• LBP91

    BIM Februari 2020

    boshab skrev 2020-01-16 11:35:06 följande:

    Haha precis, är ju sjukt egentligen! Kör lastbil, mest distribution i stadsmiljö med mycket tidsstyrda stopp. Du då?


    Kul, min sambo håller på att ta tungt släp körkort så jag har hängt med några gånger när han övningskör. Själv kör jag tunnelbana. Under rusningen är det nästan omöjligt att hinna springa ner vid slutstationen så då måste man verkligen planera. Knepigt eftersom det oftast är då man vill ha en kaffe...
  • LBP91
    trollkvinna123 skrev 2020-01-16 18:44:33 följande:

    Hur ska ni göra när ni blir gravida och man (jag) behöver gå ofta. Hade aldrig klarat det haha


    Hahaha. Jag får helt enkelt gå på toa vid varje slutstation, med risk att tåget avgår nån minut för sent. Men det är nog okej om man pratar med sin chef, då måste de ju ha förståelse.
  • LBP91

    ÄL + 4, inbillar jag mig eller kan man börja få symptom som ömma bröstvårtor? Har haft som molande värk i brösten, typ att de känts tunga och det var ju pga av ägglossning men nu idag och speciellt mot kvällen har det gjort mer ont i mitten av brösten, runt själva bröstvårtorna och de är känsliga för beröring. Brukar inte ha så här alls, bara tunga ömma bröst som typ går upp mot armen. Eller hur jag ska förklara... Vill minnas att jag hade ont i bröstvårtorna första gången jag plussade men då kom det precis dagen innan BIM och då hade jag inga symptom eller ömma bröst överhuvudtaget innan BIM. Andra gången jag plussade hade jag stickningar i hela brösten typ från en vecka innan BIM. Men aldrig så här tidigt..

  • LBP91

    Hur tidigt kan man börja testa? Det är ju ingen idé att testa supertidigt men nu börjar testarfingrarna komma fram och jag funderar på att göra ett morgontest på fredag, då är jag på ÄL+10. Tidigare har jag lyckats hålla mig till BIM men nu börjar det bli lite svårt, haha

  • LBP91
    Mikkans skrev 2020-01-22 19:43:39 följande:

    Jag tror de som mäter från 10 har 74% säkerhet från bim-4. Sedan ökar det stegvis till bim.


    Tack! Ska använda apotekets egna, de är lite billigare än clearblue så det inte känns som att man kastar pengar ifall det är negativt.
  • LBP91
    Mikkans skrev 2020-01-23 07:14:24 följande:

    Okej, apotekets tidiga? :)


    Nej det är ett vanligt, så läser inte av så noga om det blir negativt. Testar mest bara för att lugna nerverna lite. Blir det neg så testar jag igen om några dagar helt enkelt.
  • LBP91

    Med fyra dagar kvar till BIM har jag haft ont i brösten varje dag sedan äl men tycker att idag har det börjat avta. Kanske bara tillfälligt då det inte gör ont 24 timmar om dygnet och mest på kvällen. Har varit o fikat hos min mormor och visst blev det lite mycket sötsaker men när vi kom hem blev jag plötsligt väldigt illamående och kräktes tre gånger. Om det var för mycket sött eller gravidillamående som börjar vet jag inte. Har även haft lite att det drar i tjejmagen och ett sjuhelvetes humör, skäller ut folk och har inget tålamod till något den senaste veckan. Minst sagt väldigt lättirriterad.

  • LBP91
    Louiseo skrev 2020-01-26 18:37:20 följande:

    Hur går det för alla med bim i början av februari? Några symtom än? Hatar att man börjar analysera kroppen nu. Jag har bim om en vecka exakt! Har ömma bröst och haft ett jävla humör i helgen. Min sambo har nästan övervägt att lämna mig (skämt åsido). Hur är det med er andra??


