• Anonym (Nyfiken)

    Man - skulle du lämna din partner om hon blev våldtagen?

    Man - skulle du lämna din partner om hon blev våldtagen?

    Man har ju hört om män som skulle det. Skulle du? Uppge gärna din ålder med :)

  • Svar på tråden Man - skulle du lämna din partner om hon blev våldtagen?
  • Anonym (Man30)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-01-06 15:34:59 följande:

    Man - skulle du lämna din partner om hon blev våldtagen?

    Man har ju hört om män som skulle det. Skulle du? Uppge gärna din ålder med :)


    Självklart skulle jag hämnas på det sättet som min kvinna skulle vilja att jag hämnades på. Sedan skulle jag hämnas på honom många gånger efter det också (om inte aset är tagits av daga). T.ex. förstöra hans bil, komma och skämma ut honom på jobbet m.m. Skulle verkligen förstöra hans liv på flera sätt.
  • Tecum
    Anonym (Man30) skrev 2020-01-12 17:48:47 följande:
    Självklart skulle jag hämnas på det sättet som min kvinna skulle vilja att jag hämnades på. Sedan skulle jag hämnas på honom många gånger efter det också (om inte aset är tagits av daga). T.ex. förstöra hans bil, komma och skämma ut honom på jobbet m.m. Skulle verkligen förstöra hans liv på flera sätt.
    Hjälper du din kvinna genom att hamna i fängelse?
  • Anonym (Man30)
    Tecum skrev 2020-01-12 19:36:55 följande:
    Hjälper du din kvinna genom att hamna i fängelse?
    Ja. Då kan man sova gott med vetskapen om att den vidriga människan fick det den förtjänade. 
  • molly50
    Anonym (Man30) skrev 2020-01-12 19:50:31 följande:
    Ja. Då kan man sova gott med vetskapen om att den vidriga människan fick det den förtjänade. 
    Och din kvinna? Hur tror du att det kommer att kännas för henne om du hamnar i fängelse?
  • Anonym (Man30)
    molly50 skrev 2020-01-12 20:58:28 följande:
    Och din kvinna? Hur tror du att det kommer att kännas för henne om du hamnar i fängelse?
    Stolt! Eftersom ibland är den rätta vägen den svåra vägen. Och tanke på anledningar osv osv så är straffet överkomligt. 
  • Kramklubba

    Frågan är felställd.

    Detta är korrekt frågeställning: Skulle du kvinna stanna kvar om din man blivit deprimerad efter en misshandel eller våldtäkt och dessutom aggressiv mot dig i mer än ett halvår?

    I fantasin, just det fantasin, kan man hypotetiskt stanna kvar och hjälpa sin partner så gott man kan. Men om partnern tar ut händelsen över dig då? Jag menar du blir direkt påverkad under en längre tid. Handen på hjärtat nu. Hur många hade orkat stanna kvar en längre period då. För i verkligheten får partnern ta dessa psykologiska smällar, lite beroende på vem det gäller. 

    Alla är så goda på internet. Men i verkligheten är det verkligheten som gäller, inte den goda fantasin.

  • molly50
    Anonym (Man30) skrev 2020-01-12 21:11:10 följande:
    Stolt! Eftersom ibland är den rätta vägen den svåra vägen. Och tanke på anledningar osv osv så är straffet överkomligt. 
    Jag skulle inte känna mig speciellt stolt över om min man hamnade i fängelse för att han ville hämnas.
    Jag skulle vilja ha honom hemma och känna hans stöd.
    Det hade varit en annan sak om han hade lyckats förhindra våldtäkten.
    Det hade känts mycket bättre.
  • Anonym (Man30)
    molly50 skrev 2020-01-12 21:43:49 följande:
    Jag skulle inte känna mig speciellt stolt över om min man hamnade i fängelse för att han ville hämnas.
    Jag skulle vilja ha honom hemma och känna hans stöd.
    Det hade varit en annan sak om han hade lyckats förhindra våldtäkten.
    Det hade känts mycket bättre.
    Vad bra.
  • molly50
    Anonym (Man30) skrev 2020-01-12 22:10:23 följande:
    Vad bra.
    Jag förstår din tanke dock. Jag tycker bara inte att det är värt att hamna i fängelse för ett svins skull.
    I synnerhet inte om man har barn tillsammans.
  • Anonym (svin)

    Det beror också på hur våldtäkten var.. överfallen på väg till jobbet är ju inte något hon kunnat hjälpa, men har hon varit ute och supit sig dum och somnat i nån lägenhet och blivit påsatt hade jag tyckt hon var åtminstone delvis ansvarig. Det hade jag nog inte kunna släppa. 

Svar på tråden Man - skulle du lämna din partner om hon blev våldtagen?