• molly50

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Mayjel skrev 2025-09-15 20:17:58 följande:
    Tack för tipset 🌸 Kollar nu med en gång.

Förresten, har du ett hum om hur det ser ut med moderatorernas närvaro här på forumet? Om det finns nån speciell tid då de är som mest vaksamma och mottagliga för kontakt?
    Helt ärligt så har jag ingen aning. Jag har brukat få svar oavsett när jag har tagit kontakt med dem. Hur det är på nätterna vet jag inte då jag inte brukar vara inloggad då.
    Men jag tycker att när det gäller så pass allvarliga saker som det du verkar ha råkat ut för så borde man ju få ett snabbt svar.
  • molly50
    molly50 skrev 2025-09-15 20:45:17 följande:
    Helt ärligt så har jag ingen aning. Jag har brukat få svar oavsett när jag har tagit kontakt med dem. Hur det är på nätterna vet jag inte då jag inte brukar vara inloggad då.
    Men jag tycker att när det gäller så pass allvarliga saker som det du verkar ha råkat ut för så borde man ju få ett snabbt svar.
    Jag ska tillägga att det var på sista sidan i den tråden som jag såg den användaren.
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-09-15 20:52:55 följande:
    Japp, stämmer bra det.

En annan sak som oroar mig är att han också skrev under ett snarlikt forumsnamn imorse och då som sista personen i en tråd som handlar om ett 9-årigt barn. Tyvärr så hann jag aldrig se vad som skrivits i mitt namn eftersom modden hunnit radera texten.

Men det hela gör mig ändå orolig och smått illamående, för vad kan han tänkas ha skrivit om en därinne, i syfte att smutskasta? I en tråd som handlar om barn, om du förstår vad jag menar?

Han har redan skrivit obscena, grova saker om mig i olika sextrådar (vilket jag sett och anmält) och det verkar som att det rör sig om någon med ett gränslöst beteende. 
    Jag förstår vad du menar. Men det är ju bra om moderatorerna agerar och raderar inläggen om han skriver sådana inlägg.
    Även om jag tycker att en person som beter sig på det sättet borde bannas.
    Om det här är en person som brukar förfölja dig på forumet så kanske du ska fundera på en polisanmälan om du inte får hjälp av moderatorerna?
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-09-15 21:50:36 följande:

Ville bara ge mig själv en påminnelse här som möjligen kan vara till nytta i framtiden. Mellan 21.30-22.00. Blir väl vid denna tid man får skriva sina inlägg i fortsättningen då. Först nu så ingrep mod.

Bra att de har ingripit. Är personen spärrad nu?
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-09-15 21:50:36 följande:

Ville bara ge mig själv en påminnelse här som möjligen kan vara till nytta i framtiden. Mellan 21.30-22.00. Blir väl vid denna tid man får skriva sina inlägg i fortsättningen då. Först nu så ingrep mod.

Nu vet jag inte om det är du själv som har skrivit sista inlägget i denna tråd,men ville bara tipsa dig.

www.familjeliv.se/forum/thread/83510011-8-av-10-man-pa-apparna-maste-borja-inse-att-de-inte-har-en-chans
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-09-16 15:01:41 följande:

Vill först tacka dig så mycket för din hjälp här i tråden 🌻

Och ja, när namnet är rättstavat och ej sitter inom paranteser så är det jag, den riktiga Mayjel som skriver.

Jag vet inte om stalkern är spärrad men kan bara hoppas att så är fallet och att han lär sig nån gång. Det han sysslat med under flera månader nu är rena trakasserier och förföljelse online. 

Frågan är om det finns tillräckligt med underlag för en polisanmälan? Vad tror du? Jag har en aning om vem stalkern är, har hans namn också då det kan röra sig om en person jag haft kontakt med på ett tidtagare forum.

Kan polisen spåra medlemmars IP-adresser här på forumet tro?

Så lite så. Glad

Ja,det var lite så jag tänkte. Personen verkar skriva med dubbelanonyma nick.
    Och ibland felstavat.
    Men om det fortsätter komma inlägg riktade mot dig så är nog personen dessvärre inte spärrad. Om det nu är samma person.
    Men det ska ju moderatorerna kunna se,om de kan se ip-adresser.

Polisen kan ju begära ut ip-adresser av forumet om det finns misstankar om att en person gör något olagligt.
    Du kan ju alltid ringa och rådfråga dem.
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-09-16 15:37:43 följande:
    Ja, och jag gissar även på ett 10-tal olika konton, om inte fler, då han envist dyker upp titt som tätt. 

Medlemmen har tidigare också varit hotfull och påpekat flera gånger att "jag vet vem du är" och att han ska komma och möta mig.

Detta, i kombination med alla obscena lögner och förtal han spridit övertid (ett trettiotal inlägg bara idag) får mig att känna ett starkt obehag och att forumet inte längre en trygg plats att vistas på. Moderatorerna verkar inte heller särskilt engagerade eftersom det kan dröja så långt som ett halvt dygn innan de ingriper.

Samtidigt så tänker jag att man inte ska låta sig skrämmas bort av dessa översittare utan kämpa emot dem så de inte vinner. Jag kommer ej att besvara fler av stalkerns bråkiga inlägg men däremot fortsätta anmäla dem. 

Och blir det inte bättre övertid så får jag nog överväga en polisanmälan. 
    Jag tror att det är det bästa. Att inte bemöta personens inlägg utan bara ignorera. Och anmäla. Till slut så lär h*n tröttna.
    Så gjorde jag med en person jag hade problem med på en annan sida. Och det lugnade ner sig till slut och personen försvann.
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-09-16 17:03:06 följande:
    Blev du också förtalad och förföljd? Ja, det bästa är att inte besvara stalkern. Men det kliar i fingrarna varje gång då jag ser att han skrivit hemska saker i mitt namn, detta får jag erkänna. Och frustrationen när moddarna dröjer med sitt gensvar på anmälningarna. Upplevde du möjligen samma frustration som jag? Om du också blev smutskastad menar jag?

Min nya lösning är att inte bemöta trollet nåt mer utan bara påpeka för de som svarar honom att han är en oseriös bedragare. På så vis så rentvår man ju sitt eget namn iallafall. 

Den personen förföljde väl mig på ett par sidor. H*n verkade veta vad jag hade skrivit på andra sidor osv.
    Och ja,då detta var på YouTube så skapade h*n videor med direkta lögner om mig.
    Men framförallt så blev både jag och mina barn hotade med att h*n skulle komma hem till mig och blåsa skallen av oss med en hagelbössa.
    Konstigt nog så blev jag ändå aldrig rädd utan kände mig trygg i att h*n inte visste vem jag är eller var jag bor.
    Men efter att ha totalignorerat personen och bara anmält inläggen ett tag så försvann det.
    Det var några andra som blev utsatta med,så det var inte bara jag. Och vi alla gjorde samma sak. Ignorerade och anmälde.
    Jag tror det är det bästa då det förmodligen är uppmärksamheten personen vill ha.

Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?