Inlägg från: Etttvåtrehjälp |Visa alla inlägg
  • Etttvåtrehjälp

    Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?

    Maily skrev 2020-01-13 00:11:21 följande:

    Jag har inte mkt symptom nu. En liten typ tyngdkänsla längst ner i tjejmagen (men vet inte om det kanske är pga massa blod som kommer ut snart :S ) och så bristen på spottings som jag annars alltid får hela veckan innan mens. Lite svullen på magen men det kan vara all choklad jag tröstätit. Och så attraktionen då och allmänt känslig (kan vara pms också men det brukar jag bara ha just dagen innan mens). Fick lite tårar i ögonen när min man skulle retas lite och skickade en sexig bild på sig själv för att jag tyckte han var så himla fin och sexig på bilden att jag blev rörd, haha :P

    Men inget illamående och känner inget i brösten :(

    Har du andra symptom?


    Då har man verkligen hittat rätt partner när han blir rörd av hur fin han är ;)

    Jag har molvärk i mage och rygg, öm i sidan av brösten och känsliga bröstvårtor (det får jag dock alltid innan mens) samma att jag inte fått spottings som jag brukar och tycker att jag ser blodådror tydligare på kroppen, men det kan ju vara inbillning :P mår illa gill och från också, men har känslig mage så skulle kunna vara det.
  • Etttvåtrehjälp
    Maily skrev 2020-01-13 12:33:32 följande:

    Ja :D

    Tempen är något högre idag än igår, 0,2 över coverline och igår var den 0,1 över... inget spår av mens. Brukar bli en rejäl drop när mensen kommer. Börjar kännas lite konstigt detta för jag känner verkligen noll i brösten och de brukar vara lite ömma innan mens också ju. Som att allt bara stannat av men tempen ligger rätt... hm. Ahhh kan inte mensen bara komma om den ska det!

    Dina tecken låter lovande :) Blodådrorna ska väl bara kunna synas mer innan graviditet och inte vara tecken på mens :)


    Tänker att det kan vara positivt att du inte känner något i brösten eftersom du brukar göra det vid mens! Okej så på torsdag är det alltså äl + 17 för dig?
  • Etttvåtrehjälp
    Missjessbeck skrev 2020-01-13 21:04:51 följande:

    Tror min mens kom idag :'( väldigt lite dock jämnfört med normalt. Får se imorgon


    Åh vad tråkigt :( är du hundra på att det är mens då?

    Jag hade lite rosa flytningar igår och tyckte jag såg en tillstymmelse till det i morse. Neg test imorse också så antar att mensen är påväg :(
  • Etttvåtrehjälp
    Maily skrev 2020-01-13 21:54:04 följande:

    Ja kanske det men hcg ska väl ge ömhet i brösten? Jag har nästan omvända symptom. Men får försöka se det som något möjligt positivt :) Ja ÄL +17 på torsdag...Vad tråkigt! Vilken dag är du på? Det är inte helt ovanligt med lite blod trots graviditet så är kanske inte kört om det inte är mensen...? Håller tummarna!

    Fortfarande inga tecken på mens för mig...


    Sant men vet folk som haft tvärtom symptom som du med tex att de inte hade ömma bröst Även fast de brukar det vi mens som var gravida så kan ju vara så för dig med!
  • Etttvåtrehjälp
    Maily skrev 2020-01-14 15:21:49 följande:

    Har lite rosa spotting nu så mensen är nog på väg... Hoppas på tur för dig Ettvåtrehjälp!! :)

    Jag insåg en mysko grej. Har ju 25/26-dagars cykler, tidig ÄL tidigare månader (ca dag 10) och spotting hela veckan innan mens. Men nu senaste mensen sköt jag upp med piller pga resa och nu denna cykel om jag får mens idag så blev det en 28-dagars cykel, och jag fick ÄL på dag 13 och ingen spotting-vecka! :O Kanske pillrena gjorde så att kroppen stabiliserade sig till något standardvärde istället :O Då kanske det ökar fertiliteten framöver :D Jag har varit lite orolig pga spottingen och den tidiga ÄL innan. Så det är ju en bra grej även om det inte blev något nu :)


    Ah så kan det ju vara! Haft rosa flytningar två dagar nu så tror också att min mens är påväg tyvärr. Ändå lite tur i oturen, fick precis reda på att min bror ska gifta sig dagen vid bf om det tagit sig den här cykeln :D
  • Etttvåtrehjälp
    Maily skrev 2020-01-14 16:04:52 följande:

    Man får tänka positivt på det  Och om ingen av oss blev gravid nu så kan vi ju följas åt nästa månad också 


    Det får vi göra! Synd bara att vi har så olika cykler, min är ju på 33-35
  • Etttvåtrehjälp
    Maily skrev 2020-01-14 18:31:20 följande:

    Ja men min mens har inte tagit fart än så kanske cykeln hinner bli lika lång som din :P Vilken cykekdag är du på nu?