    BIM om tre dagar och nu börjar den riktiga spänningen med att tempa och se om tempen dalar eller håller sig hög. Ett test ligger redo och bara väntar på att bli använt men vill ju så klart kolla tempen först så man inte testar i onödan. Har haft riktigt ömma bröst ända sedan ÄL och bröstvårtorna är off limit för sambon just nu, haha. Trodde dock att smärtan avtog men jag tror det bara var tillfälligt för igår när jag tog av bh:n kändes det som att två kanonkulor ramlade ner, så tunga var dem. Mådde även illa igår, oklart om det var illamående på grund av vad jag ätit eller ej. Lättirriterad och en känsla av att det drar i nedre delen av magen. Nu även uppblåst och spänd.
  • LBP91
    boshab skrev 2020-01-27 04:56:22 följande:

    Grattis!! :D Äl+? Är själv så sugen på att testa... Borde få hem test idag eller imorn!


    Tack :D Ska ta ett nytt om någon dag för att se ökningen. ÄL+13, BIM-2

    Lycka till med dina test!
  • LBP91
    Loea skrev 2020-01-27 06:50:26 följande:

    Grattis!! Vad kul! Tog du ett testa tidigt eller ett vanligt?


    Tack! Kan knappt tro att vi lyckades. Har kämpat i ett år nu och första månaden som jag testar Bisolvon. Tog ett vanligt. Från apoteksgruppens egna gravtest.
  • LBP91
    Gnusmas skrev 2020-01-27 08:59:41 följande:

    Grattis!!! Var det ditt första test för denna cykeln?


    Tack! Känns verkligen overkligt. Måste göra lite fler tester och se en stegring innan jag verkligen tror på det, hahah. Vi har ju försökt så länge och började tappa hoppet. Jag gjorde ett test av samma modell på ÄL+10 men då blev det toknegativt.
  • LBP91
    Malllin skrev 2020-01-27 17:50:44 följande:

    Bisolvon? Hostmedicin?

    Aldrig hört förut. Ska det vara bra?:)


    Ja, enligt vissa sägs det kunna gå lättare att bli gravid om man äter hostmedicinen Bisolvon som ska lösa upp slem i kroppen och då får spermier lättare att simma in. Jag vet ju inte om det stämmer men nu blev jag gravid direkt när jag provade den metoden. Även förra gången jag blev gravid hade jag ätit hostmedicin eftersom jag hade varit förkyld och hostade. Som sagt, jag kan inte bevisa att det är Bisolvonen som har hjälpt mig men det är ett intressant sammanträffande.
  • LBP91
    Mikkans skrev 2020-01-27 18:30:12 följande:

    Hur åt du den? Vilken sort? Vilken slemhinna är det man vill tunna med bisolvon?:)


    Vad jag har förstått påverkar den alla slemhinnor i kroppen. Googla Bisolvonmetoden så får du upp ganska mycket. Finns några gamla trådar här på FL också där folk skriver hur det har gått för dem, vissa har det funkat för, andra inte. Det är ju inget som är vetenskapligt bevisat och när jag skickade iväg sambon för att köpa en flaska hade han såklart frågat personalen om det var något de hade hört talas om. Apotekaren hade bara garvat åt honom så han kom hem tomhänt och var dessutom ganska övertygad att det inte skulle fungera. Det var väldigt roligt att få bevisa att han hade fel. Tror inte det spelar någon roll om man äter den i tablettform eller flytande men jag tog 15 ml/dag från det att min mens var slut fram till ägglossning.
  • LBP91
    Loea skrev 2020-01-29 10:58:50 följande:

    Tack! :D fram tills för typ två dagar sen kände jag inget speciellt alls! Har tidigare cykler tolkat och trott massa som senare visar sig vara ingenting. Har en låång lista på de klassiska symptomen som alla bara varit placebo för mig. Tex svullen magen (sett ut som att jag varit gravid i tre månader redan), värk i äggstockarna, illamående, yrsel, trötthet, hunger, ömma bröst, ilningar från ljumskarna ner mot benen osv. Inget av dessa har varit tecken på en gravidtet för mig utan bara sån jag är mellan ÄL och mens tydligen.

