• Anonym (Rådet)

    Vad är oftast anledningen till att du inte svarar på meddelande på dejtingsida trots att personen har bild och text?

    Ja, vad är den vanligaste anledningen till att du inte blir intresserad och låter bli att svara på folks meddelande på dejtingsidor? (Gäller de meddelanden från folk som har bilder på sig själva samt skrivit en presentation på sin sida).

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är oftast anledningen till att du inte svarar på meddelande på dejtingsida trots att personen har bild och text?
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Tröttnar snart!) skrev 2020-01-06 02:23:47 följande:

    Negationslistor eller kravlistor gör att t.o.m dom kvinnor som verkligen tilltalar mig i övrigt med utseende och övrig text, går bort.

    Alla dessa bilder på husdjur! Jag söker ju knappast efter husdjur och om jag skulle gilla någon så följer ju hela deras liv med som släktingar, ungar, djur, matvanor, ostädade badrum o.s.v. :|

    Om jag vore kvinna skulle jag nog fundera över om inte feminist borde bytas ut mot humanist också? Mer tilltalande i mina ögon i alla fall.

    Alla bekräftelseknarkare som bara vill chatta, :/  Känns direkt igen på att dom vill veta massa saker om en, men skriver väldigt lite eller undvikande om sig själva.

    Kalsongsamlare, den kvinnliga motsvarigheten till players.
    Känns i regel igen på att dom funnits på dejtingsidor i alla år (min fjärde runda nu på femton år och knappast en slump att samma ansikten syns varje gång man själv är där eller för all del synts som ens vänners tillfälliga partners.
    Väldigt nyskild kan också vara players, fast det senare är ju lite mera vagt, men ändå min erfarenhet att dom knullar runt rätt rejält.

    Till kvinnors försvar vill jag säga att dom inte skickar dickpics, men vi vanliga män förstår ju att en väldigt liten andel män sabbar för alla oss andra (pojkar och idioter). Jag brukar kalla dom för Moses, kvinnor skyr dom som havet skilde sig från honom. ;)


    Å andra sidan, om man nu är en feminist som älskar hundar är det ju bra att tala om det redan från början. Då ökar ju chansen att man får träffa en man som gillar feministiska hundälskare
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (jo) skrev 2020-01-04 11:54:50 följande:
    Det är ju kolossalt mycket! Eller menar du att det inte är det? I så fall låter det ju ännu mer som skryt. Tänk på att det finns de som knappt får några. 

    Varför tror du att din man får så få?
    Det är mycket, men det finns tyvärr inte mycket substans. Man har tur om en av de 100 är intressant. Det mesta är av typen "ligga?", eller från killar som skriver samma opersonliga massmail till alla tjejer, eller killar som visserligen inte skriver massmail men som inte bryr sig om vad som står i profilen (man kanske söker en kille i åldern 25-35 men får svar från 50-åringar som påstår sig vara ungdomliga för sin ålder - men det är de aldrig).
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Mandel skrev 2020-01-07 11:57:16 följande:

    Jag är kvinna och svarar något och avslutar alltid med ett tack, men nej tack om jag tills slut inte är intresserad även om jag verkade vara det i början. En del svarar jag tack men nej tack lycka till med sökandet direkt.

    MEN!!!
    Det är hur många killa som helst som aldrig har svarat eller tackat nej på mina meddelanden eller som efter ett tags chattande avböjer vänligt istället för att bara helt plötsligt sluta svara...

    Jag bemödar mig med att svara artigt även på de som bara skriver Läget? och själv får jag inte ens ett nej tack utan blir typ blockad fast jag bara återkopplar på presentationen och skriver enkla opersonliga frågor efter vad som står i presentationen och under intressen osv.
    Aldrig varit otrevlig eller oförskämd utan det känns mer som att de killarna bara går på utseende och då ryker jag jag direkt (hos de som jag tycker ser skapliga ut) och förtjänar inte vanligt vett och etikett tydligen.


    Hade nu senast en kille som svarade på mitt meddelanden och vi skrev lite fram och tillbaka och jag fick godkänt på musiksmak, intressen osv och så undrade han vad jag jobbade med och då slutade han att svara.
    Har verkligen inget konstigt jobb, men är i en väldigt manlig bransch. Om det skulle vara ett hot då...


    Jag skrev också tillbaka och sa att jag inte var intresserad i början, men slutade eftersom så många antingen skrev hotfulla meddelanden tillbaka eller försökte övertala mig att fortsätta skriva till dem på olika sätt.Det är så många män som inte kan ta ett nej. Tyvärr.
  • Smecker
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2020-01-09 11:47:44 följande:

    Jag skrev också tillbaka och sa att jag inte var intresserad i början, men slutade eftersom så många antingen skrev hotfulla meddelanden tillbaka eller försökte övertala mig att fortsätta skriva till dem på olika sätt.Det är så många män som inte kan ta ett nej. Tyvärr.


