Inlägg från: Anonym (Längtanefterettplus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtanefterettplus)

Letrozol - Följas åt?

amandakollb skrev 2020-06-11 22:07:15 följande:

Jaa så tråkigt :( vad tråkigt att vi alla fick negativt idag!

Så du kommer inte köra på någon till letrozolkur? Hur många omgångar hade ni kört letrozol? Förlåt du har säkert skrivit de hundra ggr men kommer inte riktigt ihåg

Jätte tråkigt :( jo då jag kommer fortsätta med letrozol fram till jag får en tid för ivf. Detta va 5e omgången. Ingen fara man kan inte komma ihåg alla.
    amandakollb skrev 2020-06-12 07:45:43 följande:

Okej de va vår andra så tror vi kommer köra på kanske 2 eller 3 till innan vi skickar remiss för ivf. Hade så gärna velat att de ska funka med letrozol :/ har du fått mensen ännu?

Förstår det, jag vet inte hur kö tiden är hos er. Jag ringde Sahlgrenska förut och det är 8 månaders kö tid så i januari typ kunde vi få tid. Har skrivit upp oss på en väntlista så dem kan ringa om det blir sena avbokningar. Jag skulle rekommendera att kolla hur långa kö tider det är hos er och annars be dem skicka en remiss så ni inte kör på i 3 månader till och så är det ändå lång kötid. Känner nu att jag hade velat att remissen skickades nästan direkt för oss för då hade det inte varit så lång väntetid kvar.
    amandakollb skrev 2020-06-12 13:13:48 följande:

oj jäklar vad lång tid!! alltså jag frågade min läkare förra gången jag var där och hon sa att det inte var nån kötid alls, vad konstigt! är det olika köer eller hur funkar det? jag går via livio, en privatklinik, men man kan ju göra landstingsfinansierad ivf genom dem men det lär väl va samma kö som typ sahlgrenska? 

vi sa att dom skulle skicka en remiss efter sommaren om vi ville så kanske ska göra det direkt när de öppnar efter sommaruppehållet isåfall.. 

Okej jag förstår! Ja det kändes väldigt långt, den andra listan är för om det är sena avhopp och då får man vara beredd på att få en snabb tid. Okej jag förstår, jag går också på en privatklinik men vill ju gärna ha det landstingsfinansierat och därför skickade man en remiss till Sahlgrenska. Okej jag förstår! Skönt med en plan.

Jag har inte fått min mens ännu men känns verkligen som att den är påväg, brukar få ryggsmärtor i samband med mens och ägglossning och den känns nu..

Har du fått din mens ännu?
    amandakollb skrev 2020-06-12 14:51:49 följande:

Hm okej då ska jag höra om remiss kan skickas direkt efter sommarstängningen tror jag.

Yes fick den precis, ringer till kliniken på måndag och bokar tid på cd 13, så de blir den 24e juni, känns superlångt bort :(

Ja men jag tror det är lika bra att få iväg den. Många har ju blivit gravida när dem står i kö till ivf för att dem då slappnar av för att de ska få den hjälpen.

Okej vad skönt att den kom nu, jag vill bara att min kommer nu så man kan börja om samt hade varit skönt att slippa mensen på midsommar. Jag förstår din tanke men det går fort! Nu när det är sommartider också så går allt snabbare tycker jag.
    lillalillas skrev 2020-06-12 16:30:48 följande:

Om du försöker fler gånger är det större chans att du lyckas någon gång. T ex så är chansen 2-4% att bli gravid vid ett samlag men 20-25% om du har samlag under hela menscykeln (källa RFSU). Inom 3 månader blir ca 50% gravida. Inom 1 år ca 80%.

Vid IVF-behandling blir ca 70% gravida efter tre IVF behandlingar men ca 30% vid varje återföring (Källa CvL).

När du skriver så om att slappna av hånar du i princip alla som kämpar för att bli gravida och trots att jag hört det förut så blir jag ledsen för min situation hade inte förändrats även om jag slappnade av - inte din heller.

Jag menade absolut inte så. Jag vet mycket väl att det inte funkar av att slappna av, det går inte slappna av när man vill något så gärna. Vi har försökt i över 1,5 år och jag blir själv irriterad av dem som säger slappna av. Bara att jag hade själv tyckt att det kunde varit skönt att komma dit tidigare än kämpa med samma behandling månad in och ut.
    amandakollb skrev 2020-06-13 08:08:31 följande:

Kom din mens igår?:)

Nej den har inte kommit ännu. Men känner verkligen att den är påväg, dem kommer nog när som helst. Hur mår du?
    amandakollb skrev 2020-06-13 10:07:26 följande:

Okej men du tror inte du kan plussa sent då? :)

Jag mår rätt bra, jag är deppig i några dagar och nu börjar det kännas bättre igen, får ladda inför nästa cykel. Nu kommer det ju inte hända så mkt på typ två veckor så ska försöka att inte lägga alltför mycket tid på att tänka och analysera. Hur mår du?:)

Jag tror inte det, känns inte så. Tog ett till negativt test i morse.

Förstår hur du menar, helt rätt att försöka ladda för nästa :) jag mår okej, har sjukt ont i ryggen som jag kan ha ibland vid mens och ägglossning.
    amandakollb skrev 2020-06-13 14:15:30 följande:

Okej då kanske mensen är på väg snart då:/ mm vi får peppa varandra i nästa cykel, blir kul att följas iaf, så får vi hoppas att vi har bättre tur nästa gång :)

Ja men precis. Absolut det har varit skönt att läsa här och skriva ibland :) ja vi får hålla tummarna!
    amandakollb skrev 2020-06-14 10:38:28 följande:

Verkligen! Har du fått mens ännu?:)

Hej, har inte fått notiser att det hänt något här dem senaste dagarna. Ja jag fick min mens igår, så har bokat ultraljud 26/6 och börjar med letrozol imorgon. Hur mår du, börjat få några biverkningar?
    amandakollb skrev 2020-06-17 12:15:20 följande:

har inte heller fått notiser på några dagar, måste varit nå problem med sidan. 

okej härligt, äter du enkel eller dubbeldos? jag tar sista tabletten imorgon och ska på första vul nästa onsdag, 24e. inga biverkningar faktiskt! fick inte det de två gångerna tidigare tror jag. hur mår du? 

Ja så kan det vara.

Jag äter enkeldos, dudå? Spännande! Jag mår okej har fortfarande ont i ryggen men går nog över snart hoppas jag.
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?