• Nessiesbf

    Är min flickvän konstig? (Kafferelaterat)

    Hej!

    Min flickvän dricker kaffe varje morgon. Det enda konstiga är att hon brygger en stor kanna i början av veckan för att sedan värma upp samma kanna kaffe i en veckas tid. Är detta normalt? Eller bara äckligt?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Är min flickvän konstig? (Kafferelaterat)
  • Tecum

    Inte normalt någon dag i veckan! I så fall kunde man ju köpt färdigt kaffe på flaska...

  • CitronTulo

    Men bläää!! Varför?? Är ju inte särskilt avancerat att göra nytt kaffe varje dag.. hon borde skaffa sig en kapsel maskin istället! Ett tips på vad du kan köpa när hon fyller år, haha!!

  • MajaMaria79

    Men hu! Nej det är fasen inte vanligt. Jag kan iofs värma en kopp i micron på förmiddagen som jag bryggt på morgonen. Men inte efter det, i synnerhet inte dagen efter . 

  • Sisisisi

    Jag har många gånger värmt upp en mugg av gårdagens kaffe, funkar fint och onödigt att hälla ut det. På somrarna brukar jag ha en kanna kallbryggt kaffe i kylen.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Åsa

    Låter ovanligt i dagens Sverige. Stött på det utomlands dock (starkt kaffe som sedan späds med vatten och mjölk).

  • Åsa

    Låter ovanligt i dagens Sverige. Stött på det utomlands dock (starkt kaffe som sedan späds med vatten och mjölk).

  • Dexter dot com
    Nessiesbf skrev 2020-01-12 19:29:39 följande:

    Hej!

    Min flickvän dricker kaffe varje morgon. Det enda konstiga är att hon brygger en stor kanna i början av veckan för att sedan värma upp samma kanna kaffe i en veckas tid. Är detta normalt? Eller bara äckligt?

    Tack på förhand!


    Varken normalt eller äckligt, bara konstigt. Spar hon in på kaffefilter eller vad är orsaken?
  • Mint

    Låter slappt och inte så gott. Men låt du henne hållas, tror knappast det är farligt. Men ska ni ha gäster känns det nog bäst med nybryggt kaffe.

  • Nessiesbf

    Konfronterande henne om det idag. Svaret var tydligen av lathet och att hon tyckte om ?bränt? kaffe. Hennes vänner gör Tydligen samma sak. Är detta en anledning att göra slut?

  • annabellelee
    Nessiesbf skrev 2020-01-14 22:38:55 följande:

    Konfronterande henne om det idag. Svaret var tydligen av lathet och att hon tyckte om ?bränt? kaffe. Hennes vänner gör Tydligen samma sak. Är detta en anledning att göra slut?


    Jag förutsätter att du skämtar. Kul. Verkligen.

    I fall du inte gör det: nej. Min man gillar att äta saker som jag inte vill äta. Så länge han inte tvingar mig att äta dem får han gilla vad han vill.
  • flygrl

    Udda variant där av din flickvän men om hon trivs med det och inte tvingar också dig dricka det är det väl helt i sin ordning. Ingen anledning att göra slut. Utom i trollskogen. Bor ni där?

Svar på tråden Är min flickvän konstig? (Kafferelaterat)