• Anonym (I.K)
    Sat 4 Jan 2020 20:17
    3194 visningar
    65 svar
    65
    3194

    Slapp efter barn

    Hej!

    2 barns mamma som älskar sex.

    Efter min sista graviditet blev Mitt underliv inte som det var förr.

    Hur kåt jag än är blir jag inte vår. Får alltid använda glidmedel.

    Jag känner mig även slapp trots knipövningar och min man ger en del pikar om det, även om han är rätt välhängd.

    Men ibland är det som hela min mus liksom är som en stor grotta som inte passar min mans kuk.

    Vad ska jag göra?!

  • Svar på tråden Slapp efter barn
  • Anonym (hoppl­a)
    Sun 12 Jan 2020 11:47
    #51
    Juicebaren skrev 2020-01-09 21:45:30 följande:
    Tramsigt. Jag kan berömma min fantastiska fru utan att skuldbelägga andra. Kvinnor är verkligen inte gjorda av glas och behöver definitivt inte skyddas från verkligheten. Alla normalfuntade vet att ingen väljer att få förlossningsskador. Men du målar upp det som att alla drabbas när bara en liten minoritet får bestående problem. Det är inte sakligt och det hjälper definitivt ingen. Har man problem ska man få hjälp av oss inom Hälso-sjukvården, inte av någon anonym på internet.
    Men du kan väl berömma din fru där hemma istället för på nätet?

    Du påminner mig om min svåger, som efter första barnet stolt berättade att frun hade fött helt utan bedövning eller smärtlindring. 

    Han gjorde förlossning och kvinnoliv till en tävling, och det gör du också. Kvinnor behöver inte jämföras med andra kvinnor. 

    Så såvida du inte lever i samkönat äktenskap, tycker jag du ska låta bli att uttala dig om hur kvinnors fysik är i verkligheten. 

    Varken på nätet eller på ditt jobb inom Hälso-sjukvården, tack.
  • Sun 12 Jan 2020 12:27
    #52
    Anonym (hoppla) skrev 2020-01-12 11:47:52 följande:

    Men du kan väl berömma din fru där hemma istället för på nätet?

    Du påminner mig om min svåger, som efter första barnet stolt berättade att frun hade fött helt utan bedövning eller smärtlindring. 

    Han gjorde förlossning och kvinnoliv till en tävling, och det gör du också. Kvinnor behöver inte jämföras med andra kvinnor. 

    Så såvida du inte lever i samkönat äktenskap, tycker jag du ska låta bli att uttala dig om hur kvinnors fysik är i verkligheten. 

    Varken på nätet eller på ditt jobb inom Hälso-sjukvården, tack.


    Tankevurpa. Jag med medicinsk behörighet att uttala mig, får inte enligt dig, baserat på mitt kön. Men du vet inte ens vilket kön jag har! Du däremot får uttala dig utan kompetens, enbart baserat på ditt kön eller? Så urbota korkat. Ber du om en vit, kvinnlig och kristen läkare på sjukhuset också? Vet du, att min kompetens ligger i min 7-åriga universitetsutbildning och min kliniska kompetens, inte mitt kön.

    Jag uttalar mig precis som jag vill om min fru här. Att du tar det som en tävling säger mig att du är en sån som går runt och ser dig själv som ett offer i livet. Tråkigt för dig och för din omgivning.

    Coolt att din svägerska klarade en förlossning utan smärtlindring. Det är en medicinsk gåta varför man upplever så olika mycket smärta under förlossning. Smärta är enbart en upplevelse. Varför gör det dig sämre? Står du aldrig ut med att andra klarar av saker/upplever saker annorlunda eller gäller det just barnafödande? Min fru hälsar att du är en sexist som i avsaknad av intelligens borde dra något gammalt över dig. Jag tycker det räcker att du börjar fundera rejält över din sexism. Och om du verkligen vill vandra runt i detta enda liv i en så stor offerkofta.
  • Anonym (hoppl­a)
    Sun 12 Jan 2020 13:29
    #53
    Juicebaren skrev 2020-01-12 12:27:11 följande:
    Tankevurpa. Jag med medicinsk behörighet att uttala mig, får inte enligt dig, baserat på mitt kön. Men du vet inte ens vilket kön jag har! Du däremot får uttala dig utan kompetens, enbart baserat på ditt kön eller? Så urbota korkat. Ber du om en vit, kvinnlig och kristen läkare på sjukhuset också? Vet du, att min kompetens ligger i min 7-åriga universitetsutbildning och min kliniska kompetens, inte mitt kön.

    Jag uttalar mig precis som jag vill om min fru här. Att du tar det som en tävling säger mig att du är en sån som går runt och ser dig själv som ett offer i livet. Tråkigt för dig och för din omgivning.

