• Anonym (Undrar mig)

Varför inte kondom?

Undrar varför många kvinnor inte vill ha att mannen använder kondom? Har upplevt det flera gångar, jag insisterar förstås. Ger det bättre njutning eller är det för att bli gravid?

Jag är en som inte tar några risker, även om den man ligger med säger hon använder p-piller skulle jag alltid ta på kondom. Bara när man har varit ihop länge och vet jag kan lita på min partner skulle jag skippa kondomen.

Är det även vanligt att ha sex i ett förhållande utan någon prevention om man inte har tänkt sig att skulle ha barn? Hör ofta folk säga om att dom blev oplanerad gravid, det är väl knappast oväntat om man inte använder prevention?

Undrar mig bara och vill gärna veta om det är jag som är konstig?

• Svar på tråden Varför inte kondom?
  • Anonym (X)
    Anonym (Eli) skrev 2020-01-19 18:46:24 följande:

Testa att be personen du ligger med att lägga om kosten en del. Äta mer frukt och grönt och inte så mycket alkohol, rökning (om han nu gör sånt?) och dylikt. Smakar bättre, luktar lite mindre också =)

Sen hur det rinner ur dig i flera dagar känns klart märkligt...

Hon skulle nog snarare behöva uppsöka gynekolog för att se om hon har bakteriell vaginos.
  • Aylae

Givetvis finns det mängder av fördelaar med att använda kondom som någon nämnde tidigare. Inga könssjukdomar, minimal risk för graviditet, sperman kommer inte i mig mm.

Mitt problem med dem är att det efter bara några minuter börjar skava och göra ont. Riktigt ont alltså.

Antar att jag skulle kunna köpa glidmedel men tror att jag får satsa på p-piller helt enkelt. Hade det när jag var yngre men blev gravid ( inte under tiden jag åt dem) och hade spiral efter det. Dessvärre växte den fast inuti på något sätt så det ska jag aldrig ha igen.

Men hur som helst, svaret på din fråga är att det gör för ont.

Livet är inte en sprint - det är ett maraton!
  • Anonym (..'z)

Jag tycker att det är praktiskt och skönt att ha kondom.

• Anonym (..'z)
    Aylae skrev 2020-01-19 19:18:29 följande:

Givetvis finns det mängder av fördelaar med att använda kondom som någon nämnde tidigare. Inga könssjukdomar, minimal risk för graviditet, sperman kommer inte i mig mm.

Mitt problem med dem är att det efter bara några minuter börjar skava och göra ont. Riktigt ont alltså.

Antar att jag skulle kunna köpa glidmedel men tror att jag får satsa på p-piller helt enkelt. Hade det när jag var yngre men blev gravid ( inte under tiden jag åt dem) och hade spiral efter det. Dessvärre växte den fast inuti på något sätt så det ska jag aldrig ha igen.

Men hur som helst, svaret på din fråga är att det gör för ont.

Om det skaver och gör ont, bör man testa ett annat märke, de har ofta lite olika blandning av gummi/plast i sig och alla sorter passar inte alla lika bra. Det kan nog också vara en bra idé att lägga på mer glidmedel, som du själv är inne på att göra.
  • Anonym (Hmm)

Träffade nyligen en tjej som ville få mig i säng väldigt tidigt efter att vi träffats. Hon var öppen med att hon inte gick på något preventiv men samtidigt så hatade hon kondomer och sa att hon aldrig kommer ligga med en kondom. Detta fick mig såklart att backa då hon även sa att hon vill ha barn ganska snart..

Tycker kondomer funkar hur bra som helst och i en sån där situation är det ju kondom som gäller om det ska bli något ligg :)

• Anonym (EN)
    Anonym (Undrar mig) skrev 2020-01-19 17:03:31 följande:

Undrar varför många kvinnor inte vill ha att mannen använder kondom? Har upplevt det flera gångar, jag insisterar förstås. Ger det bättre njutning eller är det för att bli gravid?

Jag är en som inte tar några risker, även om den man ligger med säger hon använder p-piller skulle jag alltid ta på kondom. Bara när man har varit ihop länge och vet jag kan lita på min partner skulle jag skippa kondomen.

Är det även vanligt att ha sex i ett förhållande utan någon prevention om man inte har tänkt sig att skulle ha barn? Hör ofta folk säga om att dom blev oplanerad gravid, det är väl knappast oväntat om man inte använder prevention?

Undrar mig bara och vill gärna veta om det är jag som är konstig?

Det är mycket sämre känsla med kondom. Avskyr det. Är kvinna
  • Anonym (EN)
    Anonym (X) skrev 2020-01-19 17:19:36 följande:

Finns kondomer med både bra lukt och med smak.

Det är inte det som är det osköna utan själva känslan
  • Anonym (Emilia)

För den fysiska känslan, för den psykiska känslan(kondomen hindrar en ultimat förening) och för att sex utan möjlighet till befruktning inte är riktigt sex. Därför har jag bara sex med en man vars barn jag vill bära, föda och fostra. Därför har jag bara haft sex med min make.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Emilia) skrev 2020-02-20 07:31:56 följande:

För den fysiska känslan, för den psykiska känslan(kondomen hindrar en ultimat förening) och för att sex utan möjlighet till befruktning inte är riktigt sex. Därför har jag bara sex med en man vars barn jag vill bära, föda och fostra. Därför har jag bara haft sex med min make.

Använder ni inte prentivmedel alls då?
  • Anonym (Emilia)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-02-20 08:21:25 följande:

Använder ni inte prentivmedel alls då?

Inget annat än avbrutet samlag kring ägglossning.
Svar på tråden Varför inte kondom?