    Sant! Har ju bara fått ljusrosa flytningar hittills så är på dag 37 nu. Har du fått mer än flytningar?
  • Etttvåtrehjälp
    Maily skrev 2020-01-15 14:55:34 följande:

    Nähäpp mensen kom imorse. Dels trist men också skönt att den kom igång nu när jag ändå såg på tempen att den var på väg. Blev bjuden på fest på fredag så nu får jag ta några glas vin iaf och dricka lite mer kaffe i en vecka, sedan nya tag inför ÄL.

    Ska börja boosta med extra d-vitamin redan nu och se om det hjälper.


    Vi är nog verkligen cykelkompisar, min mens kom också igång idag! Ska börja ta tempen jag med denna cykel. Kör du äl-test? Känns som att det kommer stressa mig men är sugen på att testa. Jag tar kosttillskott för kvinnor som försöker bli gravida!
  • Etttvåtrehjälp
    Maily skrev 2020-01-15 18:03:51 följande:

    Det verkar så ja :) Jag har inte använt ÄL-test innan men har också funderat på att göra det denna cykel. Jag är bara orolig att det inte kommer visa något alls :S Men appen frågar efter dem så får ta mod till mig och börja testa nu tror jag ;) Då vet man ju mer säkert sedan med :) Vad är det för kosttillskott? Jag tittade på affären senast men hittade inte.


    Får se om jag vågar denna gången, känns läskigt och stressigt som sagt.. är dock ganska säker på att äl funkar som det ska, oroade mig för cystor i somras pga mycket spottings så fick ett vul där gyn såg att jag hade ägglossnings just då :)

    Det är de här! www.apotea.se/mittval-kvinna-100-tabletter Typ vanliga vitaminer men all folsyra, järn, d-vitamin osv man behöver :) så behöver man inte äta alla separat! Äter du folsyra nu?
  • Etttvåtrehjälp
    Maily skrev 2020-01-16 17:49:06 följande:

    Jag ska försöka våga :) Vet du vilken dag man ska börja testa? Är det två ggr om dagen man testar? Haha har ingen koll.

    Skönt att få det bekräftat av gyn att det funkar :) Jag tror nog min funkar också men tänker att ÄL-test kanske kan säga mer säkert vilken dag det sker. Min ena app tror att den kommer vara dag 10 den här cykeln och min andra säger dag 13...

    Jag äter bara d-vitamin, borde nog ta mer olika vitaminer. Ska kolla upp mitt val kvinna :) Folsyra vet jag att man borde ta men det känns som att jinxa det så jag har försökt äta mat rikt på det istället... men är det i samma tabletter låter det ju smidigt :)


    Haha har ingen aning faktiskt! Ska nog köpa några och prova någon gång bara, får se lite.. vi har ju inte försökt länge så borde kanske chilla lite!

    Jo sant. Tror att vi kan ha missat ägglossning denna månaden iom att mensen var senare än väntat så vore ju ändå bra att få lite bättre koll och då få så bra förutsättningar som möjligt.

    Jo tycker de är smidiga, skönt att de innehåller allt man behöver liksom :) sen blir det liksom inte att man skyltar med att man försöker bli gravid med tanke på att de bara heter ?kvinna? vilket jag gillar i jämförelsen med att äta ren folsyra.
  • Etttvåtrehjälp

    Men gud vad märkligt! Körde ni på nu igår då? Kanske bara är tidig denna månad! Min temp gick också upp imorse, dag 8... har inte kört ägglossningstest än, har ju så lång cykel. Men nu känner jag att jag borde prova ändå! Det här blir bara vårat andra försök :)


    Maily skrev 2020-01-21 11:58:08 följande:

    Hej Malllin :) Spännande med första försöket! :D Haha ja lika bra att köra på direkt med allt som underlättar ;) Jag tror ägget kan fästa som tidigast på dag 6 :)

    Jag är så förvirrad nu. Tänkte ÄL-testa denna månad och börja i tid så tog första testet dag 7. Förra månaden hade jag ÄL dag 12 enligt apparna. Men jag fick en fast gubbe direkt (digitalt test)!! Det är ju inte bra. Bifogar bild av öppnat test. Jag tycker inte själv att det ser ut som så högt utslag att jag borde få maxfertilitet av det. Och varför så tidigt :/


  • Etttvåtrehjälp

    Det var ju väldigt märkligt.. vad står det i instruktionerna om vilket streck som är test?

    Jag testade i förrgår och det var negativt! Ska börja mer seriöst på måndag tänker jag, men tar nog ett ikväll eller imorgon också för säkerhetsskull :)

    Hoppas verkligen att det var fel första gången så att ni inte missade ägglossningen :(


    Maily skrev 2020-01-24 11:47:45 följande:

    Fick fast gubbe på detta.

    Noll utslag på detta...

    Känns som sträcken bara bytt plats...


