• Anonym (utanSex)

    Han vill inte ha sex

    Hur ska jag gå vidare?

    Jag har en kille som jag varit ihop med i 4 år nu. Han var rädd att gå in i en relation för att han aldrig haft förhållanden innan. Jag har barn i tidigare relation och har varit sexuellt aktiv i 30 år.

    Jag är några år äldre än min nuvarande kille.

    Nu till problemet:

    Det tog lång tid att bli intima och jag lät det ta tid. Kändes ändå fint på något vis att vänta. Det visade sig efter ett par månader att han inte var bekväm med att jag tog på honom och han ville inte ha sex. Vi pratade lite om det och han sa saker som ?jag kan inte säga att det aldrig kommer hända men jag är inte alls bekväm med intimitet?.

    Han vill dock gärna hålla på med mig. Han kan pulla och slicka mig tills jag kommer men vill inte att jag tar på honom. Jag tänkte att han skulle bli mer bekväm med tiden men så blir det inte. Han sover med kalsonger och jag har aldrig sett eller tagit på hans penis.

    Det låter säkert som om vi inte har intimitet men det har vi. När han tar på mig och jag på honom överallt, utom där nere, så känns det som en sexakt med stön från båda, svettiga kroppar, kyssar och smek - men vi kommer aldrig till regelrätt sex.

    Nu har det ju gått närmare 4 år och jag börjar inse att vi aldrig kommer dit...

    Jag har sagt till honom att närhet är viktigt och att vi inte får sluta med vårt mys som vi redan har. Vi är även mycket ömsinta i vardagen och tar på varandra, kramas, kysser varandra och hånglar.

    Saker som jag tror kan ligga bakom hans blockering: osäkerhet? Oskuld? Hans kroppsstorlek (rätt stor), prestationsångest? Svårt att få upp den? Tidigare misslyckade försök? Övergrepp?

    Är det någon som varit med om liknande?

    Hur ska jag gå vidare?

    Vill inte lämna honom men vill nog heller inte ha ett helt liv utan sex. Har aldrig varit så kär som jag är i honom och allt annat mellan oss är perfekt!

    Jag vill ju såklart inte heller pressa honom till något han inte vill.

  • Svar på tråden Han vill inte ha sex
  • Användare999

    Gissar på att han inte får upp den eller har en liten... Och därför är osäker eller en kombination av allt ihop. Tror att har inget hänt efter 4a år så kommer tyvärr inget hända.

  • annabellelee

    Men ni har ju inte ett liv utan sex. Ni tar på varandra, njuter, du kommer? Kanske kan ni använda dildo. Sex behöver inte vara penis i slida.

  • Anonym (C)

    Bara en av många anledningar varför man inte vill ha en oskuld.

  • Anonym (utanSex)

    Ja, det stämmer. Vi har typ sex trots att vi inte har penetration. Men jag vet i fasen om jag vill leva utan det resten av livet. Känns tråkigt, även om vi kan använda sexleksaker.

    På något vis känns det som att vi inte är ?ett? eftersom det finns upplevelser som vi inte delar.

    Vi duschar inte ihop, sover inte nakna, badar inte nakna spontant när vi är på sjön osv.

    Kanske kan man leva utan det - men känner mig tyvärr lite låst.

  • Anonym (A)
    annabellelee skrev 2020-01-02 19:35:10 följande:
    Men ni har ju inte ett liv utan sex. Ni tar på varandra, njuter, du kommer? Kanske kan ni använda dildo. Sex behöver inte vara penis i slida.
    Håller med
  • Anonym (Nyfiken)

    Har du problemet kvar undrar jag??

    har du tänkt dig att har bara sex från en annan person?

  • Anonym (Konstigt)

    Vilken märklig kille. Men ja, det verkar uppenbarligen som att han blivit våldtagen av en annan man och därför blir han påmind om övergreppet om det blir för intimt, eller så är han oskuld och har prestationsångest.

  • Anonym (Falsksomvatten)
    annabellelee skrev 2020-01-02 19:35:10 följande:

    Men ni har ju inte ett liv utan sex. Ni tar på varandra, njuter, du kommer? Kanske kan ni använda dildo. Sex behöver inte vara penis i slida.


    Men vad är det här för svar. Inget bra kan jag säga. Uppenbarligen menar hon att hon saknar det penetrerande sexet - eftersom det var det inlägget handlade om. Och så kommer du med ett slags tillrättavisning. Ditt inlägg hjälpte knappast TS, eller hur? Tänk efter före du skriver och läs vad som står.

    TS - har du försökt prata med honom på allvar? Jag förstår att du saknar det, jag hade inte velat vara utan. Ligger det något djupare bakom detta så är kan det ju vara bra för honom att få berätta också.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-25 13:33:10 följande:
    Men vad är det här för svar. Inget bra kan jag säga. Uppenbarligen menar hon att hon saknar det penetrerande sexet - eftersom det var det inlägget handlade om. Och så kommer du med ett slags tillrättavisning. Ditt inlägg hjälpte knappast TS, eller hur? Tänk efter före du skriver och läs vad som står.

    TS - har du försökt prata med honom på allvar? Jag förstår att du saknar det, jag hade inte velat vara utan. Ligger det något djupare bakom detta så är kan det ju vara bra för honom att få berätta också.
    Helt rätt!

    Sex utan att ha kuken i fittan i slutandet  heter inte sex enligt mig.
  • Spaceman

    Ja om ni inte haft riktigt samlag på fyra år så är det något allvarligt bakom... han kan inte gå och få hjälp nånstans?

    Sen så undrar jag också vad som egentligen menas med "Sexuellt aktiv"

Svar på tråden Han vill inte ha sex