Inlägg från: Anonym (Längtanefterettplus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtanefterettplus)

Letrozol - Följas åt?

amandakollb skrev 2020-05-22 08:55:11 följande:

Gick sådär, hade några äggblåsor på typ 11-12 mm så de va små :( cd 10 idag. Ska dit igen på måndag så hoppas verkligen de har växt till sig då :(

Hej!

Jag såg att jag skrev för tidigt att det va fredag är lite dags förvirrad nu när jag är röda dagar och vi även är lediga idag.

Såg nu att du vara där och att dem va på 11-12 mm, håller tummarna för att dem växt till sig till på måndag :)
    amandakollb skrev 2020-05-22 20:34:31 följande:

Haha lätt hänt :D tack snälla! Hur går det för dig, när skulle du dit nästa gång?:)

Haha ja förvirrad nr 1 :) jag ska dit imorgon och började med ägglossningstest igår, inte utslag ännu. Håller tummarna för dig imorgon också! :)
    amandakollb skrev 2020-05-24 19:44:26 följande:

Yey så spännande! Jag ska dit 1045, uppdaterar direkt efter! Håller tummarna för er med och uppdatera när ni har varit där :)

Lycka till! Jag hade en fin blåsa på 19 mm och fick ovitrelle utskrivet som jag kunde ta idag eller imorgon :)
    amandakollb skrev 2020-05-25 11:22:10 följande:

wow vad kul, jag var precis där och hade en äggblåsa på 18mm och slemhinna på 8mm så jag kunde också ta ovitrelle idag eller imorgon, sjukt att det var så lika :D

jag ska vänta till imorgonkväll med att ta sprutan tänkte jag, så den hinner  växer lite ytterligare :) när tänkte du ta sprutan? 

Häftigt att det va så lika! Hon sa att ägget lossnar efter 36 timmar så att man kunde räkna lite på när man kan ta den.

Är dock lite förvirrad för jag tänkte först ta den nu idag på eftermiddagen men då blir 36 timmar efter tidigt onsdag morgon och min sambo åker till jobb 6.30 och jag känner oss båda så tror inte det blir någon samlag innan dess. Sen jobbar vi båda hela dagen på onsdag och min sambo har ett möte på onsdag kväll så vi är lite osäkra på när jag ska ta den. Funderar på att ta med den till jobbet och ta den där runt 9 tiden, har du fått ta den på jobb någon gång? Hur ska man dölja det och ta med hela väskan in på toa ????
    amandakollb skrev 2020-05-25 16:42:46 följande:

verkligen!! :) 

skulle det inte gå om du tar den nu direkt och sen har ni sex ikväll och imorgonkväll, det tror jag absolut borde räcka? :)

nope har bara tagit den hemma, tänker att den ska ju vara i kylen och kanske jobbigt att ha den i kylen på jobbet? eller så tar du den just innan du åker till jobbet vid 8 typ? :) 

jag tänkte ta sprutan imorgonkväll och ha sex imorgonkväll och onsdagkväll. ev på torsdag också. hade även sex igår. tror de borde räcka! 

Ja det kanske räcker :) jag tror jag kanske tar den imorgon innan jobb så kan man ha sex ikväll, imorgon kväll och på onsdag kväll när han kommer hem så får man hoppas det räcker :)

Håller tummarna att det är vår tur nu! Sa dem hos dig hur lång tid efter sprutan du kunde ta test?
    amandakollb skrev 2020-05-25 18:23:21 följande:
    ja det låter ju super!! :) 

aaah jag hoppas också de!! nu ska det blir många plus :D 

nä hon sa inget, men jag har en lutealfas på 14 dagar och räknar med att få ägglossning 2 dygn efter jag tagit sprutan så typ på torsdag så jag räknar med bim den 11 juni :) själv? 
    Ja det får vi verkligen hoppas :)

Det låter som en bra uträkning, jag har blivit tillsagt att ta ett test 16 dagar efter sprutan och det blir ju samma som du har räknat ut.