  • Etttvåtrehjälp

    Jo så kan det säkert vara. Jag tror också att jag kan ha haft en astidig äl och missat den! Jag brukar ha äl kring dag 16-19 men nu hade jag tempstegring så att min app säger att jag hade den dag 9 som då var i torsdags! Tog dig neg äl test i tisdags. Men idag fick jag en blödning! Fattar ingenting. Och vi har inte försökt på hela veckan eftersom jag varit sjuk.. hoppas det tagit fel. Vore tråkigt om vi båda missar äl ju.


    Maily skrev 2020-01-25 16:07:52 följande:

    Det är nog inte fel på testet, är ju digital advanced. Fick neg på det idag också och tempen gick upp precis som det blev positivt. Så konstigt med så tidig ÄL! Förhoppningsvis bara stress och pga att jag längtat efter ÄL  Riktigt trist att missa det, och nu finns risken att cykeln blir kortare pga den var så tidig. Har beställt primolut som jag ska ta för säkerhets skull så att jag inte missar nästa ÄL också! Vilken dag är du på nu och när brukar du ha ÄL ? 


  • Etttvåtrehjälp

    Jag skulle nog satsa på dag 7-11 i så fall, för tänkt om den skulle vara dag 7 och du kommer först dag 8! Ja gud vad svårt att veta då.. kanske bäst att fortsätta med äl-test i kombination med temp för att försöka vara säker?

    Stegringen i temp började egentligen i torsdags men inser nu att jag ju faktiskt vara sjuk då så kan ju varit feber. Tog nytt äl-test idag och nu såg jag en stegring så nu har vi kört på så får vi hålla tummarna :) Fortfarande tidigt med dag 12 men har en kort cykel på ca 28 dagar då och då så kan ju vara en sån månad.

    Vad är primolut? Inte hört talas om det!


    Maily skrev 2020-01-26 14:08:08 följande:

    Nej vad tråkigt om du också missat den! Förstår inte varför den kommer så tidigt ibland, är det stress eller något kanske... konstigt också att den tycker din ÄL var i torsdags fast temp-stegringen var först idag (som jag förstår det?). Brukar den inte stegra samtidigt som ÄL? 

    Senaste månaderna hade jag ÄL - 

    dag 10 (enligt temp)

    dag 12 (enligt temp)

    dag 7 (enligt temp + test)

    Det gör det jättesvårt att räkna ut när den kommer vara. Min man ska besöka mig fem dagar nästa gång och då vill jag verkligen inte missa ÄL men vilka dagar ska man chansa på (har inte bokat in resan än)? Dag 8-12? Eller något annat...? Bäst är väl att ha sex dagarna innan, på och dagen efter ÄL? Undrar vad som maximerar chansen. 

    Min mens är iaf hyfsat regelbunden (förutom då förra månaden...) men kan ju diffa på en dag hit eller dit, så det blir ännu svårare att räkna. 

    Jag har iaf skaffat vitamintabletterna och extra d-vitamin så kanske det stabiliserar något. Funderar på att ta primolut några dagar och hoppas på att det funkar. Förra gången jag tog det så kom ÄL på dag 12 så det var ju jättebra. 


  • Etttvåtrehjälp

    Ja då låter ju det som en bra idé :) har du fortsatt att testa något med äl-test?

    Jo håller tummarna! Hoppas på fortsatt stegring idag :)

    Ja okej, då är jag med!


    Maily skrev 2020-01-26 18:16:12 följande:

    Jag tänkte det först men sen tänkte jag att det verkar variera så mkt och det "vanligaste" är att få ÄL dag 14 och om jag då tar 7-11 så blir det inget... svårt att veta hur man ska göra  

    Åh, hoppas att det var att du var sjuk bara och att ÄL kommer nu då  Med stegring på själva testet så låter det ju väldigt troligt! 

    Primolut används för att skjuta upp mensen så kan även skjuta fram hela cykeln. 

     

    Jag har skickat ett meddelande till dig 


  • Etttvåtrehjälp

    Jo så ska det ju vara, kanske är din sån månad nu. Håller verkligen tummarna för att din man har rätt och att det blir nästa månad!

    Jo jag testar med icke digital men har beställt digitala också nu som ska kolla imorgon. Testet i söndags tror jag dock var positivt, och det dagen efter var neg. Så hoppas att vi lyckades pricka ändå! Ska fortsätta testa dock, testet var starkare än de andra dagarna i söndags men inte lika start som det andra sträcker. Tempen gick dock ner i morse så hoppas det är upp imorgon!


    Maily skrev 2020-01-27 19:43:47 följande:

    Jag har inte testat mig något mer efter det negativa testet, tempen är fortsatt hög så allt tyder på att det var ÄL (är inte sjuk). Tänker att det var nog en "dålig" cykel helt enkelt. Man ska väl ha 1-2 cykler utan bra ÄL per år har jag hört så kanske att det här var en sådan och att det är tillbaka till normalen nästa månad. Hur går det med dina test? Kör du icke-digitala eller? Varje dag? 

    Min man skrev och sa att "nästa månad känns det som att det kommer bli något" haha, får hoppas att han har rätt  


Svar på tråden Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?