Inlägg från: Carro9194 |Visa alla inlägg
  • Carro9194

Letrozol - Följas åt?

amandakollb skrev 2020-04-21 21:07:17 följande:

Vad härligt! :) vad tidigt ultraljud eller visst blir det typ cd 8?

Jaa! Det är cykeldag 8, ja, jag reagerar snabbt på letrozol så jag brukar ha ultraljudet dag 8-10 :)
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-04-22 08:43:27 följande:

åh gud vad skönt! äter du dubbeldos? jag ska dit på cd 11, nu på fredag, första gången jag äter letrozol så ska bli väldigt spännande att se hur jag reagerar! 

Nej jag äter enkeldos :)

Åh vad spännande! Hoppas det går bra :)
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-04-22 13:49:12 följande:

skönt! jag är lite orolig att dubbeldos inte funkar, känner typ ingenting.. brukar du känna av något? 

tack :) 

Jag kan få lite huvudvärk, men oftast känner jag ingenting så du behöver nog inte vara orolig :)
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-04-23 06:52:38 följande:

okej tack det känns lugnande :) hur många omgångar har du ätit letrozol? får du ovitrelle också? 

Det här blir fjärde omgången, första gången blev jag överstimulerad så då fick vi sexförbud.

Ja, jag har fått ovitrelle tre gånger :)
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-21 11:12:37 följande:

<3

Hur känns det för dig nu? <3
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-04-25 18:37:15 följande:

Hur många äggblåsor hade du när du blev överstimulerad? Och hur stora va dem? Fick ni avbryta helt då? Tror jag också har blivit de nu nämligen..

Jag hade två som var typ lika stora, 17-18 mm har jag för mig. Vi fick sexförbud den månaden, sen dess har det dock inte varit något problem :)

Det suger att missa en månad.. men man får ju fler chanser <3
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-04-25 18:53:52 följande:

Okej vilken cd var det på? Jag ska dit på måndag igen men tror att vi också kommer få sexförbud för hade också två som var nästan lika stora :( men hon sa att de mindre ibland kan dra tillbaka sig så får hoppas på de..

Tror det var cd 11 eller 12.

Håller tummarna för att de mindre drar tillbaka sig då!
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-04-25 21:21:53 följande:

Tack! Men fick du ovitrelle så de kunde släppa så ni kunde påbörja nästa cykel? Om inte, hur lång tid efter fick du ÄL?

Nej ingen ovitrelle då, utan jag fick ta blodprov några dagar senare för att se om jag hade ägglossning själv men det hade jag inte. Jag har alltid haft regelbunden mens men ingen/sällan ägglossning visade det sig.
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-04-26 08:20:42 följande:

Okej men då testade du med enkeldos cykeln efter? Hur många och stora äggblåsor fick du då?

Har bara kört enkeldos sen start :) ja, sen dess har jag bara haft en stor äggblåsa, typ 16-19 mm och kanske några mindre på den andra äggstocken som var mellan 10-12 mm
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-26 17:30:19 följande:

Sådär:/ ja fick mensen igår så hann inte ens ta grav testet.... sen idag har jag vart hos min familj hela dagen där en familjemedlem precis fått barn... så de kändes ganska tungt att få mensen igår. Men bara att ringa kliniken i morgon bitti. Och antagligen börja med tabletter igen. Men fan va jobbigt de kan kännas å se all deras lycka. Dem byter blöjor hela tiden och ja byter mens skydd.... å vi har försökt långt innan dem blev gravida.... känns så orättvist om man får säga så. Låter hemskt av mig kanske. Men tyvärr så ja känner ibland

Hur mår du ? <3

Jag känner med dig!! <3 jag känner precis likadant, man vill verkligen vara glad för andras skull MEN det går bara inte!

Fick du också prick 14 dagar efter sprutan? Tyvärr har jag fått lära mig att sprutan inte är nåt mirakelmedel som gör att man blir gravid direkt :( men det gör ju så vi åtminstone har en chans till att bli gravida <3

Imorgon har jag tid för ultraljud, hoppas på en fin blåsa!
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?