• Anonym (TS)

Panikar över första dejt!

Mandel skrev 2020-01-21 13:07:23 följande:

Det var mer att nu var det andra gången så då skulle vi ha sex så vi visste om vi var kompatibla där.

Lät mer som en affärsuppgörelse och jag undrade vart kontraktet som jag skulle skriva på var...

Inget att vi närmar oss varandra och ser hur det känns utan pang på rödbetan. Och då var det via en seriös dejtingsida och han var ute efter en seriös relation.

Och ju mer han berättade om sig själv och hur fantastiskt unik han ansåg sig vara och att han typ inte hade några kompisar osv fick mig att dra öronen åt mig. 

Har otroligt svårt för självgoda människor.

Jag har brist på vänner, men det ser jag som en stor sorg i livet, inte som han som såg det som en styrka att han klarade sig utan alla korkade människor...

Men gud, det låter ju hemskt! ????
    Anonym (Micke) skrev 2020-01-21 13:49:49 följande:

Jag tror jeans & blus/topp funkar alldeles utmärkt.

Vin som gåva är inte nödvändigt, han har säkert nått drickbart hemma

och middag kan mycket väl vara en påse räkor och en avocado.

Om jag vore mannen i detta scenario hade jag blivit glad över en ask

kondomer eller glidmedel med god smak. I all enkelhet.

Det är tanken som räknas.

Jag vet inte om jag ska ta det sista rådet på allvar riktigt, men jag kommer åtminstone inte lyda det ????
  • Anonym (TS)

Som vanligt läser folk in mycket mer här än vad som behövs. Jag har inget emot om det blir sex, tvärtom. Jag är inte den som är den. Om han tänker likadant så fine! Jag är inte lika stressad som bör jag skrev trådstarten, men som tidigare har påpekats så är det såhär jag funkar i de flesta lägen när det sätts lite press - jag tänker på alla detaljer och vill att allt ska vara perfekt. Och ja, jag tänker att han spelar i en annan liga men det innebär inte att jag redan är kär. Jag är snart 40 år och har varit med om en del i mitt liv jag med vilket har gjort mig både luttrad och klok. Frågorna handlade om vad jag skulle ha på mig och vad jag skulle ta med. Kläderna är redan avklarade, men presenten känns fortfarande inte lika solklar. Hoppas nu att folk kan hålla sig till temat och kanske sprida lite pepp istället för att klanka ner på min förmodade naivitet och att jag mest är dum i huvudet (underförstått).

• Anonym (TS)
    Kjell2 skrev 2020-01-21 16:51:50 följande:

Men ta med en flaska vin då - är nästan  aldrig fel. 

Ja ok då gör jag så. Kändes lite too much att komma med en hel korg med delikatesser plötsligt :p
    Anonym (Restaurang?) skrev 2020-01-21 17:28:19 följande:

Fast det var faktiskt skrivet i all välmening, för att jag inte ville att du skulle bli ledsen (precis som jag också skrev).

Vad gäller present så hade jag i så fall också tagit med en flaska vin.

Jag ber om ursäkt att jag röt ifrån så, då förstår jag. Tack för tipset, en flaska vin får det bli! :)
  • Anonym (TS)

Igår skulle jag ha varit på dejt men den blev inställd pga viktigt och jääättelångt möte på jobbet för honom. Jag blev superbesviken men kan inte klandra honom och han bad tusen ggr om ursäkt. Vi hoppas kunna få till en ny tid i helgen istället. Vi får se... :)

• Anonym (TS)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-23 19:21:03 följande:

Vad tråkigt, men har ni bokat en ny tid nu till helgen?

Vi konstaterade att söndag em/kväll är nästa tillfälle som funkar men spikade inget. Sen plötsligt en kväll, mitt i en konversation, så slutade han logga in på appen där vi skriver. Så himla märkligt. Det var i förrgår och han har inte varit inloggad sedan dess, inte ens läst mitt senaste meddelande. Ytterst märkligt. Har hört mig för lite mer om honom och det finns lite farhågor att han inte är över sitt ex bla. Så jag har mina tentakler ute och kommer inte jaga honom. Han kanske helt enkelt drog öronen åt sig och inte kände sig redo, vad vet jag. Det finns fler fiskar i havet! Vinet som jag köpte dricker jag upp med mina väninnor ikväll istället :D
  • Anonym (TS)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-24 09:07:29 följande:

Haha ok, helt rätt, jag är inte över mitt ex heller och vet inte när eller om jag kommer att komma över honom. Så känner igen hans beteende, jag har själv avbokat dejter...

Jaha, men du dejtar ändå? För skojs skull, för att försöka komma över ditt ex eller för att faktiskt hitta någon det kan bli seriös med?

Nu har min dejt plötsligt återuppstått! Mkt jobb. Men ja, jag har fortfarande tentaklerna ute. Fick kontakt med en annan kille i förrgår som verkar på många sätt vara den motsatta till "höjdaren" och ska träffa honom för en fika el dyl imorrn. Trodde ju att det var avstyrt med den första så varför skulle jag tacka nej? Känns dock inte bra att dejta två samtidigt men det är då max en dejt, och samtidigt så behöver det inte klicka alls med någon av dem. Jag har ju egentligen inte ens bokat in en ny dejt med "höjdaren". Vet att jag fick tipset här att just ha kontakt med flera och det gör verkligen att man inte blir lika engagerad i en enda och kanske undviker besvikelser. Sen som sagt gillar jag inte tanken på att dejta flera, jag hade inte heller tyckt det var kul om jag visste att den jag dejtade gjorde det. Åh jobbigt läge!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Wilma) skrev 2020-01-24 12:04:15 följande:

Så i förrgår när du skulle varit på dejt, men det blev inställt så fick du tag på en ny kille?

