• Anonym (Undrar mig)

Varför inte kondom?

Undrar varför många kvinnor inte vill ha att mannen använder kondom? Har upplevt det flera gångar, jag insisterar förstås. Ger det bättre njutning eller är det för att bli gravid?

Jag är en som inte tar några risker, även om den man ligger med säger hon använder p-piller skulle jag alltid ta på kondom. Bara när man har varit ihop länge och vet jag kan lita på min partner skulle jag skippa kondomen.

Är det även vanligt att ha sex i ett förhållande utan någon prevention om man inte har tänkt sig att skulle ha barn? Hör ofta folk säga om att dom blev oplanerad gravid, det är väl knappast oväntat om man inte använder prevention?

Undrar mig bara och vill gärna veta om det är jag som är konstig?

• Svar på tråden Varför inte kondom?
  • Perjonsson
    Anonym (Emilia) skrev 2020-02-20 08:36:51 följande:

Inget annat än avbrutet samlag kring ägglossning.

Haha som om det skulle funka. Jag bevis på 2 ben o 12år att det inte funkar.

Nä snorren börjar släppa igenom lite spermier i sk försatser långt före det riktiga fyrverkeriet.

Kondom el ej.....beror på.

För mej som tar väldigt lång tid på mej att komma är det rena sexdöden, men då andra män är för snabba är det guld för att fördröja man så att hon kan få mer tid på sig att komma.

Ena tjejen har fobi för sperma medan nästa får en kick av att köra skinn mot skinn och känna sperman i sig och hur saften läker ut.

Jag har själv kört mycket utan då det är så nice och nästan alltid en stund i början. Att jag aldrig fått någon smitta är otroligt för det har blivit många damer.

Men som då ung o kåt kille jagades det många troffeer och märkte man att personkemin gav konstiga vibbar så litade jag inte på att hon sa att hon käkade piller.

Men mitt sett är inget facit och har varit mycket av lotteri o tur.

Min ex svåger fick för bara några månader sedan reda på att han har en 10-15årig son och jag skulle kunna vara nästa???
  • Smed75
    Anonym (Sofia1992) skrev 2020-02-21 20:47:02 följande:

Samlag med kondom är så värdelöst och pajar min njutning totalt. Har p-stav

Håller med dig struntar hellre i att ha samlag i sånna fall!
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Emilia) skrev 2020-02-21 20:32:34 följande:

Det varierar. Han är bra på att känna var gränserna går.

Ok. Kanske som fruns ex då. Han verkade säker på sin sak vad jag har förstått. Hoppas det funkar bra för er fortsättningsvis
  • Anonym (Jaså.)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-02-20 09:44:31 följande:

Sex med kondom känns värdelöst, då är jag heller utan sex. Så det är anledningen för mig. 

Och sen så har jag bara (vaginalt) sex med någon jag kan tänka mig få barn med, så behöver inget preventivmedel. Vill någon av oss inte ha barn så kan vi ha sex på annat sätt. 

Låter som att du gillar att suga :).
  • Anonym (Jaså.)
    Anonym (Sofia1992) skrev 2020-02-21 20:47:02 följande:

Samlag med kondom är så värdelöst och pajar min njutning totalt. Har p-stav

Då får du väl bli slickad ordentligt istället då :P :)
  • Anonym (ja)

Jag, som kvinna, har alltid förespråkat kondom. Jag tar inte p-piller och med min förra kille så körde vi alltid kondom, om vi inte visste att vi var "säkra". Jag kände faktiskt ingen skillnad om han hade kondom eller ej, så jag fick kolla, känna eller fråga om jag var osäker, för att verkligen kolla att han hade kondom på sig.

De två killar jag hade sex med innan honom, kände jag av kondomen, men inte med den här killen, vilket fick mig att fundera. Vi var ihop i 5 år. Killen efter det märkte jag direkt hade kondom, vilket fick mig att undra, för jag kände av den precis som med killarna innan det där förhållandet. Det var inte lika skönt. Jag och den nya killen skippade kondomen och jag var gravid efter bara någon månad (vilket i och för sig inte var fel.) Vi har nu ett 6-årigt barn och först förra veckan insåg jag vad som gör att kondomen känns och att det inte är så skönt! Kondomen glider alltid ner en halv till en centimeter när vi har sex (jag fattar inte varför jag inte har sett det tidigare!) Vi ska nu testa oss fram vad gäller olika märken. Killen jag hade innan, gled kondomen aldrig ner på, utan den satt ända upp vid roten.

Jag tror helt enkelt att många killar inte har rätt passform.

• Anonym (Passformen gittan tänk på passformen)
    Anonym (ja) skrev 2020-02-22 02:17:49 följande:

Jag, som kvinna, har alltid förespråkat kondom. Jag tar inte p-piller och med min förra kille så körde vi alltid kondom, om vi inte visste att vi var "säkra". Jag kände faktiskt ingen skillnad om han hade kondom eller ej, så jag fick kolla, känna eller fråga om jag var osäker, för att verkligen kolla att han hade kondom på sig.

De två killar jag hade sex med innan honom, kände jag av kondomen, men inte med den här killen, vilket fick mig att fundera. Vi var ihop i 5 år. Killen efter det märkte jag direkt hade kondom, vilket fick mig att undra, för jag kände av den precis som med killarna innan det där förhållandet. Det var inte lika skönt. Jag och den nya killen skippade kondomen och jag var gravid efter bara någon månad (vilket i och för sig inte var fel.) Vi har nu ett 6-årigt barn och först förra veckan insåg jag vad som gör att kondomen känns och att det inte är så skönt! Kondomen glider alltid ner en halv till en centimeter när vi har sex (jag fattar inte varför jag inte har sett det tidigare!) Vi ska nu testa oss fram vad gäller olika märken. Killen jag hade innan, gled kondomen aldrig ner på, utan den satt ända upp vid roten.

Jag tror helt enkelt att många killar inte har rätt passform.

Du menar kondomerna har inte rätt passform.. Svårt att annpassa penis efter kådis!
  • Anonym (Emilia)
    Perjonsson skrev 2020-02-21 23:00:59 följande:

Haha som om det skulle funka. Jag bevis på 2 ben o 12år att det inte funkar.

Nä snorren börjar släppa igenom lite spermier i sk försatser långt före det riktiga fyrverkeriet.

Kondom el ej.....beror på.

För mej som tar väldigt lång tid på mej att komma är det rena sexdöden, men då andra män är för snabba är det guld för att fördröja man så att hon kan få mer tid på sig att komma.

Ena tjejen har fobi för sperma medan nästa får en kick av att köra skinn mot skinn och känna sperman i sig och hur saften läker ut.

Jag har själv kört mycket utan då det är så nice och nästan alltid en stund i början. Att jag aldrig fått någon smitta är otroligt för det har blivit många damer.

Men som då ung o kåt kille jagades det många troffeer och märkte man att personkemin gav konstiga vibbar så litade jag inte på att hon sa att hon käkade piller.

Men mitt sett är inget facit och har varit mycket av lotteri o tur.

Min ex svåger fick för bara några månader sedan reda på att han har en 10-15årig son och jag skulle kunna vara nästa???

Läser du mina inlägg ser du att det fungerar för oss. Dock har jag aldrig sagt att det är ett hundraprocentigt skydd.
  • Anonym (sexy)

Med os använder jag alltid kondom och i början av ett förhållande.
    Min första sambo hade bra koll på sin ÄL så vi körde med säkra perioder, avbrutet och kondom när hon hade ÄL och det fungerade jätte bra för oss båda.

• Perjonsson
    Anonym (Emilia) skrev 2020-02-22 20:48:50 följande:

Läser du mina inlägg ser du att det fungerar för oss. Dock har jag aldrig sagt att det är ett hundraprocentigt skydd.

Hur vet du att det funkar?? Är du/ni ens fertila ens.och kan få barn??

Vet flera det inte funkat så bra för.....

Jag tillhör den nyfikna klick som trodde som du, men jag testade och la en droppe tidig försats i ett förstoringsglas, ojäklar vad det simmade figurer där..

Behövs bara en som når fram!!!
  • Anonym (W)

Att inte använda kondom vid one night stands är ju rent av vidrigt.

• Anonym (Emilia)
    Perjonsson skrev 2020-02-24 01:06:18 följande:

Jag tillhör den nyfikna klick som trodde som du, men jag testade och la en droppe tidig försats i ett förstoringsglas, ojäklar vad det simmade figurer där..

Läser du mina inlägg(som sagt) så hade du fått svar på alla dina frågor...
  • Anonym (c-man)

Jag tycker det är självklart att man använder kondom när man inte känner sin partner riktigt! För man använder den ju för att inte graviditet skall uppstå, eller att man inte skall få några könssjukdomar. Men jag kan tycka att det är rätt skönt
    med kondom också, kanske mer än utan ibland!

• Mr K69

Jag tycker inte att ett material på någon tiondels millimeter sätter stopp för att ge njutning till varandra. Sex handlar om så mycket mer än en kondom.. Lev livet, yolo, så njut av det

• Anonym (Undrar)
    Mr K69 skrev 2020-02-24 15:15:15 följande:

Jag tycker inte att ett material på någon tiondels millimeter sätter stopp för att ge njutning till varandra. Sex handlar om så mycket mer än en kondom.. Lev livet, yolo, så njut av det

Fruns ex kunde inte komma med kondom. Om det var psykologiskt eller en fysisk begränsning vet jag inte.
  • Anonym (Undrar)
    Mr K69 skrev 2020-02-24 15:15:15 följande:

Fruns ex kunde inte komma med kondom. Om det var psykologiskt eller en fysisk begränsning vet jag inte.
  • Anonym (sexy)
    Perjonsson skrev 2020-02-24 01:06:18 följande:

Vi har båda egna barn nu så med facit i hand så fungerade det eller så hade vi bara tur.
    vid säkra perioder hade vi alltid extra säkerhets dagar och när vi körde avbrutet så avbröt jag i väldigt god tid. 
Svar på tråden Varför inte kondom?