Inlägg från: Anonym (Längtanefterettplus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtanefterettplus)

Letrozol - Följas åt?

amandakollb skrev 2020-06-17 20:49:14 följande:

Kör dubbeldos. Alltså jag har de två senaste gångerna med letrozol fått så utdragen mens? Typ vanlig mens i 3 dagar och sen typ en vecka med småblödningar bara, då jag måste ha trosskydd. Kommer rött färsk blod. Blir nojig att det är något fel :(

okej fick du dubbeldos direkt? Okej jag har väldigt mycket första 2-3 dagarna sen har jag 2-3 dagar med småblödningar men inte en hel vecka? Du får kanske fråga om det? Är säkert ingen fara.
    amandakollb skrev 2020-06-22 08:44:35 följande:

hejhej, hur går det för dig? :) 

Hej, mensen är slut och letrozolkuren är tagen. Nu inväntar jag ultraljud på fredag, hur går det för dig? :)
    amandakollb skrev 2020-06-22 17:08:30 följande:

jag har första ultraljudet på onsdag, cd 13. vilken cd är du på på fredag? :) 

okej spännande, du får uppdatera efter :) på fredag är jag på cd 12.
    amandakollb skrev 2020-06-22 20:25:44 följande:

okej ja absolut! okej då är du 3 dagar efter mig, kul att vi är så lika denna cykel med! :) du får också uppdatera efter fredagen

ja men precis! Kul :) Hur va det gick du privat?
    amandakollb skrev 2020-06-23 09:39:08 följande:

yes en privat, livio, men kostar lika mkt som hos landstinget :) du också? 

okej :) jag går privat och det kostade lika mycket hos landstinget 300 kr per besök men efter 3 försök så fick jag börja betala 3000 kr. Men vill ju verkligen detta så går ändå. Jag va inte beredd på det bara så fick börja betala ?fullt? från 4e försöket.
    amandakollb skrev 2020-06-23 11:46:35 följande:

oj äre sant? 3000 per försök, är det bara för 2 ultraljud per cykel? för medicinen betalar du väl separat? jag har inte hört något om det kommer bli så för oss men kanske måste kolla det! 

jag har kommit upp i frikortet på första cykeln så har inte betalat något alls för besöken efter det. samt har börjat komma upp i högkostnadskydd så betalar bara 50% av kostnaden och när jag kommit upp över typ 2400 kr så betalar jag ingenting, men antar att så är det för alla? :) 

Ja jag fick en cock, jag hade kommit upp i frikort ganska snabbt och sedan gick det ut och då fick jag börja betala 300 kr per besök som det kostar här via landstinget men efter försök 3 så fick jag börja betala 3000 kr och då går det inte på frikort längre. Har bara gått på ett ultraljud per cykel så det är 3000 kr för ett besök för min del iallafall. Medicinen och sprutorna betalar jag separat. Ja men prata med dem när du är där nästa gång så du inte får samma chock som jag fick.
    akalei skrev 2020-06-23 14:10:41 följande:

Men va det låter superkonstigt tycker jag? Typ som att landstinget bara finansierar 3 försök till ägglossningsstimulering? Vet att det är så med IVF (att man har 3 Landstingsfinansierade försök) men har aldrig hört talas om att det skulle va så med äl stimulering? Tycker det känns lurt... har du kollat med ngn annan klinik?

nej men precis men det va så hon sa där jag går.. hur många försök har du gjort? Aa kanske ska höra med en annan klinik hur dem har det. De dumma är att jag annars är väldigt nöjd där jag går.
    amandakollb skrev 2020-06-23 14:26:27 följande:

aha vad konstigt.. men kolla som akalei skriver med en annan klinik! har inte hört någon annan som betalar så mkt för letrozolbehandling! 

ja jätte konstigt, ja jag får kanske höra med någon annan men som jag skrev till akalei så tycker jag om att gå dit i övrigt. Tycker att hon är jätte duktig. Men samtidigt kan det bli väldigt mycket pengar om man behöver hålla på länge.
    akalei skrev 2020-06-23 15:22:29 följande:

Är bara på mitt andra försök. men har liksom aldrig hört talas om någon som fått de första tre landstingsfinansierade och sen fått börja betala, så skumt!

förstår, jag hade inte heller hört det innan men dock va jag inte så insatt heller.

Va på ultraljud igår och hade en slämhinna på ca 8 mm och en äggblåsa på 19,5. Fick ovitrelle utskrivet som jag ska ta här om en liten stund, sedan blir det att ligga ikväll, imorgon och på måndag! Hur går det för er andra?

Svar på tråden Letrozol - Följas åt?