Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Soc anmälan pga separerat

AndreaBD skrev 2020-01-08 22:40:59 följande:

Ähhhh..... vad är skillnaden? Det är ju samma sak.

Och jag tycker personligen att jag inte skulle ha varit borta ifrån ett spädbarn mer än några timmar, mellan 6 och 12 månader kanske någon dag eller två, men inte mer. 

Och angående inte kunna se barnet i en vecka pga operation. Jag blev opererad när min son var ungefär 2 år. Även i den åldern hade han stora problem med att jag var borta, på sjukhuset, men hans pappa tog ju åtminstone dit honom efter nån dag eller två. Trots det, så tog det tid tills han var trygg igen. Och jag hade definitivt inte sagt: Nu måste jag bli bra först efter operationen, så barnet får vara utan mig en vecka. 

Har aldrig sagt att jag inte ville se barnet på en vecka efter operationen. Jag låg nedsövd i en respirator i ca 5 dagar efter operationen så jag hade ingen möjlighet att kunna vara med mitt barn tyvärr.

Fick en blodpropp i ena lungan samt en mindre hjärtattack. Så det var ingen liten operation jag gjorde
  • Anonym (Orolig)
    AndreaBD skrev 2020-01-08 22:46:37 följande:

Du skulle ju bara behövt säga till din man att han INTE får ta med sig dem två yngsta barnen. Då hade han fått ta ställning till om han verkligen ska flytta ifrån. Att du lät honom ta med dem - det är som folk inte förstår. Inte jag heller. 

Jag försökte flera gånger men han tog de iaf. Vad skulle jag ha gjort då??

Slitit de ur armarna på honom med våld eller?
  • Anonym (Orolig)

IMORGON Kl 08.00 SÅ KOMMER JAG BE SOC ATT OMHÄNDERTA ALLA 4 BARNEN EFTERSOM NI ALLA HÄR INNE ANSER ATT VARKEN PAPPAN ELLER JAG ÄR LÄMPLIGA SOM FÖRÄLDRAR.

SÅ NU BEHÖVER NI INTE OROA ER FÖR DESSA BARN LÄNGRE. NU KOMMER DE BORT FRÅN OSS SOM ÄR SÅ LIVSFARLIGA FÖR DE

• Anonym (Orolig)
    Anonym (:O) skrev 2020-01-08 23:09:49 följande:

Du ger upp dina barn för att du inte gillar svaren du får här... det bevisar ju verkligen vår poäng..

Sen så skrev du att pappan inte ville vara närvarande på BB mm, å ändå skulle han ges fullt ansvar för dessa två små på annan ort. Det är ju oxå lite märkligt. Ni kanske båda behöver stöd

Det var pappan till de 2 äldre barnen. De som är 9 och 11
  • Anonym (Orolig)

Ja jag ska ringa soc. Väntar bara på att kl ska bli 8.00!

Ska säga att det är folk som anser att jag inte är lämplig som förälder.

Och det är väldigt svårt att försöka få nån energi till att kämpa för barnen när jag läser den ena kommentaren efter den andra om vilken dålig mamma jag är, att jag inte kan ta hand om barn m.m

Skulle ha ringt polisen som en annan skrev här när han tog barnen mot min vilja och åkte härifrån med de.

Han är rätt stor mot mig så kan inte göra så my ket.

Han är drygt 185 lång och jag är en liten dvärg känns det som på 160 bara.

Sen har jag bara 80-85% energinivå just nu pga komplikation efter förlossningen där jag låg i respirator med en blodpropp i lungan och en liten hjärtattack.

Och jagr bara 32 år gammal.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Pop) skrev 2020-01-08 23:23:25 följande:

När barnet var 2 veckor hände detta, och du var inlagd en vecka.

När barnet är 9 veckor jobbar du och låter barnet flytta.

Ja, jag förstår att folk reagerar.

Jag jobbar bara 2 timmar om dagen på ett kontor med lite pappersarbete. Jobbar kanske 3 dagar i veckan om jag orkar

Är fk som anser att jag har arbetsförmåga med 25 % även om jag aldrig orkar det. Men måste ju följa deras regler för att kunna få ut sjukpenning

Å nej jag tillät inte barnen att flytta utan det var pappans val att flytta till den nya orten och jag har försökt få till ett umgänge med barnen men inser nu vad fel jag har tänkt och agerat.

Har inte tänkt på minsta barnets bästa.

Men jag får ta skulden på mig och jag ska begära att de omplaceras akut imorgon så de får komma till en bra mamma istället för mig
  • Anonym (Orolig)

Vet ärligt inte om vi kan bo ihop igen. Ja vi flyttade isär för 5 dagar sedan men man kan säga att förhållandet tog slut för 6 månader sedan. Vi har försökt lappa ihop det med terapi och sånt men det gick inte. Vi bråkade i stort sett varje dag i 6 månaders tid.

Men för barnens skull får vi väl bo här so vänner och försöka stå ut med varandra ytterligare några månader.

• Anonym (Orolig)
    Annita skrev 2020-01-08 23:52:26 följande:

Jag vet inte i vilket läge soc kan sätta familjer i sk utredningshem, men kanske de tycker det skulle vara rätt i ert fall. Då har ni boendet löst i alla fall... Kanske kan någon annan i tråden mer om just utredningshem.

Ja det kanske skulle funka.

Men hur fungerar det med skola och sånt om man är på ett sånt ställe?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Pop) skrev 2020-01-08 23:45:45 följande:

Varför ska du alls arbetsträna istället för att vara föräldraledig?

Konstiga prioriteringar.

Är läkaren som vill att jag skulle göra lite pappersarbete, som ett lättare jobb. Är som en del i återhämtningen/rehabilitering för att se så inte proppen kommer tillbaks eller att det blir nått med hjärtat.

Så de timmarna jag jobbar är jag uppkopplad med en liten ekg dosa samt nån mer apparat som mäter blodtryck, syremättnad m.m och dessa tester kan jag inte utföra hemma.

Fungerar inte så bra å ha massa sladdar runt sig plus en pojk på 20 månader som vill undersöka allt :)

Och nu när pappan är arbetslös så har han tagit ut föräldrapenning eftersom jag får ut sjukpenning just nu.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Cissi) skrev 2020-01-09 00:05:47 följande:

Se till att mannen flyttar tillbaka imorgon med barnen! Sätt barnen före era känslor och sök även hjälp. Att du ens tänkt tanken på att detta upplägg var ett alternativ tyder på störd anknytning. Du måste väl förstå att en 9veckors inte ska separeras alls från sin mamma. Inte en enda dag!! Och eftersom du råkade bli sjuk och redan varit ifrån din bebis så måste ni nu i lugn och ro få knyta an. Ta föräldraledigt 100 %, du bör inte jobba en minut ens. Bebis. Behöver. Dig. Och din 20 månaders också för den delen.

Som jag skrev i ett annat svar.

Jag jobbar mest för att under den tiden när jag är aktiv vid skrivbordet så är jag uppkopplad på en liten ekg dosa och nån mer apparat som mäter blodtryck m.m

Det är för att se så inte proppen kommer tillbaks eller att hjärtat kraschar.

Annars hade jag inte jobbat efter en sån här allvarlig sak
Svar på tråden Soc anmälan pga separerat