Inlägg från: Carro9194 |Visa alla inlägg
  • Carro9194

Letrozol - Följas åt?

akalei skrev 2020-05-25 22:11:48 följande:

Jo jag har pratat med min vanliga gyn och hon tycker vi kan testa dubbeldos först så det kommer vi göra. Mest nyfiken på om nån har testat, man blir lite fundersam när olika läkare säger olika saker.

Känner så igen mig i det du skriver om väntandet, är så less på det och bröt nästan ihop när det blev tal om att vänta ytterligare en månad. Försöker tänka att någon månad hit eller dit inte spelar så stor roll i det stora hela men det är så sjukt svårt när man är mitt uppe i det. Aja, nu slapp jag ju den väntan som tur är :)

Vad skönt! Känns alltid bäst när man får rådgöra med sin vanliga läkare :)

Jaa precis, en månad är ju inte lång tid egentligen men känns som en evighet när det kommer till det som vi går igenom...

Har bestämt för att försöka tänka positivt nu den här månaden, även fast jag typ gett upp allt hopp, mirakel kan ju ske haha!
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-26 08:50:22 följande:

okej har du tagit den nu? tar du själv eller din kille? 

jag tar i eftermiddag vid 15-16 tror jag, min kille ska iväg på aw ikväll så hoppas det inte blir allför sent, vill ju hinna ligga ikväll haha. 

jag är rätt spruträdd så får se hur detta ska gå, sist tog min kille.. 

Har tagit den nyss :) Jag är också jätterädd för sprutor! Så min mamma fick hjälpa mig denna gång haha.

Det kommer gå bra <3 den är ju ändå så liten
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-26 09:13:14 följande:

åh vad skönt! när tror du att du har ägglossning? :) ah verkligen, jag får halvlägga mig i soffan så jag inte svimmar haha! 

när tänker du att bim är? :)

Jag tycker faktiskt att jag har känt av nån slags molvärk i ländryggen och lite i magen i ett par dagar redan, nu efter sprutan känns det också lite! Men skulle gissa på imorgon :)

Jag tänker nog att bim är 10-11 juni :) dudå?
  • Carro9194
    Sofiamikaela skrev 2020-05-26 22:53:57 följande:

Glömde också att skriva att vi inte har några barn sedan tidigare och jag slutade med p piller i augusti förra året.

När tiden gick och min mens inte kom igång kände jag att det kanske var något som inte stod helt rätt till. I januari sökte jag mig till en gynmottagning där jag blev undersökt med ultraljud och fick ta blodprov. Detta visade sedan tecken på PCOS, många äggblåsot och höga testosteron halter. Jag blev då skickad vidare till en fertilitets klinik och efter en mer genomgående utredning fick jag diagnosen PCOS.

Jag kände först en stor sorg då många i min närhet haft så lätt att bli gravida, det gick på första eller andra försöket osv... men efter en del läsande här och samtal med läkare så lugnade jag mig och jag fick omgående starta med provera och letrozol.

Tyvärr inget plus än, vi är inne på tredje rundan och enligt min läkare såg det väldigt fint ut den här gången. Håller verkligen tummarna nu att det blir ett plus om 2 veckor :)

Håller tummarna för dig och er! <3
  • Carro9194
    Zamaso1 skrev 2020-05-28 06:43:55 följande:

En liten uppdatering, 5 tidigare ma gravid nu igen (v7) var i går på första ultraljudet och där kunde man se fostersäcken i den storlek den ska vara i denna veckan och gulesäcken men inget foster.... inte ens skymten av ett foster?! Hur är det ens möjligt :( känns som hela världen rasade, går nu i väntan på tid till sjukhuset för andra undersökningar och att de ska ta bort det som finns, sen ger ja nog upp det här med barn ett tag det tar för hårt på psyket att misslyckas gång på gång.

Hoppas det går bra för er andra kämpande! Håller tummarna för er

Gud vad tungt detta måste vara för dig, massa styrkekramar <333
  • Carro9194
    Sofiamikaela skrev 2020-05-29 13:28:21 följande:

Nu tog jag som jag skrev tidigare Ovitrelle i tisdags och sen planerade sex tisdag, onsdag och torsdag.

I tisdags gick det bra med utan problem men både i onsdags och torsdags hade ingen av oss egentligen lust att ligga. Vi båda kände även en väldig press på just att man "måste" och inte får missa denna möjlighet. Vilket gör att hjärnan liksom låser sig.

Känner ni andra också likadant, att hjärnan liksom stoppar lite och det är svårt att få till?

Självklart älskar vi varandra och är attraherade av varandra men när man hamnar i den här "måste" situationen är det svårt.

Känner precis samma! Efter vårt förra försök hade vi inte sex på tre veckor för jag hade ingen lust alls, mycket pga allt ?måste?. Nu har det dock känts bättre så vi hade sex i söndags, tog sprutan tisdag, sex tisdag onsdag och igår.

Men känner igen mig till 100%.
  • Carro9194
    Sofiamikaela skrev 2020-05-29 23:08:06 följande:

Skönt att höra att det inte bara är jag (vi) som känner så här. 

Okej men bra, samma som vi då :) 

När tänkte du ta grav test? 

Jag tänker vänta tills det gått 16 dagar sen sprutan :)
  • Carro9194

Nån som har några känningar såhär en vecka efter sprutan? :)

• Carro9194
    amandakollb skrev 2020-06-03 09:57:42 följande:

nä ingenting! eller väldigt ömma bröst men de har jag haft sen jag tog sprutan. känner du något? :) jag är så sugen på att testa snart.. 

Åh okej! Nä jag känner absolut ingenting haha. Tänker du testa tidigt? :)
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-06-03 10:33:06 följande:

jag brukar alltid ha ömma bröst efter äl så det är inget tecken på en ev graviditet iaf..

jag har inget testa tidigt-test hemma men har rätt många vanliga billiga gravtest så funderar på att testa typ på söndag eller måndag.. de skulle isåfall va ovitrelle+12 eller +13, men är kanske onödigt haha. när tänkte du testa? 

Okej, håller tummarna ändå! Känner mig typ ensam i världen om att jag aldrig har ömma bröst.

Jag förstår, jag gjorde likadant i början med letrozol och ovitrelle, man är ju så förväntansfull!

Nu har jag slutat testa tidigt, då känns det som att hoppet håller sig uppe lite längre haha! Har det inte hänt något den här månaden så blir det ivf för oss i höst, detta är ju sjätte omgången för mig. Känns på ett sätt tråkigt om vi inte har lyckats nu, helst vill man ju lyckas på ?egen hand?, men å andra sidan känns det skönt om det skulle bli ivf för då känns det ändå som att det händer NÅNTING liksom
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?