Evelynite skrev 2020-06-18 14:07:06 följande:
Hej! Ja, det är mycket att hålla reda på och ofta man är ensam med dessa tankar. Och bara att få en bekräftad ÄL känns som en stor seger!
Vad jag har fått till mig från flera källor (ink min gyn) är att om man går på Letrozol så ska man försöka undvika ÄL-tester då dessa kan ge fel utslag eftersom vi pumpar i oss hormoner i början på cykeln som kan störa testet. Om man ska testa så är Clear Blue (rosa) de mest tillförlitliga.
Det säkraste sättet att säkerställa ÄL är genom blodprov, näst säkrast är nog att tempa och se en stegring 1-2 dagar efter ÄL - vilket du alltså har gjort? Det verkar ju positivt. :)
Vad mer min gyn har sagt att kroppen kan behöva några omgångar med extra hormoner för att komma i synk innan man får en "klockren" cykel.
Tack för svar : ) Ja, har också hört att Letrozol kan ge falska svar. Vi får helt enkelt köra varannan dag-metoden (haha om man kan kalla det så) runt där man tror att ÄL är. Min gyn sa att varannan dag är bäst då simmarna behöver återhämta sig. Men många myser ju varje dag runt ÄL och lyckas fint så man får göra det som känns bäst för en själv. Hur gör ni andra som äter Letrozol med ÄL-tester?