Inlägg från: Carro9194 |Visa alla inlägg
  • Carro9194

Letrozol - Följas åt?

amandakollb skrev 2020-06-03 10:56:35 följande:

tror det är många som inte känner ömma bröst! 

jaa verkligen.. man går ju konstant och hoppas!! jag är på andra omgången letrozol och känner att jag kommer vilja fortsätta testa med letrozol+ovitrelle några omgångar till. det förstår jag, måste ändå kännas skönt att ha den planen! ska ni fortsätta med letrozol och ovitrelle ända fram tills ni får börja med ivf eller tar ni en paus några månader tills ni kör igång med det? :) 

Ja precis, hoppet är ju det sista som lämnar en!

Ja det tycker jag att du ska göra :) har läst om många som lyckas på den här vägen.

Jag tror inte att jag hinner med en omgång till, och tror inte jag orkar det heller så det blir nog en paus! De har ju sommarstängt också. Förhoppningsvis kanske man lyckas helt naturligt i sommar när man slappnar av helt.

Självklart hoppas jag att vi har lyckats redan nu <3
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-06-03 11:18:19 följande:

verkligen!! :) min kompis blev gravid på sjätte försöket med letrozol så håller tummarna att vi båda blir gravida på denna omgång :D 

ja man har ju läst om många som är mellan behandlingar och då "slappnar" av och då blir det naturligt.. har de sagt vilken månad ni kommer få köra igång?:) 

har du gjort äggledarspolning förresten?

Åh nu gav du mig lite mer hopp!! Vad roligt! Jaa hoppas! :)

Läkaren sa att nån gång i mitten, slutet av augusti isåfall. Känns drygt att behöva vänta ännu längre än vad man redan gjort men vad ska man göra!

Ja, det fick jag göra i början av hela processen. Det gjorde skitont på mig! Men det var fri passage, inget som blockerade så det var skönt att höra. Har du gjort det? :)
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-06-03 12:27:12 följande:

okej ändå snabbt! jaa förstår det, man är så less på all väntan alltså! till slut går bara tiden, man kollar tillbaka och ba vart tog det här året vägen?! 

åh vad bra att du fick göra.. min läkare sa att det inte behövdes då jag var gravid en gång förut (7 år sedan) men tänker om det kan ha hänt något på dessa 7 år som gör att det är stopp liksom?! ångrar nu att jag inte sa att jag ville göra det ändå.. 

Exakt!

Ja nånting kan ju ha hänt på 7 år, det är ju inte omöjligt! Kan du inte få göra en nu då?
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-06-03 12:38:57 följande:

jo nästa gång jag ringer dit (om/när jag får mens) så ska jag fråga! har läst nånstans att det är viktigt NÄR i cykeln man gör själva spolningen för om man gör det för sent i cykeln så kan man råka spola bort ägget typ. gjorde det ont? 

Okej, jag förstår!

För mig gjorde det otroligt ont, känns som mensvärk gånger 1000 typ. Då har jag ändå hemsk mensvärk varje månad så jag är ?van? men detta var 1000 ggr värre. Sen behöver det kanske inte vara samma för alla haha. Själva spolningen höll inte på länge men kändes hemskt under den lilla tiden
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-06-03 16:22:25 följande:

men gud låter inge kul alls haha! får hoppas jag blir gravid på denna omgång så jag slipper göra äggledarspolning.. 

men så du kommer inte testa något innan ev mens kommer? :)

Det var ingen kul upplevelse om vi säger så haha!

Nä jag tror faktiskt inte det :) får ha lite is i magen, det blir som det blir. Jag blir typ mer ledsen över ett negativt test än att få mens känns det som haha
  • Carro9194

I två, tre dagar har jag känt att det typ drar neråt i äggstockarna och ett typ tryck i höger sida av nedre delen av magen. Försöker att inte hoppas för mycket men lite hopp ger det om att det skulle kunna vara något symtom haha :)

• Carro9194
    noraaa skrev 2020-06-07 12:09:02 följande:

Denna månaden känns så mycket bättre än förra. Det verkar hjälpa med dubbeldos, testen börjar bli lite mörkare så det blir perfekt med ultraljudet imorgon. Åh vad jag hoppas på ett plus denna månaden!

Låter ju toppen!
  • Carro9194
    noraaa skrev 2020-06-07 21:17:50 följande:

Jag hade ?mensvärk? när jag väntade mina två barn. Kändes som att mensen skulle komma hela tiden, men nej bara ett plus :) håller tummarna för dig!

Tack för att du ger mig hopp! Fortfarande molvärk, nu även i ländryggen. Så har jag dock känt sista gångerna innan mensen kommit :( men försöker hålla hoppet uppe, har en bra känsla den här gången! Ovitrelle +13 imorgon :)
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-06-08 10:03:58 följande:

hur mår du, hur går det för dig? :)

Mitt hopp börjar sakta försvinna trots att jag inte har några symtom på mens.. känns som att nånting är annorlunda den här gången dock så jag väntar med spänning! Fortfarande lite molvärk men ingenting annat.

Hur går det för dig? :)
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-06-08 13:41:59 följande:

jag testade både igår och imorse med vanliga test men helt blanka :( inga symtom heller förutom ömma bröst och inga spottings som jag alltid brukar få några dagar innan mens. men känns ändå hopplöst iom negativa test.. men vi får hålla ut några dagar till! :) 

Åh vad tråkigt :(

Ja håll ut ett par dagar till <3 annars nya tag nästa cykel!
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?