• Anonym (TS)

Panikar över första dejt!

Nej jag ska ligga lågt. Bollen ligger hos honom och åtminstone fram tills imorrn ska jag play it cool!

• Anonym (TS)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-30 13:51:15 följande:

Jag var världsbäst på att noja när jag var yngre, men har arbetat bort det, lära mig att släppa vissa saker, släppa sånt man inte kan påverka.

Skönt för dig! Jag jobbar på det, men det finns fortfarande kvar inom mig och jag tycker inte jag är mindre redo att dejta ändå.
    Anonym (R) skrev 2020-01-30 14:19:23 följande:

och jag säger att det inte alltid är möjligt att få bort allt nojjande... Du låter rätt nedlåtande i dina ord till TS om att inte vara "oredo" etc. Jag är själv jättebra på att noja och även om jag blivit bättre så kommer det aldrig försvinna helt. Alla har inte bara så lätt att släppa saker helt enkelt.

Håller med, detr svårt att släppa och det är ju en del av personligheten. Men visst kan man försöka bli tryggare i sig själv :)
  • Anonym (TS)
    Lione81 skrev 2020-02-01 22:07:27 följande:

Hur går det TS?

Jag hörde av mig två dagar efter dejten men fick nobben, inte pga att kemin inte stämde utan pga att jag har herpes (och ja, jag startade en annan tråd om det för just då kände jag mig helt knäckt). Sörjer inte killen i sig för det fanns vissa funderingar kring om vi skulle funka men det var såklart tungt ändå. Och nu känns detta med dejtandet inte alls kul. Först visste jag knappt om jag skulle våga mig på det igen men nu känner jag lite mer att denna killen fick mig att förstå vad jag är ute efter, och det känns plötsligt ännu svårare att hitta det. Dessutom, om inte ens han var smart nog att förstå att man inte bär på en dödlig smitta när man har herpes så vette tusan om det är så lätt att hitta någon som gör det.

Så, jag har vältrat mig i självömkan och ätit en massa choklad i två dagar men får väl försöka ta mig upp ur skiten och se det positiva i att jag åtminstone slapp den idioten.
  • Anonym (TS)
    Lione81 skrev 2020-02-04 23:59:55 följande:

Hur går det med chefs dajten, som i te blev av först. Som kanske skulle bli av på söndagen som var?

Nej han gick helt upp i rök den jäkeln! Synd, är den enda som framstod som nåt att ha inom en radie av 2 mil. Men men, jag får söka vidare bara :)
  • Anonym (TS)

Nu var det tre veckor sedan jag senast var på dejt och det är snart dags igen. Skillnaden nu är att jag är helt totalt lugn. Vet inte om jag nämnt det tidigare men jag har gått i terapi under vintern och jag är på en helt annan plats just nu. Jag känner mig så mycket mer tillfreds med allt - med mig själv, med mitt liv, ja allt. Med det har det också inträtt ett lugn kring dejtandet, att jag inte känner det där behovet av att hitta någon som jag gjorde innan utan min inställning nu är att det sker när det sker, jag kan gå på dejt för att det är kul utan att det behöver leda till något mer och framförallt så hispar jag inte så mycket över att passa killen (och därigenom anpassa mig till honom) utan vi ska klicka och passa IHOP.  

Med det sagt så har jag en lunch inplanerad på lördag. Skrev några dagar med denna killen innan han föreslog lunchen och jag tackade ja. Det var ca 1,5 vecka sedan men vi har inte hörts alls sedan dess annat än för att bestämma tid ungefär. Vilket för mig kan te sig lite märkligt. Men han visade tydligt att det räckte med att ses, vi behöver inte höras innan dess.. I övrigt verkar han ju toppen men tja, jag tar det helt förutsättningslöst och avspänt för att se vad det är för en helt enkelt.

Så idag fick jag frågan från en annan kille om när vi kan ses. Första tillfälle är egentligen söndag. Jag skrev då att jag kommer ev vara bakis då, men det gjorde honom inget. Det känns fortfarande inte helt bra för vem är sitt bästa jag då? Så kommer nog hitta på någon ursäkt.