Jag tog sprutan i tisdags morse 07.00 innan jobbet och vi hade sex måndag kväll, tisdag kväll och igår kväll försökte vi hur mycket som helst men konstigt nog lyckades min sambo inte få någon utlösning igår.. Känner mig väldigt stressad över det faktiskt, jag vet inte om han fick någon spärr i huvudet för vi försökte verkligen med allt :/ Vi funderar på om vi ska försöka ikväll igen för säkerhets skull. Jag hoppas verkligen det egentligen räcker med dagen innan samt samma dag men man känner att man vill göra allt man kan. 

Hur har det gått för dig?
    amandakollb skrev 2020-05-28 10:11:40 följande:

jag tog sprutan vid 16 i tisdag och hade sex söndags, tisdag, igår och vet inte om vi kommer ha ikväll även fast jag gärna velat, som du säger, man vill ju göra allt man kan men min sambo tycker det är så jobbigt att ha sex "på beställning" så får se om vi får till det ikväll eller inte.. men hoppas! borde ju räcka för oss båda? sperman kan ju ändå leva några dagar i en

åh nu börjar en väldigt lång väntan, två veckor kvar.. hur tänker man på annat?! jag tänker konstant på att jag vill bli gravid. 

Okej ja men som du säger borde det ju räcka men man vet ju aldrig. Jag har känt så flera månader innan att du måste det gå och ändå negativt. Nej man vill ju inte pressa dem för mycket och jag tror det va det han kände av igår. Har aldrig varit med om något liknande men det va verkligen stopp, kändes som det va nära många gånger men ändå gick det aldrig. Ja men det är jobbigt på beställning och det känns tyvärr inte naturligt när man vet att man måste.

Ja det är verkligen en jobbig väntan, det är jätte svårt att tänka på något annat. Vi ska fira en yngre kompis som tar studenten på fredag, jag vet inte om jag vill dricka något/några glas bubbel för man är rädd att något ska förstöras men det borde ju inte påverka hoppas man ju .. sen på tisdag har jag massage inbokat och det är samma där man börjar googla på om man verkligen borde göra det osv. Men jag tänker även att om man inte visste att man försökte så hade man ju gjort det ändå. Sjukt jobbigt.
    amandakollb skrev 2020-05-28 10:40:40 följande:

ja säkert! det låses sig säkert lätt i huvudet på killarna när de "måste" komma. ni får försöka ikväll igen, men annars hoppas vi att det räcker med de gånger ni fått till! och samma här, om de inte blir ikväll får vi hoppas att det också räcker med de gånger vi fått till.. 

vi ska på middag imorgon och nästa vecka till andra par där det kommer bli alkohol, vet ju att de kommer börja undra om man säger att man inte vill ha..

tycker det är väldigt skönt iaf att jag inte alls är sugen på alkohol nuförtiden, kanske något undermedvetet att när vi nu börjat med letrozol osv att man ska dra ned.. funkar ju bra när det bara är jag och min sambo men så fort det är med andra så börjar de ju fråga eller kolla underligt.. 

Ja så kan det faktiskt vara och sedan kände båda att det va lite jobbigt framtvingat igår så vi använde glidmedel och nu har jag läst att dem flesta glidmedel inte är bra för spermierna :/

Ja men det är lite det som är det jobbiga, jag har egentligen inga problem att avstå det är alla frågor man vill slippa.

Håller med helt, inte alls sugen på det längre.

Men något glas kan inte skada om man skulle ta det tänker jag!
    amandakollb skrev 2020-05-28 17:19:39 följande:

Ja har också läst de, så dumt ju! Men vet att det finns glidmedel man kan köpa som inte är skadligt för spermierna :)

Nä eller hur! De borde va helt ok :)

Ja det är dumt, inte läst det innan :/ ja jag såg det, har det inte blivit något denna månaden så kanske man ska investera i en sådan!

Vill veta nu och inte vänta ;)
    amandakollb skrev 2020-05-28 20:53:07 följande:

Verkligen! Funderar också på att köpa en sån om det inte skulle ta sig denna gång. Haha ja verkligen!

Jag har redan fått ömma bröst, tror inte jag fick det såhär tidigt förra cykeln, hoppas på en bättre ägglossning denna gång.. tror jag hade lågt progesteron förra cykeln då tempen inte var så hög och höjdes väldigt sakta. Men kommer börja med lutinus imorgon eller lördag tror jag

Ja det hade kunnat vara intressant att prova!

Spännande :) vad innebär lurings? Läst det på några inlägg men inte förstått riktigt
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?