• roken1

snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

• Svar på tråden snälla hjälp mig..
  • Anonym (Tee)
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 17:12:38 följande:
    Men som vitt jag förstår så vill han inte göra slut. Och hon och barnen vill inte att han ska göra slut. Alla vill behålla familjen.

Jag uppfattar att han mera lever efter sina känslor, och tar hänsyn till alls känslor, genom att inte göra slut.

Varför tycker du att han ska orsaka smärta och besvär, tvärtemot allas vilja?
    Men hon vet ju inte att han funderar på att vara otrogen! Om han är det skulle hon kanske välja att själv göra slut!
  • molly50
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 17:49:18 följande:
    Ja, jag förstår och är enig med dig att det är så för dig.

Men jag hoppas också att vi är överens om att dessa gränsdragningar skiljer högst väsentligt mellan olika människor,
    och framförallt att gränsdragningar och uppfattningar kan förändras över tid, beroende på yttre omständigheter, ändrade förhållanden och beroende på mycket annat.
    Om jag minns rätt har du själv upplevt att livet förändras dramatiskt i olika situationer och jag är säker på att gränser och uppfattningar förändras hos de allra flesta individer under sådana omständigheter och i samband med livsavgörande förändringar.

Du sade själv att vi alla låter våra partners leva i en lögn, så också du, eftersom vi är överens om att alla människor ljuger någon gång.

Jag vet inte om just du är det exceptionella undantaget eller om du är en någorlunda vanligt och normal människa, som i så fall någon gång under livets gång väljer att undanhålla hela sanningen, kanske också om någon relativt viktig sak?
    Jag erkänner i vart fall att jag tillhör den absoluta majoriteten som vid något tillfälle har valt att inte berättat hela sanningen, vilket alltså är vanligt och ett fullt normalt och grundläggande mänskligt beteende.

Sedan att du känslomässigt inte gillar otrohet, och inte gillar det som är livslögner i dina ögon, det är ju ändå en helt annan sak än det jag har skrivit om.
    Men jag har absolut inte sagt emot dig om något i detta.
    Ja,vi har alla olika gränsdragningar och saker och ting kan förändras i olika livssituationer.
    Och visst har det hänt att även jag har undanhållit en del av sanningen. Men jag är oftast ärlig. Ibland för ärlig,enligt vissa.
    Men mot min partner är jag alltid ärlig. Jag ser ingen anledning att ljuga för honom om saker.
    Kan jag inte vara ärlig mot min partner,vem kan jag då vara ärlig mot?
    Så tänker i alla fall jag.
  • molly50
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 17:51:50 följande:
    Jag håller med dig.

Men trots att du och jag tycker detta så gäller ändå sanningen att:
    "En av de vanligaste bakomliggande orsakerna till otrohet brukar anges vara att den otrogne egentligen vill avsluta relationen."
    Ja,tyvärr så är väl det ofta en anledning. Men jag tycker att det är fegt att hellre välja att riskera att såra sin partner djupt genom att vara otrogen än att avsluta relationen.
    Det sårar även att bli lämnad,men inte i närheten av så mycket som när ens partner är otrogen.
    Och för mig är det inte otroheten i sig som sårar utan det är lögnerna och sveket.
    Kan man inte lita på sin partner,vem ska man då kunna lita på?
  • molly50
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 17:55:59 följande:
    Ja; "OM"
    Ja,och den risken finns alltid även om man tror sig vara försiktig.
  • Anonym (!!)
    darkdesires skrev 2025-09-14 21:32:53 följande:

Gör för i helvete slut med henne förrän isåfall istället för att låta henne dubbel lida. Finns inget värre en otrohet ush fyfan.

Att döda någon, skada fysikt....är värre än att vara otrogen.
  • Anonym (Bikille)

Vi har samma problem här hemma. Vi kollade runt och misstänker att hon hör hemna har AuDHD (notera misstänker) hennes intresse för sex är väldigt låg men härlig när den kommer fram. Men vi efter många år av bråk om sex och lustar som inte mättas så öppnade Vi upp vårat förhållande. Jag får träffa män där jag kan njuta av. Och sen har vi sex när hennes lust och vilja finns. Vi har typ slutat bråka om det sexuella. Och tjafsar enbart om små saker ist. Så det var det bästa för oss iaf. 

• Lynx123
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 17:55:59 följande:
    Ja; "OM"
    Vaddå om? Han har väl ett eget samvete att tampas med också?
  • Hornper
    Anonym (!!) skrev 2025-09-15 19:13:16 följande:
    Att döda någon, skada fysikt....är värre än att vara otrogen.
    Ja, det får man väl ändå säga!
    Jag kan för mitt liv inte begripa varför det skall behöva vara så mycket drama kring sex och s.k. otrohet. Det rör sig ju bara om ett simpelt kroppsbehov. Buhu, man måste göra sluuut! Och detta eviga tjat om parterapi, alla kvinnors universallösning på mellanmänskliga problem.

Som jag skrivit tidigare skulle jag ge fullständigt f-n i om min fru skulle få för sig att vänstra, så länge hon bara fortsätter att ha sex med mig. (Jag vore förstås tacksam om jag slapp se en främmande mansperson i mitt hem.)
  • Anonym (H)
    Jimmy75 skrev 2025-09-14 21:08:12 följande:

Menar du då här att man har ett ansvar att utföra sexuella handlingar som man inte samtycker till just då?

Var börjar och slutar i så fall det ansvaret? Har inte den sexuellt frustrerade ett MINST lika stort ansvar i så fall att göra vad hen kan för att partnern ska känna åtrå och sexuell lust?

Under vilka omständigheter är det okej att säga nej/inte okej att säga nej i så fall?

Jag tycker båda parter har ansvar att tillmötesgå den andras behov. Med det sagt inte utan samtycke. Men att skita i sin partners sexuella behov bara för att man har noll lust själv,  tycker jag är egoistiskt - då tycker jag ett öppet förhållande skulle vara ok för den som vägrar sex
  • Jimmy75
    Hornper skrev 2025-09-15 23:07:42 följande:
    Ja, det får man väl ändå säga!
    Jag kan för mitt liv inte begripa varför det skall behöva vara så mycket drama kring sex och s.k. otrohet. Det rör sig ju bara om ett simpelt kroppsbehov. Buhu, man måste göra sluuut! Och detta eviga tjat om parterapi, alla kvinnors universallösning på mellanmänskliga problem.

Som jag skrivit tidigare skulle jag ge fullständigt f-n i om min fru skulle få för sig att vänstra, så länge hon bara fortsätter att ha sex med mig. (Jag vore förstås tacksam om jag slapp se en främmande mansperson i mitt hem.)
    Well! För att människor är olika och med andra ord är inte alla som dig. För vissa människor har det helt enkelt större betydelse och är mer än bara ett simpelt kroppsbehov....och för en del är det en lösning att prata om saker i parterapi. Du har ditt sätt att lösa behov eller problem, andra har sina sätt.
Svar på tråden snälla hjälp mig..