Men min fundering då är hur ni andra som dejtar brukar göra i sådana här lägen? Jag vill ju inte dejta flera samtidigt om det skulle bli mer än en dejt, men hur ska man tänka med att gå på flera första-dejten på kort tid? Vad är normalt och socialt accepterat? 

• Anonym (TS)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2020-02-19 13:18:38 följande:

Vad som är normalt och socialt accepterat är väl egentligen strunt samma? Du ska ju göra som DU vill. Men om du dejtar en om dagen så behöver du ju inte vara så extremt ärlig kring just det med dem du träffar. Man behöver liksom inte outa allt. ;)

Jag dejtade fler samtidigt. I alla fall det du kallar »förstadejter«. (Fler blev nu bara två stycken, då jag och nr två föll direkt för varandra.)

Aah det har du ju helt rätt i :) Känns ändå lite bättre av att höra det från nån annan än bara sig själv :)
  • Anonym (TS)
    Anonym (-) skrev 2020-02-19 13:44:13 följande:

3 veckor sedan senaste dejt? Snabbt jobbat! Själv har jag lyckats skrapa ihop 2 dejter under 11 år. Hade varit trevligt om man lyckades hitta en ny efter tre veckor. Kanske OT.

Lycka till i alla fall!

Oj, ja det kanske var snabbt. Men så är jag också sådan att jag inte orkar skriva med dejterna i evigheter innan jag träffar dem. Effektivt ska det vara, det är inte förrän man ses som man vet om det klickar :) Och det är ju via nätet jag träffat dem, annars hade inte jag heller fått gå på dejt nånsin :) Testat där?
    Anonym (Balthazar) skrev 2020-02-19 16:51:53 följande:

För mig var det 1 år sen. Får se om det blir nån mer dejt. Nånsin.

Som ovan, testat nätet?
    Anonym (Oj) skrev 2020-02-19 17:38:07 följande:

Vart träffar du dessa män som verkar toppen? Jag tycker knappt det finns några toppen-män kvar. Hur gammal är du förresten?

Gudarna ska veta att det verkligen inte finns många killar som både ser bra ut och framförallt har övriga kvalitéer som jag söker (intelligens, ordnat liv osv) men de finns. Hade jag däremot varit ute och tex raggat på krogen idag så tror jag absolut inte att jag lyckats haffa någon av dem. Jag framstår nog som trist i sådana sammanhang. Men på nätet så är det lättare för tjejerna, så är det. Jag är 32.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Oj) skrev 2020-02-20 07:22:13 följande:
    På vilken sida träffas ni? Bor du i Sthlm?
    Jag var med i Happy pancake (dåligt utbud, tog bort kontot), Badoo (där fick jag kontakt med höjdaren plus en annan dejt men har just tröttnat på sidan och pausat kontot) och Tinder (där jag träffat på två dejter och de två jag nu har på gång). Jag bor en bit från Karlstad och utbudet i min lilla stad är fruktansvärt dålig så jag riktar in mig på just Karlstad som är största staden i närheten :) 
  • Anonym (TS)
    Anonym (-) skrev 2020-02-20 08:05:07 följande:
    Jo, de enda dejter jag fått har varit via nätet. Krogen passar inte såna som jag men jag har försökt irl också när jag pluggade på högskolan, typ på fester och så, och så har jag provat vid danser och annan hobby. Men är man blyg är det svårt som kille.
    Ja blyghet är såklart jobbigt, men då gäller det att träna på att dejta! Det har jag kommit till insikt om via bla happydating.se så där tycker jag du ska gå in och läsa. Finns mycket matnyttigt där! Lycka till!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Balthazar) skrev 2020-02-20 08:56:44 följande:
    Ja, i ca 20 år.
    Aha.. Som jag tipsade om idag: happydating.se är toppen! 
Svar på tråden Panikar över första dejt!