• Johannus

Mästerkock 2020

Fler som tittar på Mästerkockarna 2020 och vill diskutera programmet.

• Svar på tråden Mästerkock 2020
  • Johannus

Hann inte se Mästerkocken då jag har hållit på med flytten sen i går....Fick i gång datorn sent i kväll på nya stället, men ingen tv har jag förrän i morgon.

• flygrl

Det va en fin omgång igår med roliga råvaror och rätter och överraskningen/hyllningen av Leif. Trevligt med besöket i Feskekörka (?) och fiskauktion. Härligt med alla hummerrätter som båda lagen lyckades riktigt bra med och ett fint sätt hylla Leif Mannerström. Också att dom bjudit in massa gamla vänner/kocklegender till honom som jury. Han blev riktigt rörd!

Fan va jag kommer sakna Leif. Hoppas dom kan hitta en värdig ersättare som är både kompetent och trevlig och inte nån gapig buffel som ska förnedra deltagarna.

Elimineringen bjöd också på intressanta rätter med bläckfisk. Lite synd om Sandra som vågade gå sin egen väg med en bläckfisksallad och åkte ut. Men som vanligt: nån måste ju lämna... :/

Roy är f.ö. rätt underhållande och Christoffer skön med sin attityd och göteborgska. Sen gillar jag nog alla kvarvarande deltagare...

Efter stängning va verkligen spännande. Det programmet har deffo lyft sig sen tidigare och rekommenderas verkligen till alla att kolla på. Markus och jag är rätt lika i det vi gillar i princip all mat. Fast jag har inget emot fiskbullar som han he he.

Roligt med andra omgången och sliders som va nytt begrepp för mig med. Såg smarrigt ut det dom gjort!

Markus är skön i Efter stängning med sina blinkningar och miner till oss tittare. Han gör det bra där.

• flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-02-19 19:18:41 följande:

Jag får se det i morgon, ska upp så blodigt tidigt i morgon så jag säger godnatt ungefär när programmet börjar. 

Tänkte skriva att "hoppas bara att xxx inte åker ut", men kom på att jag inte har någon solklar favorit än. 

Då har du nåt att se fram emot. Fast du kanske hunnit se det nu?!

Jag har inte heller nån solklar favorit än. Gillar faktiskt alla som är kvar i tävlingen.
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-02-19 20:12:18 följande:

Verkar vara ett kändisgäng som är inbjudna

Och inte vilka kändisar som helst utan flera riktiga kocklegendarer, inte minst Mannerströms gamla parhäst Christer Svantesson (som va med i Kockarnas kamp häromåret). Coolt!
    Nandez skrev 2020-02-19 20:36:41 följande:

Bläckfisk, låter svårt

Nandez skrev 2020-02-19 20:39:24 följande:

Låter inte gott

Bläckfisk kan va jättegott om det är rätt tillagat. Annars blir det lätt segt som gummi. Håller helt med Beccus om det är sjukt gott med friterad bläckfisk med ris & sötsur sås kinakrog style. Men även grillad bläckfisk med salt och citron är fint.
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-02-19 23:53:22 följande:

Hann inte se Mästerkocken då jag har hållit på med flytten sen i går....Fick i gång datorn sent i kväll på nya stället, men ingen tv har jag förrän i morgon.

Hoppas flytten går/gått bra. Förstår det är mycket att stå i.
  • Johannus
    flygrl skrev 2020-02-21 02:19:28 följande:
    Hoppas flytten går/gått bra. Förstår det är mycket att stå i. smile1.gif
    Flytten har inte gått bra då jag överansträngt mitt vänster knä och det är skit ont. Har inte fått någon lägenhet heller utan får trångbo hos min dotter och svärson så jag lever i lådor så att säga. Har ett rum på 30 kvadrat. Har förra lägenheten ännu att städa ut.

Nej jag vet inte vilket ben jag ska stå på :(
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-02-21 18:18:14 följande:
    Flytten har inte gått bra då jag överansträngt mitt vänster knä och det är skit ont. Har inte fått någon lägenhet heller utan får trångbo hos min dotter och svärson så jag lever i lådor så att säga. Har ett rum på 30 kvadrat. Har förra lägenheten ännu att städa ut.

Nej jag vet inte vilket ben jag ska stå på :(
    Men fy, det låter då verkligen inte roligt.
    Hoppas det löser sig till det bästa.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-02-21 02:10:41 följande:
    Då har du nåt att se fram emot. Fast du kanske hunnit se det nu?!

Jag har inte heller nån solklar favorit än. Gillar faktiskt alla som är kvar i tävlingen.
    Såg det efter jobbet idag, såg också "Efter stängning" och är glad att Victor blev kvar. Jag gillar honom, så ung och så himla duktig!

Alla är superduktiga, hade gärna smakat alla hummerrätter!
Svar på tråden Mästerkock 2020