    Coolt att din svägerska klarade en förlossning utan smärtlindring. Det är en medicinsk gåta varför man upplever så olika mycket smärta under förlossning. Smärta är enbart en upplevelse. Varför gör det dig sämre? Står du aldrig ut med att andra klarar av saker/upplever saker annorlunda eller gäller det just barnafödande? Min fru hälsar att du är en sexist som i avsaknad av intelligens borde dra något gammalt över dig. Jag tycker det räcker att du börjar fundera rejält över din sexism. Och om du verkligen vill vandra runt i detta enda liv i en så stor offerkofta.
    Wow. Förvånad

    Jag trampade tydligen på inte bara en, men många ömma tår här!?

    Fantastisk argumentationsteknik du har. 30 hp?

    Du antar att jag är kvinna?

    Ditt inlägg säger mer om dig, än om mig. 
  • Anonym (Sia)
    Sun 12 Jan 2020 18:11
    #54
    Wagner skrev 2020-01-12 11:30:12 följande:

    Här är det dina fördomar som leder dig fel. Vem har påstått att jag skrev denna kommentar för att "hjälpa ts"?

    Den idén om att man skriver kommentarer här, för att "hjälpa" ts, är ju något som finns inuti ditt huvud men inte nödvändigtvis i andras.

    Upplysningsvis: Jag förmedlade bara min erfarenhet av verkligheten.


    Nej det är klart! Så dumt av mig att tro gott om människor.

    Naturligtvis kan du skriva vad du vill och hur du vill. Och jag har rätt att uttrycka att det är otroligt tråkigt att så många av kommentarerna här är skrivna på ett sätt som pikar ts
  • Anonym (Sia)
    Sun 12 Jan 2020 18:20
    #55
    Juicebaren skrev 2020-01-12 12:27:11 följande:

    Tankevurpa. Jag med medicinsk behörighet att uttala mig, får inte enligt dig, baserat på mitt kön. Men du vet inte ens vilket kön jag har! Du däremot får uttala dig utan kompetens, enbart baserat på ditt kön eller? Så urbota korkat. Ber du om en vit, kvinnlig och kristen läkare på sjukhuset också? Vet du, att min kompetens ligger i min 7-åriga universitetsutbildning och min kliniska kompetens, inte mitt kön.

    Jag uttalar mig precis som jag vill om min fru här. Att du tar det som en tävling säger mig att du är en sån som går runt och ser dig själv som ett offer i livet. Tråkigt för dig och för din omgivning.

    Coolt att din svägerska klarade en förlossning utan smärtlindring. Det är en medicinsk gåta varför man upplever så olika mycket smärta under förlossning. Smärta är enbart en upplevelse. Varför gör det dig sämre? Står du aldrig ut med att andra klarar av saker/upplever saker annorlunda eller gäller det just barnafödande? Min fru hälsar att du är en sexist som i avsaknad av intelligens borde dra något gammalt över dig. Jag tycker det räcker att du börjar fundera rejält över din sexism. Och om du verkligen vill vandra runt i detta enda liv i en så stor offerkofta.


    Så din medicinska kompetens gör sig behörig till att berömma din fru för att hon är så bra på att träna, att hon därför inte är slapp, i en tråd där ts fått pikar för att hon är slapp av sin man. Trots att hon kniptränat?

    Jag tror absolut att din fru kan ha lyckats bra för att hon

    Vet hur hon skall träna på bästa sätt. Det här är dock ett känsligt ämne (kanske har din fru inte varit med om att få skador efter en förlossning eftersom hon tolkar detta som sexism). För det är skitjobbigt att lida av de problem som ts gör.

    Din kommentar förminskar henne och bidrar inte på

    Nåhot sätt till hennes välmående.

    En konstruktiv kommentar från dig hade varit:

    Min fru har inte fått några skador vid förlossning. Fem månader efter förlossning är hon helt återställd och inte större än innan. Hon är dock fysioterapeut och vet kanske därför hur hon skall träna på optimalt sätt, och hade kanske även goda förutsättningar.

    Kanske skulle du kunna bli hjälpt av att träffa någon som kan hjälpa dig att hitta knipet? Någonting kanske är fel eftersom du inte kan knipa trots att du försökt ditt bästa?

    Jag utgick från att din fru inte fick skador vid förlossningen. Är detta felaktigt så ber jag om ursäkt.

    Jag ser ingen anledning till din kommentar annat än att få skryta över din fru. Ingen annan får ut något av den (möjligtvis din fru då som fått veta att du skryter om henne).

    Och ja en kvinnas trasiga underliv är känsligt! Ts förlossning kan troligtvis dessutom varit traumatisk då det nu framkommit att hon fick mycket skador och dessutom

    Blev tvungen att operera bort sin livmoder.
  • Wagner
    Mon 13 Jan 2020 10:41
    #56
    Anonym (Sia) skrev 2020-01-12 18:11:13 följande:
    Nej det är klart! Så dumt av mig att tro gott om människor.

    Naturligtvis kan du skriva vad du vill och hur du vill. Och jag har rätt att uttrycka att det är otroligt tråkigt att så många av kommentarerna här är skrivna på ett sätt som pikar ts
    Du menar alltså att jag ska ljuga, istället för att förmedla den verklighet jag har upplevt?

