Mästerkock 2020
Fler som tittar på Mästerkockarna 2020 och vill diskutera programmet.
Fler som tittar på Mästerkockarna 2020 och vill diskutera programmet.
Tack för omtanken. Inte behöver du tro att du lägger press på mig jag klarar mig på nåt sätt.
Årets Australiska Masterchef är verkligen bra, den kan jag bara inte låta bli att se. Som tur är att den kommer sent på kvällen.
Så glad jag blev när jag hörde att dem skulle till Jukkasjärvi Ishotell. Jukkasjärvi ligger liten bit norr om mina hemtrakter.
Vad härligt att se nästan hemtrakterna.
Men -15 är väl inget för det hade kunnat vara -25 till -37 grader.
Har inte heller ätit Ripa, däremot har jag ätit Tjäder, Orre, Järpe som också är gott att äta.
Kan inte vara lätt att laga mat när det är kallt.
Ok att jag ofta grillat ute på öppen eld under vintern, men att laga en hel rätt och efterrätt är inte lätt när allt fryser till.
Vem av er har följt Mästerkockarna Australien???
Vilket program.....jag sitter fast vart enda kväll
Mästerkockarna Australien är nog det bästa programmet jag sett.
Om du får tid över så kolla om det går i efterhand Mästerkockarna Australien....Det är stor skillnad mot svenska mästerkockarna alltså hela upplägget. domarna, gästdomarna, resor till olika platser i Australien. Berättelser om lokal mat och kryddor.
Aldrig ätit ripa, låter inte gott
Ripan såg inte god ut
Håller med dig det såg gott ut....Kram
Smaken är som baken, är inte förtjust i viltmat.
Vilt mat är jag uppväxt med och även mat från den lilla gård vi hade under uppväxten.
Fisk från sjöar och älven blev jag ganska less på. Dock gillar jag fortfarande lax, öring, röding och harr.
Jag gillar all slags mat, men däremot har jag matallergi. Kan inte äta grädde, ost, choklad, eller såser med grädde i. Inte heller nåt som är inlagd i lag. Inga starka kryddor.
Men havet har allt möjligt gott.
Usch, så svårt det är att hitta en favorit!
Sofia, jag gillar henne och tycker hon är himla duktig.
Edvard, trolig vinnare om han inte klantar till det.
Christoffer, ögongodiset, känns inte som en vinnare även om han är duktig.
Vilt mat är jag uppväxt med och även mat från den lilla gård vi hade under uppväxten.
Fisk från sjöar och älven blev jag ganska less på. Dock gillar jag fortfarande lax, öring, röding och harr.
Jag gillar all slags mat, men däremot har jag matallergi. Kan inte äta grädde, ost, choklad, eller såser med grädde i. Inte heller nåt som är inlagd i lag. Inga starka kryddor.
Men havet har allt möjligt gott.