• Anonym (B)

    Hur har ni råd med alla barn?

    Ni som har tre eller fler barn, hur har ni råd med det? Vad har ni för inkomster vs utgifter?

    Ni som har 1-2 barn, hade ni haft råd med fler? Vad har ni för inkomster vs utgifter?

  • Svar på tråden Hur har ni råd med alla barn?
  • Anonym (mamma)

    Har bara två barn men hade absolut haft råd med fler om vi velat ha. Så jäkla mycket behöver de inte kosta om man köper mycket begagnat, planerar maten, inte sätter dem på dyra fritidsaktiviteter och inte måste bo på ett ställe i landet där det kostar multum. 

    Jag pluggar sedan några år tillbaka och får ca 11,5 varje månad, maken får ut runt 30.  Vi sparar runt 25 000 varje månad. Har inte mycket utgifter, en bra matbudget och ett billigt boende (hus). Vi försakar ingenting och tycker att vi lever ganska lyxigt.

  • Anonym (Samhället betalar)

    Har inga barn och vet hur de med många barn får det att fungera, staten betalar.

    Var på två köpcentran idag och vet inte hur många invandrarfamiljer jag såg med många barn. De flesta av dessa saknar helt egna inkomster, det vågar jag lova.

    Finns även andra grupper som skaffar barn, på barn, på barn osv.
    En jag umgicks med på grundskolan har fem barn med fyra olika och det kommer bli fler.

  • nnnnnnnn

    Gjorde saker i "rätt ordning" dvs först utbildning och jobb, sen barn.
    Det underlättar enormt eftersom man då har en bra SGI att leva på när man är FL.
    Har valt att bo i en billigare del av Sverige, där man utan problem kunde köpa hus att flytta direkt in i (utan renoveringsbehov) för under miljonen.
    Lever sparsamt med tanke på ekonomi och miljö. Shoppar aldrig för nöjes skull eller har dyra hobbies som att inreda modernt eller syssla med dyra idrotter. Köper gärna second hand, särskilt när barnen var små. Lagar mat som är bra och billig, mycket rotsaker och linser/bönor.

  • Anonym (L)
    Anonym (Samhället betalar) skrev 2020-01-18 19:28:43 följande: