
  • Anonym (nja)
    Anonym (Per) skrev 2020-01-01 13:26:20 följande:

Ska bli kul att följa. När en kvinna startar en sådan här tråd, så finns det många som anser att man måste få följa sin magkänsla, och ta reda på om den stämmer.

Själv tycker jag att man inte gör så, vare sig om man är man eller kvinna. 

Det är så att om man faktiskt har något att dölja och partnern förstår att något inte stämmer så är det väl inte alls konstigt om man då försöker få reda på hur det är. Då är det legitimt att titta, kan jag tycka. Om det nu som i TS fall inte alls verkar vara något, ja då verkar det hela mycket konstigt och kanske att partnern har en mycket stor svartsjuka/kontrollbehov eller nåt, något som är helt oproportionerligt och då är det fel att han titta i telefonen. 

Och det handlar givetvis inte om kön. 
  • Anonym (Penny)
    Anonym (Katten) skrev 2020-01-01 13:38:09 följande:

Hur kom han in, har du inte lösenord?

Jo, jag hade förlängt tiden innan skärmen låste sig för att kunna skriva av lite recept, så han hann på den innan den låstes
  • Anonym (Katten)
    Anonym (Penny) skrev 2020-01-01 13:47:21 följande:

Jag precis, jag förstår honom också men det gör mig himla ledsen och besviken.

Jag tänker inte att det här är slutet på vårt förhållande men jag har svårt att uttrycka för honom hur illa berörd jag känner mig... så hela dagen igår har jag varit artig men inte kunnat vara varm o "snäll" som vanligt

Se till att låsa mobilen, lås även dator, surfplatta och annat som han kan tänkas snoka i.
  • Tukt

Det är i det här läget, när det inte gått längre än det faktiskt har, det är bra att träffa en terapeut. Väntar man är det i regel för sent. Men nu kan ni aktivt välja.

• Anonym (J)
    Anonym (Per) skrev 2020-01-01 13:26:20 följande:

Ska bli kul att följa. När en kvinna startar en sådan här tråd, så finns det många som anser att man måste få följa sin magkänsla, och ta reda på om den stämmer.

Själv tycker jag att man inte gör så, vare sig om man är man eller kvinna. 

Det är inte nödvändigtvis samma personer som tycker olika om män/kvinnor...
  • PappaGöteborg2

Inte alls ok! Det här är ingen bra signal om hur han fungerar, hur kommer han att göra i framtiden? Man skall inte behöva tänka på att låsa och ta med sig telefonen, det skall vara en självklarhet att inte rota i någons telefon.

• Anonym (Katten)
    Tukt skrev 2020-01-01 14:07:00 följande:

Det är i det här läget, när det inte gått längre än det faktiskt har, det är bra att träffa en terapeut. Väntar man är det i regel för sent. Men nu kan ni aktivt välja.

Haha, skulle ts gå i terapi menar du?

Ojojojdå, det skulle jag inte göra på en miljon år!

För att hon är ihop med en snokande lurk?
  • Anonym (Hanna)

Har du frågat varför han kände som att något var fel och varför han kände att han inte kunde prata med dig?

Ja dålig stil att kolla igenom dina meddelanden men tänk också på att han var ärlig å sa det. Han kunde lika väl ha skitit i att berätta det så även om han gjorde fel så kunde han erkänna vad han gjort.

• Anonym (Per)
    Anonym (nja) skrev 2020-01-01 13:56:40 följande:
    Det är så att om man faktiskt har något att dölja och partnern förstår att något inte stämmer så är det väl inte alls konstigt om man då försöker få reda på hur det är. Då är det legitimt att titta, kan jag tycka. Om det nu som i TS fall inte alls verkar vara något, ja då verkar det hela mycket konstigt och kanske att partnern har en mycket stor svartsjuka/kontrollbehov eller nåt, något som är helt oproportionerligt och då är det fel att han titta i telefonen. 

Och det handlar givetvis inte om kön. 
    Om något inte känns rätt i ett förhållande, då kommunicerar man med varandra. 

Och om man då fortfarande inte tror på sin partner, då kan man ju be om att få titta. Och får man inte det, då får man ta ett beslut, antingen lär man sig lita på sin partner, eller så kommer man fram till att man inte litar på sin partner och då kan man lämna.

Att leva ett liv där man snokar så fort man känner sig osäker är inte hållbart i längden. 
  • Tukt
    Anonym (Katten) skrev 2020-01-01 14:32:06 följande:
    Haha, skulle ts gå i terapi menar du?

Ojojojdå, det skulle jag inte göra på en miljon år!

För att hon är ihop med en snokande lurk?
    Ja det är såklart upp till dom i fall de vill ta tag i relationen och det som uppenbarligen saknas i dom.
    Där är folk olika. En del löser problem genom att fly från dom, andra genom att ta tag i dom.
Svar på tråden Han kollade igenom min mobil bakom min rygg