• Anonym (Kvinna34)

    Så rädd

    Jag är singel sen ett par månader tillbaka, är en kvinna på 34 år och utan barn. Vissa dagar/stunder blir jag så rädd för att jag kommer att leva ensam resten av livet. Aldrig få kunna bilda en egen familj, skaffa hus, barn, ha en man jag älskar och som älskar mig. Jag vet liksom inte vart jag ska hitta allt detta.

    Dejtar ju lite smått just nu, enbart via nätet. Men jag vet inte, känns som om det är så långt kvar till att hitta den rätta som man vill satsa på och som man vill spendera resten av sitt liv med. Börjar känna mig stressad och det är ju inget bra, kommer ju att skrämma bort alla män då.

    Ge mig tips, eller lugnande råd eller någonting? Känns jobbigt just nu :/

  • Svar på tråden Så rädd
  • Anonym (Känner igen.)

    Bättre att vänta lite längre än som jag att det går för fort. Nu sitter jag med 2 barn och ex som behandlade mig väldigt illa efter vi fått barn. Ta det lugnt är mitt råd.

    Du hittar ingen snabbare för att du stressar sannolikheten är då större att du väljer fel.

    Jag tror det kommer men att du bör träffa någon genom intressen..Finns hur många grupper på en som helst ( tänker att det är lättare att träffa någon när man gillar samma saker, lättare att prata då)

    Lycka till

  • Anonym (Kvinna34)

    Var precis på dejt med en jag skrivit mycket med, men klickade inte alls i verkligheten, känner nu hur ska jag någonsin träffa någon?

    Känner mig ledsen, hem och kolla på Netflix ensam igen då...

  • Anonym (inte för kräsen)

    Tycker att du ska ta din rädsla på allvar. Det blir svårt som kvinna att få barn vid 40.

    Jag känner med dig. Jag var 34 när jag träffade min man. Jag sänkte mina krav lite grand. Jag kände inga hisnande känslor för min man. Men väl lite attraktion. OCH han behandlade mig väl. Gick att lita på och sånt är ju VIKTIGT om man vill ha familj. Vi har två barn idag och jag är lycklig med honom. Fortfarande inga HISNANDE känslor, men en avspänd attraktion.

    Lycka till!

  • Anonym (Kvinna34)
    Anonym (inte för kräsen) skrev 2020-01-20 19:06:33 följande:

    Tycker att du ska ta din rädsla på allvar. Det blir svårt som kvinna att få barn vid 40.

    Jag känner med dig. Jag var 34 när jag träffade min man. Jag sänkte mina krav lite grand. Jag kände inga hisnande känslor för min man. Men väl lite attraktion. OCH han behandlade mig väl. Gick att lita på och sånt är ju VIKTIGT om man vill ha familj. Vi har två barn idag och jag är lycklig med honom. Fortfarande inga HISNANDE känslor, men en avspänd attraktion.

    Lycka till!


    Jo men jag är ju inte 40 än. Klart jag har sänkt mina krav litegrann, men jag kan inte bli tillsammans med eller gifta mig med någon jag inte är kär i, jag kan verkligen inte göra det, det kommer göra mig olycklig om nåt. Men du var aldrig kär i din man?
  • Anonym (inte för kräsen)

    Jo, jag är och var kär i min man. Ibland tror jag dock att kärleken är onödigt upphaussad - man behöver ju inte sväva på moln hela tiden...

    Och vill man, som jag, VÄLDIGT gärna ha barn, så bör man vara lite realistisk och inse att chansen minskar drastigt närmare 40. Det är mitt råd.

  • Anonym (Kvinna34)
    Anonym (inte för kräsen) skrev 2020-01-21 11:05:39 följande:

    Jo, jag är och var kär i min man. Ibland tror jag dock att kärleken är onödigt upphaussad - man behöver ju inte sväva på moln hela tiden...

    Och vill man, som jag, VÄLDIGT gärna ha barn, så bör man vara lite realistisk och inse att chansen minskar drastigt närmare 40. Det är mitt råd.


    Ja men dåså, alltså är jag kär så är jag kär, jag kan bli kär i den jag minst anar, och är jag kär känner jag även attraktion. Väldigt gärna vill jag väl inte ha barn, men det vore trevligt med ett barn i alla fall
  • jrockyracoon

    Anonym (Kvinna34) skrev 2020-01-20 14:22:48 följande:

    Jag är singel sen ett par månader tillbaka, är en kvinna på 34 år och utan barn. Vissa dagar/stunder blir jag så rädd för att jag kommer att leva ensam resten av livet. Aldrig få kunna bilda en egen familj, skaffa hus, barn, ha en man jag älskar och som älskar mig. Jag vet liksom inte vart jag ska hitta allt detta. 

    Dejtar ju lite smått just nu, enbart via nätet. Men jag vet inte, känns som om det är så långt kvar till att hitta den rätta som man vill satsa på och som man vill spendera resten av sitt liv med. Börjar känna mig stressad och det är ju inget bra, kommer ju att skrämma bort alla män då. 

    Ge mig tips, eller lugnande råd eller någonting? Känns jobbigt just nu :/


    Jag förstår och känner igen din känsla av ensamhet och rädsla. Det låter jobbigt att behöva genomlida detta.

    Men varifrån härrör din rädsla, tror du? Varför skulle inte du hitta någon partner som matchar dig, när andra gör det? Handlar det om din självkänsla - och i så fall, vad kan du göra för att stärka den?

    Du vet inte var någonstans du ska hitta en man som du älskar och som älskar dig tillbaka. Jag tycker det låter som om du är på väg att börja en resa. Jag tror att resan går genom dig själv. Genom att utveckla sidor hos dig själv som gör att du mår bra, trivs och accepterar dig själv kan du bättre svara på vilka kvalitéer en matchande livspartner kan ge dig.

    Det är när du har byggt upp ett inre liv som gör dig nöjd och tillfreds med livet och dig själv som du kommer ha störst chans att möta en fantastisk man. Den mannen blir därför inte lösningen på dina problem utan snarare enbart toppingen på kakan.

    Följaktligen ska du inte känna dig stressad att leta rätt på någon, utan snarare stressad av att börja din resa till något annat.

    Jag tror att du kommer att fixa det! Stor lycka på din resa!
Svar på tråden Så rädd