Mästerkock 2020
Fler som tittar på Mästerkockarna 2020 och vill diskutera programmet.
Fler som tittar på Mästerkockarna 2020 och vill diskutera programmet.
Vem av er har följt Mästerkockarna Australien???
Vilket program.....jag sitter fast vart enda kväll
Mästerkockarna Australien är nog det bästa programmet jag sett.
Har lite svårt i år hålla jämna steg med programmen så ska försöka kommentera senaste tre delarna nu.
Intressant när dom skulle laga till sina bästa och värsta råvaror. Som uppvuxen med utländska föräldrar slår det mig alltid att man i Sverige har så svårt för många delar på ett slaktat djur som diverse inälvor. I många andra länder äter man gärna inälvor som lever, njure, hjärna, tunga osv. Jag älskar inälvor om dom är bra tillagade. Lever tex. måste tillagas försiktigt så den är härligt rosa inuti, annars blir det torrt och trist. :/
Lisas njurrätt såg härlig ut med cognac i såsen som fin smakbrytning. Sofia verkade så smått ändra uppfattning om tunga och hennes rätt såg också fin ut. Tetyanas asiatiska rätt med bla. tofu hade jag gärna smakat men juryn tyckte den blivit för het i kryddningen så det tog över helt.
Blev tufft i elimineringen. Det va rätt jämnt men Marias rätt som tydligen mest smakade rödbetor, jordiga rödbetor gjorde att hon fick lämna.
I Efter stängning lagades det falukorv och sen olika smarriga varianter av hollandaise och det slutade med att Maria satte stopp för Agnes segerrad.
Nytt program och känslosamt och gulligt med nära & kära. Deltagarna skulle tillaga hemmafavoriter som bestämts av dom nära & kära. Inför elimineringen va det master class där Markus lagade rådjur och sen dags för deltagarna laga egna rådjursrätter. Christoffer bäst med jämnt mellan Sofia och Tetyana och till sist Tetyana som åkte ut. Trist att hon åkte ut MEN samtidigt är alla nu på så hög nivå med potential vinna rubbet att nån ju måste åka ut.
I Efter stängning briljerade Tetyana när det lagades gott av rester. Sen slog Victor ut Maria när uppgiften va crepes.
Off to Ishotellet i Jukkasjärvi och det va ju häftigt att se men verkade kallt som fan. Vackra vyer! En utmaning laga norrländska specialiteter i iskylan. Edvard i lag med Sofia lyckades bäst fast deras varmrätt va mer basic i upplägget. Lisa och Christoffer gjorde upp i smaktest på nån sorts annorlunda samisk rengryta som jag gärna smakat på. Christoffer vidare, Lisa utslagen.
I Efter stängning först jack fruit där alla gjorde lite varianter på samma bbq-tema och Victor gick segrande ur striden. Sen tema smörrebröd som Markus tydligen ofta äter. Lisa hemskickad av Tetyana.
Nästa gång blir det semifinal i både huvudtävlingen och Efter stängning. Spännande!
Jag gillar alla som är kvar och har ingen tydlig favorit.