Egentligen var dejten kvällen innan, men ja på kvällen därefter var det en som kontaktade mig på dejtingsidan och han verkade intressant. Är det så konstigt? Jag hade inga långtgående skyldigheter gentemot den jag skulle på dejt med kände jag, har ju aldrig träffat människan! Och han slutade dessutom höra av sig..
  • Anonym (TS)
    Anonym (Wilma) skrev 2020-01-24 13:28:15 följande:

Är du säker, för i inlägg 59 skriver du (igår torsdag):

Igår skulle jag ha varit på dejt men den blev inställd pga viktigt och jääättelångt möte på jobbet för honom.

Dvs onsdag, samma kväll som du fick kontakt med den nya killen.

Nej, naturligtvis har du inga skyldigheter, men känns konstigt att du redan samma kväll hoppar över till en ny kille...

Kan ju ha att göra med att jag försöker hålla någon sorts anonymitet härinne ändå. Skulle han, mot förmodan, läsa så skulle det bli pinsamt.

Och ja, du får tycka vad du vill.
    Anonym (Restaurang?) skrev 2020-01-24 17:34:52 följande:

Jag tycker att det är bra att du bokar in fler TS. Berätta gärna hur det går. Ibland är det just de där som man inte förväntar sig så mycket av, som visar sig vara guldkorn. Personer med glassiga liv kan också vara väldigt upptagna (min erfarenhet i alla fall) och då kanske det trots allt är bättre med en vanlis.

Hur som helst, lycka till med båda dejterna

Tack för peppen! Var faktiskt på dejt med den nya killen idag, men jag kände direkt att det inte klickade. Blev en promenad, och sen skildes vi åt och det kändes som att vi var på samma plan.
  • Anonym (TS)
    Mandel skrev 2020-01-24 13:40:24 följande:

Har man inte ens setts så tycker jag inte att man har någon skyldighet till "trohet".

Man kanske aldrig ens kommer till skott och ses. 

Att däremot ha sex med flera dejter utan att de är medvetna om varandras existens är lite sämre...

Själv har jag för stunden värsta virrvaret att känslor och samvete som snurrar.

Har dejtat en kille i 3 månader och vi har väl kommit fram till att vi inte klickar till 100%, men att vi trivs ihop och har bra sex. Vi kommer troligen aldrig bli ett par, men vi bestämde att vi fortsätter att ses och om känslorna djupnar så tar vi en ny diskussion då eller om någon hittar en seriös partner så får vi avsluta.

Har då nu träffat en annan kille 2 gånger - jättetrevlig och vi skrattar massor, och jag får känslan av att han vill ses igen och jag vill gärna träffa honom mera. 

Vi har dock aldrig ens kysst varandra och således inte gett varandra någon form av "löfte" anser jag.

Men ändå spökar samvetet då nr 1 vill ses i kväll och då vet jag att det slutar med sex...

Ska jag avstå en trevlig kväll med nr 1 för att det kanske blir något med nr 2 i framtiden? Kan ju liksom inte skicka ett sms till nr 2 och fråga hur han ställer sig till det hela...

Anledningen till att nr 2 inte kan ses är att han är bortrest. Och det vet jag stämmer. Och jag är tämligen säker på att han inte skulle dejta flera samtidigt!

Jag blir tossig!!!

Men åh va svårt!! Hur gjorde du nu då, åkte du till kille 1 igår? Ett alternativ är ju att avvakta lite med kille 1 tills du vet vad kille 2 är och vad det kan bli? Du behöver väl inte säga rakt ut till nr 1 utan bara inte ses ett par veckor...?
  • Anonym (TS)

Ang "höjdaren" så är han så svårläst!! Han hörde alltså av sig igår och vi skrev till varann under kvällen. Sen somnade han väl el nåt, för det blev tyst. Och han hade barnen. Nu på eftermiddagen hörde jag av mig till honom och vi skrev lite men så blev det tyst nu igen för en stund sen. Han kan ju vara upptagen, absolut. Men blir så förvirrad! Han har ju tidigare meddelat att söndag em/kväll är nästa fria tid för honom att ses men vi bestämde inget konkret. Och jag tänkte ju att jag inte ska jaga honom, men ändå så börjar det krypa i mig. Jag planerar saker, och gillar inte att leva i ovisshet. Han har tidigare skrivit att han brukar tröttna redan efter 5-10 rader när han skriver med en tjej och nu har vi ändå haft väldigt mycket kontakt i ca 2 veckor eller vad det nu är. Det var även han som tog initiativ till att ses. Men nu då? Har han tröttnat? Han hör ju ändå av sig...? Åh va svårt! Sen finns det ju andra frågetecken (det där med att hålla tentaklerna ute) men jag vill verkligen träffa den här killen så jag får svart på vitt om han är något för mig eller inte!

Så, råd någon?!

Svar på tråden Panikar över första dejt!