    Men denna gången har tecknen snarare varit att jag inte blivit uppblåst om magen, inte haft mensvärk. Däremot har jag haft en lite huggande, ilande, dragig känsla strax under äggstockarna och in mot mitten. Kändes inte som mensvärk utan något annat. Antagligen har det varit växtvärk och ev att ligamenten börjar stretchas. Så det har varit det enda jag faktiskt känt. Nu verkar brösten börja bli lite tyngre också men det blir dom innan mens också så det är ingen skillnad egentligen :)


    Grattis. Vad roligt! Jag upplevde också en känsla av att något drar nere i magen och brösten var både tunga och superömma. Nu börjar det faktiskt att gå över vilket gör min orolig såklart. Hoppas det bara är tillfälligt. Men nu har jag fått så mycket flytningar att jag känner när det rinner (ber om ursäkt för den mentala bilden) och självklart blir man oroligt att det är blod som ska komma. Det är ju så tidigt än så vad som helst kan hända och med två missfall i bagaget blir man inte mindre orolig. Jag försöker ta en dag som den kommer och inte tänka så mycket på att jag är gravid och ibland glömmer jag bort det. Då blir man så där superglad när man kommer på det igen, haha.
  • LBP91
    Loea skrev 2020-01-29 15:04:51 följande:

    Hur långt gången är du? Jag tänker att det är naturligt att det känns som mest i början när kroppen håller på och anpassar sig till hormonerna. Men man vill ju gärna veta helt hundra att inget hänt. Kan tänka mig att det är svårt att inte oroa sig om man vart med om det innan dessutom, då vet man ju att det kan komma från ingenstans. Haha mina flytningar kanske kommer igång sen! Hoppas dock att jag missar den biten, hade blivit precis som du säger, nojig att det ska vara blod osv. Fasen vad man vill att tiden ska gå snabbt tills att man kan känna sig säkrare.

    När kommer ni berätta för familj och vänner? :)


    Är bara i vecka 5 än och önskar att tiden bara kunde flyga förbi så man har de här kritiska veckorna bakom sig. Har hört att de flesta får mer/starkare symptom runt vecka 6 eller 7 och det är i dessa veckor mina missfall har skett så att komma till vecka 8 är ett av mina delmål. Det är nästan så man önskar att man får må lite illa bara för att känna bekräftelse på att allt är bra. Vilken vecka är du i?

    Än så länge har jag bara berättat för en vän som följt mig genom denna resa och stöttat mig vid mina missfall. Väntar med att berätta för andra tills vi är förbi vecka 12.

    Gjorde du något speciellt för att berätta för din partner? Jag var lite osäker på om jag skulle berätta samma dag eller vänta tills jag gjort ett till test för att bekräfta. Mitt första var ändå ganska svagt och jag vet att min sambo blir lite osäker när jag har visat svaga test förut. Men så fick jag ett sms av honom där han hade skrivit hur mycket han älskar mig (och då visste han inte ens) så jag var tvungen att ringa honom och tala om!
  • LBP91
    Loea skrev 2020-01-29 20:14:25 följande:

    Ja visst gör man! Kan tänka mig att första tiden nu kommer gå extremt långsamt. Om man räknar från min sista mens blir det väldigt missvisande då jag har så långa cykler, isf skulle har vara vi vecka 5-6 redan. Räknar istället med två veckor innan ÄL och då är jag i vecka 4a :) tänkte vänta över helgen och skriva in mig på måndag om jag fortfarande är gravid då.

    Ja jag vill också vänta ett tag med de flesta men har några nära vänner som vet exakt allt och dom fick reda på det redan samma dag. Jag gick direkt och väckte min sambo! På ett sätt hade det känts väldigt märkligt att inte berätta för honom direkt, vi är ju i det här tillsammans lika mycket. Skulle vara konstigt att gå runt och bära på det själv för min del, vill dela allt med honom. Även den första reaktionen. Däremot vill jag gärna överraska mina föräldrar! Får fundera ut något kul. Dom kommer bli så sjukt glada.


    Jag gjorde mitt första test kl 2 på natten så ville faktisk inte väcka min sambo då han har haft problem att sova den senaste tiden. Jag har alltid berättat för honom redan samma dag och har då planerat flera veckor innan hur jag ska ge honom nyheten men den här gången var jag oförberedd. Så det fick bli FaceTime för jag vill ju se hans reaktion. Jag har inte hört av mig till BM än och avvaktar nån vecka till. Tidigare ringde jag typ dagen efter jag plussade och sen blev jag tvungen att ringa och avboka tiden och det var ganska jobbigt så vill undvika det. Men ska försöka boka in ett tidigt ultraljud runt vecka 8.
Svar på tråden BIM Februari 2020