    Ja det är helt sanslöst vad dåliga folk är på att ta ett nej. Vet inte hur många gånger jag blivit anklagad för att vara bög eller klent utrustad för att jag tackat nej till kvinnor.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • MaryM
    Smecker skrev 2020-01-09 11:55:50 följande:

    Ja det är helt sanslöst vad dåliga folk är på att ta ett nej. Vet inte hur många gånger jag blivit anklagad för att vara bög eller klent utrustad för att jag tackat nej till kvinnor.


    Jag har killkompisar som blivit SLAGNA av tjejer när de inte velat ha sex med en dejt. Tjejer är nog inte vana att bli avvisade...
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Smecker
    MaryM skrev 2020-01-09 18:18:17 följande:
    Jag har killkompisar som blivit SLAGNA av tjejer när de inte velat ha sex med en dejt. Tjejer är nog inte vana att bli avvisade...
    Det förvånar mig inte, många kvinnor förknippar sin självkänsla och egenvärde med hur sexuellt attraktiva/åtråvärda de är. Ungefär som män som inte får ligga. Kombinerat med åldersnoja och rädsla för falnande attraktionskraft så kan en del kvinnor bli rätt aggressiva när man inte vill ligga.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • MaryM
    Smecker skrev 2020-01-09 19:10:13 följande:

    Det förvånar mig inte, många kvinnor förknippar sin självkänsla och egenvärde med hur sexuellt attraktiva/åtråvärda de är. Ungefär som män som inte får ligga. Kombinerat med åldersnoja och rädsla för falnande attraktionskraft så kan en del kvinnor bli rätt aggressiva när man inte vill ligga.


    Ja så är det. Detta var iofs ganska unga kvinnor, men har tror du har en poäng helt klart.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Lainie Kennedy
    DanneHade skrev 2020-01-02 03:59:55 följande:

    Fast där måste jag skjuta in en detalj. För jag är den copy-paste killen ibland MEN! Enbart ifall tjejen inte har någon beskrivning alls och inga bilder som sticker ut.

    Lite svårt att leverera skräddarsydda och charmiga öppningar och one-liners om det enda du har att gå på är att tjejen har två ben, lackade naglar och en lite halvlortig spegel som hon står och tar selfies i, samtidigt som hon envisas med att täcka 80% av sitt ansikte med telefonen.


    Du kan ju börja med att skriva om vad som gjorde dig intresserad. Om du bara har irritation över presentationen att gå på borde du kanske sålla bättre.
  • Vincent Vance
    Mandel skrev 2020-01-03 09:36:10 följande:
    Och  jag är kvinnan som verkligen inte är som alla andra kvinnor så jag är också singel

    Jobbar stenhårt på att bli mer värnlös/hjälplös/korkad för att inte skrämma män, men det är svårt att ändra på det som tagit 45 år att bli.
    Är alldeles för självständig och händig för män - innan de lärt känna mig.
    Har lite för mycket skinn på näsan vilket många har svårt att ta då jag har långa naglar, läppstift och höga klackar och borde vara mjuk och feminin. 
    https://www.reddit.com/r/notliketheothergirls/

    Du är så unik att du blivit en meme. 
  • t1000

    Avsaknaden av helkroppsbild. 99% av gångerna som hon saknar helkroppsbild så är hon inte smal efter vidare efterforskningar. En annan orsak kan vara för långt avstånd. Då får hon visa intresse av att vilja träffas och bemöda sig att resa om det ska finnas en chans.

  • Anonym (Tihi)

    1. 50-åriga män som söker kvinnor 18-30 år. Varför skriver ni till mig som är 45? Jag är helt ointresserad av att vara med en man som suktar efter tjejer som skulle kunna vara hans dotter.

    2. Män som skryter om sin höga inkomst, sina dyra prylar etc. Jag har hög lön och bra boende, inget jag nämner i min presentation dock. Sjukt avtändande.

    3. Män som skriver utförliga beskrivningar om hur en kvinna ska bete sig och se ut. Spelar de i samma liga? Oftast inte. Noll självinsikt är en dealbreaker för mig.

    Meddelanden från denna typ av män åker direkt i papperskorgen. Som tur är har jag som attraktiv medelålders kvinna inga som helst problem att träffa dito män på dejtingsidor, jag har fullt upp!

Svar på tråden Vad är oftast anledningen till att du inte svarar på meddelande på dejtingsida trots att personen har bild och text?