• Anonym (Undrar mig)

Varför inte kondom?

Undrar varför många kvinnor inte vill ha att mannen använder kondom? Har upplevt det flera gångar, jag insisterar förstås. Ger det bättre njutning eller är det för att bli gravid?

Jag är en som inte tar några risker, även om den man ligger med säger hon använder p-piller skulle jag alltid ta på kondom. Bara när man har varit ihop länge och vet jag kan lita på min partner skulle jag skippa kondomen.

Är det även vanligt att ha sex i ett förhållande utan någon prevention om man inte har tänkt sig att skulle ha barn? Hör ofta folk säga om att dom blev oplanerad gravid, det är väl knappast oväntat om man inte använder prevention?

Undrar mig bara och vill gärna veta om det är jag som är konstig?

• Svar på tråden Varför inte kondom?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Emilia) skrev 2020-02-20 08:36:51 följande:
    Inget annat än avbrutet samlag kring ägglossning.
    Spännande. Har ni lyckats planera graviditeterna hittills? Var ni unga när ni började ha sex? Väntade ni länge? Lyckas ni alltid avbryta?
  • Anonym (Emilia)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-02-20 08:42:36 följande:

Spännande. Har ni lyckats planera graviditeterna hittills? Var ni unga när ni började ha sex? Väntade ni länge? Lyckas ni alltid avbryta?

Några av graviditeterna har varit planerade, några "händer det så händer det". Ingen graviditet har kommit olämpligt då vi alltid avbryter när vu ska göra det. Vi började ha sex när vi förlovade oss i tonåren. Första barnet kom till efter cirka två år.
  • Anonym (Kvinna)

Sex med kondom känns värdelöst, då är jag heller utan sex. Så det är anledningen för mig. 

Och sen så har jag bara (vaginalt) sex med någon jag kan tänka mig få barn med, så behöver inget preventivmedel. Vill någon av oss inte ha barn så kan vi ha sex på annat sätt. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Emilia) skrev 2020-02-20 09:11:35 följande:
    Några av graviditeterna har varit planerade, några "händer det så händer det". Ingen graviditet har kommit olämpligt då vi alltid avbryter när vu ska göra det. Vi började ha sex när vi förlovade oss i tonåren. Första barnet kom till efter cirka två år.
    Intressant. Vi väntade också tills vi förlovade oss, fast vi var betydligt äldre... Har ni många barn? Har ni långt kvar ännu tills ni inte behöver bry er om att vara försiktiga längre? Min fru och en tidigare pojkvän gjorde som ni, säkre perioder + avbrutet och det gick bra i två år. Själv är jag för försiktig så jag vågar inte lämna kondomerna. Hur många dagars marginal håller ni runt ägglossningen?
  • Anonym (Theådåra)

Kör alltid utan skydd

• Anonym (Emilia)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-02-20 11:04:52 följande:

Intressant. Vi väntade också tills vi förlovade oss, fast vi var betydligt äldre... Har ni många barn? Har ni långt kvar ännu tills ni inte behöver bry er om att vara försiktiga längre? Min fru och en tidigare pojkvän gjorde som ni, säkre perioder + avbrutet och det gick bra i två år. Själv är jag för försiktig så jag vågar inte lämna kondomerna. Hur många dagars marginal håller ni runt ägglossningen?

Vi har fyra barn(vi ville ha stor familj). Jag är 32 år nu och yngsta barnet är 4 så vi får se om det blir fler, blir det fler så är de välkomna. Jag verkar mest bara kunna bli gravid på ägglossningsdagen, men vi avbryter ändå fem dagar innan och fyra dagar efter om vi vill vara på den säkra sidan.
  • lazlo09

Kondom är så trist, mycket av känslan försvinner. Är jag kåt vill jag ha tjejens safter på mig, jag vill vara i fysisk kontakt med henne, inte knulla ett plaströr som i sin tur är i tjejen.

Mitt ex var dessutom så trång så det gick inte med kondom. Det krävdes min försats på min nakna kuk ihop med hennes våthet för att det skulle fungera.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Emilia) skrev 2020-02-20 14:57:45 följande:
    Vi har fyra barn(vi ville ha stor familj). Jag är 32 år nu och yngsta barnet är 4 så vi får se om det blir fler, blir det fler så är de välkomna. Jag verkar mest bara kunna bli gravid på ägglossningsdagen, men vi avbryter ändå fem dagar innan och fyra dagar efter om vi vill vara på den säkra sidan.
    Imponerande att det funkar så bra. Får jag ställa en detaljfråga: När ni avbryter, kör ni tills det går för honom och så drar han sig snabbt ur, eller avbryter ni i god tid och så får han annan stimulans den sista biten så att säga? Jag tänker mig att det kan skilja en del i risk.
  • Anonym (Emilia)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-02-21 17:36:57 följande:

Imponerande att det funkar så bra. Får jag ställa en detaljfråga: När ni avbryter, kör ni tills det går för honom och så drar han sig snabbt ur, eller avbryter ni i god tid och så får han annan stimulans den sista biten så att säga? Jag tänker mig att det kan skilja en del i risk.

Det varierar. Han är bra på att känna var gränserna går.
  • Anonym (Sofia1992)

Samlag med kondom är så värdelöst och pajar min njutning totalt. Har p-stav

Svar på tråden Varför inte kondom?