• Harjagcancer

    Hudcancer???

    Hej allihopa,

    Det är så här att jag är en hypokondriker utav högsta möjliga nivå.

    För drygt 2 månader sedan var jag helt hundra på att jag hade HIV, men har lyckats släppa den tanken- typ.

    Förraveckan var och är jag övertygad om att jag har testikelcancer, inväntar just nu tid för Ultraljud.

    Precis nu när jag fått läst lite mer om det och lugnat ner mig, så kom jag på att jag säkert kan drabbas utav något annat.

    Då kom jag att tänka på att jag har en utstickande leverfläck i fin färg och fin form ovanför pungen. Har alltid haft den där och har därav aldrig kunnat raka just det området.

    Kom dock på att jag för 6-12 månader fick en upphöjnad på leverfläcken, en brun liten flärp/vårta/fibrom.

    Hypokondrisk som jag är så borde jag kollat upp det, men har än inte gjort detta.

    Som jag förstått nu är det något man ska göra DIREKT eftersom att min kom ifrån ingenstans.

    Den sitter alltså på leverfläcken, en liten sträng som står upp som ett träd, går att röra runt på och känns som jag lätt kan dra av den.

    Men vid efterforskning har jag nu insett att det förmodligen är utåtväxande hudcancer.

    Är det någon utav er som upplevt något liknande?

    I vanliga fall hade jag redan suttit på VC, men jag jobbar tyvärr utomlands och litar inte alls på vården i landet samt att det är stängt där jag är skriven.

    Har än inte lyckats sova en sekund pga helt övertygad om att det är cancer som spridit sig.

  • Svar på tråden Hudcancer???
  • Harjagcancer

    Har lovat mig själv att om jag är helt frisk emot ovanstående så ska jag ta någon typ utav hjälp.

    Känner mig stressad med massa ångest och oro konstant. Därav att jag fortfarande är vaken.

  • Harjagcancer

    Måste utväxer ?vårtor? på en leverfläck alltid vara cancer?

    För kan verkligen inte hitta något annat de kan tyda på- Läst igenom både amerikanska samt svenska forum.

    Undrar mest om det till 100% verkar vara ett ytligt växande melanom kan vara ofarligt?

Svar på tråden Hudcancer???