    Vore det moraliskt riktigt, menar du?
  • Anonym (Sia)
    Mon 13 Jan 2020 12:59
    #57
    Wagner skrev 2020-01-13 10:41:50 följande:

    Du menar alltså att jag ska ljuga, istället för att förmedla den verklighet jag har upplevt?

    Vore det moraliskt riktigt, menar du?


    Jag menar snarare att man kan låta bli att kommentera om man inte har något vettigt att komma med
  • Anonym (Sia)
    Mon 13 Jan 2020 13:08
    #58
    Anonym (Sia) skrev 2020-01-13 12:59:42 följande:

    Jag menar snarare att man kan låta bli att kommentera om man inte har något vettigt att komma med


    Skall tilläggas att du inte heller lade den värsta kommentaren. Att du blev citerad när jag uttryckte att jag tycker att kommentarerna är onödiga och tråkiga var för att jag valde att citera din kommentar k tron om att den kommentar du hade citerat även skulle komma med. Vilket den nu inte gjorde.

    Det jag främst reagerade på i den kommentaren var det avslutade ?tråkigt? efter uttalandet om att alla kvinnor varit slappa efter förlossningen. Om kommentaren istället enbart hade handlat om att kvinnor ofta är slappa efter förlossning så hade det varit ett annat läge. Så var nu inte fallet utan uppenbarligen har männen här haft ett behov av att klaga över kvinnornas slapphet
  • Anonym (Asful­)
    Tue 14 Jan 2020 00:02
    #59
    Anonym (Sia) skrev 2020-01-09 17:21:32 följande:
    Jag förstår inte riktigt hur ni som lägger kommentarer som dessa tror att det ska hjälpa ts? Troligtvis går mååånga kvinnor runt med trasiga muskler i underlivet som sjukvården trots upprepade gynbesök missar gång på gång. Man får stånga sig blodig för att komma till de få personer som har kunskap nog att inte missa dessa skador.

    Så att många är ?slappa? efter barn kanske inte är så konstigt. Det är svårt att knipa med muskler som är av.

    Jag vill nog ändå tro att den kvinna som är ?slapp? lider mer än ni män av detta i form av urinläckage, framfall, smärtor i rygg och svank mm.

    Visst kan man skriva att man tror att det är vanligt att kvinnor blir slappa efter barn eftersom er erfarenhet är det. Men skriv då på ett sätt som inte skuldbelägger kvinnan.

    Spelar som sagt ingen roll hur mycket man kniper om varenda muskel i underlovet är av
    Jag sa inte att jag lider, men vaginalsex är helt klart mindre skönt efter barn två. Samma för henne så klart. Hon njuter inte lika mycket längre. Trist är det. 
  • Anonym (...)
    Tue 14 Jan 2020 07:01
    #60
    -1

    Vad är det för jävla gris till man du har som ger pikar om att ditt kön förändrats? Du har gett honom det finaste i världen, hans barn, och han har mage att ge pikar om att det känns annorlunda där nere.. Vad bra för din självkänsla! Äckliga karljävel..

  • Anonym (Asful­)
    Tue 14 Jan 2020 23:43
    #61
    Anonym (...) skrev 2020-01-14 07:01:14 följande:

    Vad är det för jävla gris till man du har som ger pikar om att ditt kön förändrats? Du har gett honom det finaste i världen, hans barn, och han har mage att ge pikar om att det känns annorlunda där nere.. Vad bra för din självkänsla! Äckliga karljävel..


    Ja alla vet ju att när man fått barn upphör man att vara en människa med sexdrift och blir bara förälder. 
  • Wagner
    Thu 16 Jan 2020 14:42
    #62
    Anonym (Sia) skrev 2020-01-13 12:59:42 följande:
    Jag menar snarare att man kan låta bli att kommentera om man inte har något vettigt att komma med
    Du har självfallet rätt att tycka vad du vill, och jag att tycka vad jag vill. Men det är inte du som bestämmer vad som är "vettigt" eller inte. Det som är vettigt för dig, är säkert idiotiskt för nån annan, och vice versa.
  • Anonym (Dogav­garv)
    Sat 18 Jan 2020 22:18
    #63
    +1
    Anonym (Lunabelle) skrev 2020-01-04 20:26:55 följande:

    Om jag var i din situation skulle jag skilja mig och skaffa en pojkvän från Afrika. 


    HAHAHA OMG I LOVE YOU
  • Anonym (...)
    Sun 19 Jan 2020 00:48
    #64
    Anonym (Asful) skrev 2020-01-14 23:43:42 följande:

    Ja alla vet ju att när man fått barn upphör man att vara en människa med sexdrift och blir bara förälder. 


    Han borde förstora kuken istället för att gnälla på att hennes fitta är för stor. Problemet löst.
  • Anonym (Asful­)
    Sun 19 Jan 2020 23:37
    #65
    Anonym (...) skrev 2020-01-19 00:48:01 följande:
    Han borde förstora kuken istället för att gnälla på att hennes fitta är för stor. Problemet löst.
    Det är hon som förändrats, inte han. 
Svar på tråden Slapp efter barn