• Selmans

    Diskriminering?

    Jag jobbar som säljare och är just nu föräldraledig från min tjänst. Totalt blir jag borta ett år. Min kundportfölj har jag byggt upp under lång tid och den är värdefull för mig. Att bygga upp den typen av portfölj på nytt skulle innebära minst två år av slit och 0 i provision, något jag givetvis inte vill.

    Problemet är att en vikarie anställdes för min föräldraledighet. En vikarie som nu ska fortsätta och som, när jag kommer tillbaka, har ?ägt? min portfölj under1 år. Han är inte ett dugg intresserad av att släppa allt och börja på 0 när jag är tillbaka, men det är sannerligen inte jag heller.

    Hur mycket skydd har jag? Vi kommer troligtvis båda köra en övertalningskampanj mot chefen för att få behålla portföljen och jag är rädd att förlora den kampen. Kan jag på något sätt hävda min rätt genom att föräldraledighet enligt lag inte får påverka arbetsmöjligheter, eller är detta helt upp till chefen?

  • Svar på tråden Diskriminering?
  • bastardized

    Förstår dilemmat och tyvärr handlar förmodligen det hela om hur hög status du har jämte din konkurrent i det här fallet. Till syvende och sist är det vinst som räknas.

  • Selmans
    bastardized skrev 2020-01-04 01:30:30 följande:

    Förstår dilemmat och tyvärr handlar förmodligen det hela om hur hög status du har jämte din konkurrent i det här fallet. Till syvende och sist är det vinst som räknas.


    Det var det jag var rädd för. Chefen uppskattar oss båda men kan nog gissa sig till att jag bara hinner vara tillbaka något år innan jag är gravid igen. Något han givetvis aldrig skulle erkänna som en bidragande faktor.

    Kanske ska försöka förhandla om garantiprovision några månader mot att jag inte bråkar om portföljen mer? Eller är det dumt att ge upp direkt?
  • bastardized
    Selmans skrev 2020-01-04 01:48:42 följande: