• Sirisss

    Är min sambo otrogen?

    beccagranen skrev 2020-01-21 08:09:25 följande:

    Anklaga inte mer utan snoka lite, när han sover kan du väl  kolla hans mobil? kolla kvitton, kontoutdrag. Lägg märke till om hans beteende mot dig förändras, minskad sexlust? håller avstånd? några nya beteenden som att han duschar direkt efter jobbet, har fler "viktiga möten" eller annat som drar ut på tiden. Sup ner honom till helgen och prata om ert sexliv, kolla om han är intresserad av att testa något nytt som han kanske inte vågar säga annars. 

    Rent spontant tänker jag att han kan inte vara så dum att han plockar kondomer hemifrån som du uppmärksammat tidigare att det saknas. Är man otrogen brukar man vara ganska försiktig med att lämna spår efter sig. Detta känns mer som att han använder för eget nöje. Att få sin affär avslöjad för några kondomer, när det säljs överallt är för enkelt.


    Jag är kass på att snoka! Allt detta har jag i princip upptäckt av ren slump.. Har inte tillgång till hans kontoutdrag. Men ska försöka luska lite mer
  • Sirisss
    Anonym (Han gillar att få den i röven) skrev 2020-01-21 12:56:54 följande:

    Lugn nu.. Han gillar förmodligen som mån sa att få den i 2:an och skämms över att säga det till dig.. Är ni öppna med erat sexprat.. Skulle han våga säga en sån sak till dig?


    Jag skulle tro att han skulle föredra att berätta det framför att bli anklagad för att vara otrogen iaf. Vet inte hur känsligt det är för killar med en sån grej, men jag skulle inte bry mig direkt om det nu va så, och den uppfattningen borde han ha fått om mig efter 3 år ihop skulle jag tycka
  • Sirisss
    Sanna1978 skrev 2020-01-21 15:59:08 följande:

    Jag hade nog också letat lite till efter "bevis, tecken" osv. En kompis kille höll på med en annan kille i flera år bakom ryggen...behöver inte vara en tjej även om det oftast är det. Lycka till kram!!


    Så jäkla svårt att typ låtsas som ingenting bara .. men får nog försöka med det då ???? kan man ta upp det med leksaken eller ska jag släppa det så länge också tro ?
  • Sirisss
    Anonym (Han gillar att få den i röven) skrev 2020-01-21 18:16:01 följande:

    Ja det där vet ju bara du hur pass öppna ni är för varandra när det gäller sex.. Men jag tycker nog att du ska i sånna fall konfrontera honom när det gäller de här sakerna.. Det är ju faktiskt jäkligt fishy i sånna fall.. Men det där med leksaken.. Inte fan lånar man väl sin sambos stav och går loss på nån annan med den.. Asså skulle du själv vilja använda en beggad dildo?

    Men ända sättet att få veta är ju att skaffa bevis och ställa honom mot väggen!

    Förklara hur du känner så noggrant du kan så han förstår att det är allvar.. Det är ju inte kul att bli anklagad om han är oskyldig!


    Nä det känns ju inte som nåt nån skulle uppskatta precis ???? får nog ta upp det, känns som en svår grej att hitta på en bortförklaring till på styrt, o tänker att jag kanske märker om han tar tid på sig att hitta på nåt innan han svarar. När jag har tagit upp de andra grejerna har det verkligen känts som att han inte tar mig på allvar.
  • Sirisss
    Anonym (Han gillar att få den i röven) skrev 2020-01-21 20:40:13 följande:

    Ja verkligen.. Du får nog kanske försöka att inte låta anklagande, hur nu det ska gå till.. Men det är ju jäkligt lätt att man går in i försvarsställning när man blir anklagad och då kan ju lögner komma bara för att liksom!

    Hur som hoppas det löser sig för dig på bästa sätt!

    Men i värsta fall.. Så är singel livet inte så tokigt även om det suger att bli sviken!

    Ähh det där var ett klent försök att trösta sorry!!!


    Tack för peppen ändå! Jag la fram det så fint jag kunde igår kväll, han förklarade leksaken med att han hade lagt den upp i en hylla i hans garderob under jul då hans barn och en del andra barn va här ifall de skulle gå in o hitta den i garderoben (lådan står längst ner i skåpet) då det va den enda grejen däri som dom skulle kunna koppla va det är eftersom den ser ut som en snopp.. sen hade han hittat den när han skulle ha kläder nån dag o lagt ner den i lådan igen. Kändes inte som han behövde lång betänkningstid eller så så det kanske är sanningen..? Har ju inte varit i hans garderob o rotat mer än att jag har lagt in lite tvätt o så så kan ju vare sig bekräfta eller avkräfta detta.. Barnen är såna som rotar överallt o släpar fram o gömmer grejer osv, så det skulle kunna va troligt att han kunde tänka så. Men det förklarar ju fortfarande inte kondomerna i byxfickorna eftersom dom aldrig används och det kan inte va gamla kondomer utan är samma datum osv som på dom i nattduksbordet . Så jag blev väl inte sådär super mkt klokare skulle jag vilja säga..
  • Sirisss
    Sanna1978 skrev 2020-01-22 10:45:45 följande:

    Förstår hur du känner! :( Men som en skrev ovan: Kondomerna i fickan och deras utgångsdatum är det mest suspekta nästan. Sexleksaken KAN ju varit tänkt till er. Hur gör han med sin mobil hemma? Låter han den ligga framme? Eller bär han ständigt med sig den? Hur gör han när han går o duschar? Kram!


    Ja jag har fått en förklaring på leksaken nu som jag varken kan bekräfta eller avfärda direkt, men just kondomerna i fickan blir jag inte klok på, o det enda han säger är att han inte vet hur dom har hamnat där... Han har telefonen ständigt med sig, även när han duschar, men det har han alltid haft så just den biten är inte så konstig. Han måste va anträffbar för sitt jobb hela tiden och svarar alltid i telefon om nån ringer, så han kan även prata i den när han står i duschen..
  • Sirisss
    Sanna1978 skrev 2020-01-22 10:45:45 följande:

    Förstår hur du känner! :( Men som en skrev ovan: Kondomerna i fickan och deras utgångsdatum är det mest suspekta nästan. Sexleksaken KAN ju varit tänkt till er. Hur gör han med sin mobil hemma? Låter han den ligga framme? Eller bär han ständigt med sig den? Hur gör han när han går o duschar? Kram!


    Ja jag har fått en förklaring på leksaken nu som jag varken kan bekräfta eller avfärda direkt, men just kondomerna i fickan blir jag inte klok på, o det enda han säger är att han inte vet hur dom har hamnat där... Han har telefonen ständigt med sig, även när han duschar, men det har han alltid haft så just den biten är inte så konstig. Han måste va anträffbar för sitt jobb hela tiden och svarar alltid i telefon om nån ringer, så han kan även prata i den när han står i duschen..
  • Sirisss
    Anonym (Hedvig) skrev 2020-01-22 10:12:16 följande:

    Hej ts!

    (Endast läst ts i tråden och lite här och var av andras kommentarer).

    Jag är en sådan som verkligen inte brukar skrika "otrogen" här på FL utan istället försöka vrida och vända på allt för att hitta andra logiska förklaringar, men här är det en sak som verkligen "stör" mig och det är kondomerna du hittade i hans byxficka.

    Allting annat går, enligt mig, att hitta andra (om än lite konstiga, men livet kan vara så ibland, det kan ex vara som någon annan påpekade att han lekt med sig själv och skäms för det) logiska förklaringar till.

    Tom sexleksaken, kan mycket väl varit så att han "testat" den själv, antingen där bak eller också där fram på sig själv för att ha verklig koll på hur den fungerar innan han föreslår att ni skall använda den gemensamt. Kondomerna kan också inköpts av någon sådan anledning, lek med sig själv.

    Däremot kondomerna i byxfickan - nej det låter märkligt, om du nu är säker på att kondomerna är "färska" och inte faktiskt flera år gamla?

    Jag undrar också om de "för små byxorna" , du har aldrig sett honom i dessa, betyder de att han inte ens får de på sig, eller är de hans "sexy-pants" dvs smala så han känner sig sexig i dem (men kanske inte bekväma att ha annars)?

    Jag skulle inte konfrontera honom vidare just nu, utan bara hålla "ögonen" öppna. Det bästa vore om du på något sett kunde "utmana" honom på skoj att ta på sig byxorna, för om han då verkligen inte får på sig dem (alltså bara som ett skämt: "haha, jag tror inte du får på dig de där? ska vi slå vad?" och inte som en anklagelse) och om han då verkligen inte får på sig byxorna skulle jag, om jag var du släppa saken helt tills vidare.

    Men det är som sagt kondomerna i byxfickorna som annars är väldigt svåra att hitta en bra förklaring till som inte innefattar sex utom huset.


    Hej! Tack för dina tankar :) byxorna har varit för små, men de passar nu när han har gått ner några kilon, det är typ helt vanliga jeans så det är inget direkt speciellt med dom, men dom har alltid bara legat i garderoben. Enligt honom hade han dom förra helgen när han va på nån grej med barnet, och hade bytt om på jobbet (har speciella arbetskläder till sitt jobb som inte används i "civila" umgängen) och sen hade dom enligt honom legat en vecka i bilen i påsen innan han tog in påsen o la den på golvet i sovrummet. Är helt säker på att dom inte är supergamla, dom måste tidigast va inköpta 2018 då dom går ut 2023 och paketet dök upp i nattduksbordet i somras. Dom i byxorna har samma serienr och utgångsdatum som dom i nattduksbordet. Jag har alltid använt p-piller tidigare men slutare med det i höst då jag inte har pallrat mig till vårdcentralen för att få utskrivet nya. Så det har inte egentligen funnits anledning att köpa in dom för våran del. Jag har köpt ett paket som vi har använt, men när det tog slut (visste om hans paket då men hade inte berättar för honom) testade jag att ha sex med honom och en bit in "komma på" att vi ju hade slut på kondomer - då avbröt vi (han sa alltså inget om att han hade ett paket själv ). Så som du säger är dom nästan den mest svårförklarade biten i detta . Har fått en typ acceptabel förklaring till leksaken, men kondomerna säger han bara att han inte vet vart paketet kommer från från början och att han inte vet hur dom har hamnat i fickan.
  • Sirisss
    Anonym (Man i norr) skrev 2020-01-22 13:32:32 följande:

    Köp en billig mobiltelefon och sätt i ett oregistrerat simkort i den. Sedan skickar du ett sms till honom och skriver typ "längtar efter dej, när kan vi ses" eller något liknande och se vad som händer. Om du vill vara riktigt elak så är du på den platsen ni kommer överens om


    Haha bra tips ! ;)
  • Sirisss
    Anonym (Man i norr) skrev 2020-01-22 15:29:14 följande:

    Ja bra förslag där!


    Risken är väl kanske bara att han fattar att det är jag om han nu inte är otrogen, eftersom jag har tagit upp detta nu .. o då framstår jag som totalt paranoid o psycho (vilket iofs kanske kan stämma numera :p ) o då har jag troligtvis inget förhållande kvar i vilket fall..
  • Sirisss
    Anonym (Man i norr) skrev 2020-01-22 15:29:14 följande:

    Ja bra förslag där!


    Risken är väl kanske bara att han fattar att det är jag om han nu inte är otrogen, eftersom jag har tagit upp detta nu .. o då framstår jag som totalt paranoid o psycho (vilket iofs kanske kan stämma numera :p ) o då har jag troligtvis inget förhållande kvar i vilket fall..
  • Sirisss
    Anonym (Han gillar att få den i röven) skrev 2020-01-22 14:41:47 följande:

    Låter ju rimligt det där om dildon i alla fall.. Men som du säger frågan kvar står om kådisarna.. Du får nog helt enkelt ha lite koll.. Sjukt jobbigt att behöva gå omkring och tänka att han är otrogen.. Men utöver kpdisarna.. Har han mått ändrat beteende? Känns han hemlighetsfull.. Tänker på som mån sa det där om mobilen.. Är det nått annat du har reagerat på?

    Jo var han över mycket eller är borta mer än normalt?

    För är han nu otrogen ska det ju så klart finnas tid till att vara det åxå!


    A det är ju jobbigt.. Nej inte nåt speciellt jag lägger märke till. Han åker till jobbet ca 5.30-6.00 och kommer hem vid ungefär 20-20.30 (om han inte ska ha barnet någon em, då åker han ju ifrån dom timmarna men kommer ju hem desto senare eftersom han jobbar ikapp den tiden han spenderar med det) , har alltid varit så.. dock är han ju sin egen chef och jag tror inte hans anställda undrar ifall han ska åka o "kolla" nåt under dagen så han är ju ganska fri så sett med sina dagar. Jag får nog helt enkelt välja att släppa detta ett tag, men hålla ögonen öppna ifall det skulle dyka upp något annat suspekt. Risken är ju nu när jag har tagit upp detta att han blir mer försiktig om han nu är otrogen.. varför inte bara säga att man har runkat med kondomerna typ, är ju ändå en del som fattas liksom så nånstans har dom ju tagit vägen... alltså sjukt jobbigt att inte veta !
  • Sirisss
    Sanna1978 skrev 2020-01-22 15:52:37 följande:

    Kolla om han "smyg-tar-upp" tel när  han kollar sms. Oavsett vara anträffbar hela tiden, det skall min sambo också vara men en dusch utan tel tar han ;) Farligt med elektriciteten också. Försök hålla lite koll ;) Hoppas han är trogen :)


    Mm, det kan man tycka att han också borde kunna :p Ska försöka hålla lite koll, tack :)
  • Sirisss
    Anonym (Hedvig) skrev 2020-01-22 16:13:34 följande:

    Ts, du skrev att han "gått ned några kilon nu", innebär det att du märkt att han förutom gått ned i vikt, börjat träna, bry sig mer om sin kost och sina kläder än tidigare (sedan i somras då i så fall)? I så fall kan det tyvärr vara ett varningstecken också.


    Nej, han va sjuk en period i höstas så det va av medicinska skäl:)
  • Sirisss
    Anonym (Han gillar att få den i röven) skrev 2020-01-23 04:21:19 följande:

    Ja det är konstigt att han inte skulle våga berätta något för dig om ni ändå är öpna för varandra.. Hur är ett förhållande i övrigt.. Är ni kärleksfulla, är det ett stabilt förhållande?

    Det finns ju en möjlighet att han är binyfiken och inte vågar berätta att han har vart med en man.. Hur gammal är ni och hur länge har ni vart ihop?

    Hoppas att det inte är något överhuvudtaget.. Du verkar va en bra tjej ju =)


    Tycker det är bra i övrigt, inga stora gräl, men kan ändå ha diskussioner. Det är väl något mindre sex än när vi träffades i början, men inte så att någon av oss nekar den andra om den tar initiativ. Vi har snart varit ihop i 3 år, bott ihop i typ 2 av dom. Jag fyller 28 och han är 33.

    Tack, jag hoppas också att jag bara är paranoid, men det skulle kännas bra att få svart på vitt..!
  • Sirisss
    Anonym (Han gillar att få den i röven) skrev 2020-01-23 07:26:23 följande:

    Låter ju som ni har det bra på det stora hela.. Hoppas det löser sig snart.. Lycka till.. Vill du får du gärna uppdatera om någonting händer!

    Håller tummarna för dig =)


    Tack , det ska jag göra ! Och tack för hjälpen ! :)
  • Sirisss
    Anonym (Irkutsk) skrev 2020-01-23 08:30:22 följande:

    Det låter lite väl klantigt med kondomer i hemmet, både i sängbordet och i kläderna på golvet, som det låter som du tvättar.

    Varför förvarar han inte kondomerna på jobbet istället om han är otrogen?

    Det tycker jag talar emot otrohet.

    Tror nog mer på att det är någon böjelse i så fall han ägnat sig åt som han inte vill/vågar ta upp med dig.

    Han har säkert använt dem med någon leksak på sig själv.

    Nästa gång kanske du kan föreslå att du får testa på honom.

    Vill han inte det så är det nog något annat..


    Jo, jag kan ju testa det såklart, får man ju se som du säger om det är något han verkar intresserad av eller inte..!
  • Sirisss
    Sanna1978 skrev 2020-01-23 08:45:38 följande:

    Exakt, svart på vitt så du kan slappna av! Men går det inte att sätta dig ner och tex säga att du ändå tycker detta med kondomerna i byxorna är konstigt, att det inte rimmar med det han säger? Att du vill kunna släppa det hela? Men förstår inte lätt ta upp det igen. Svårt!


    Försökte säga det om kondomerna i fickan när jag tog upp det med leksaken, men får bara till svar att han inte vet varför dom är där och att han fattar att det verkar konstigt, men inte har nån bättre förklaring.. jobbigt att gå runt o va osäker, o även att tänka nu när jag har tagit upp det att han kommer va mer försiktig om det nu är så att han är otrogen.. känns som enda alternativet är att kolla telefonen, men det känns både som att det kan va svårt/risky och som att det är lite "fel" om du fattar :|
  • Sirisss
    lazlo09 skrev 2020-01-23 07:46:44 följande:

    Du kan ju bara neka. Händer ju då och då att folk ringer fel eller skickar sms till fel nummer.


    Sant!
  • Sirisss
    Sanna1978 skrev 2020-01-23 11:41:24 följande:

    Förstår precis, ang smygkolla tel., men tänk såhär: Han ger inga 100%:iga svar, inga 100%:iga förklaringar, att en gång kolla kanske kan få dig (förhoppningsvis)lugn eller så hittar du (förhoppningsvis EJ) ngt i den som verkar skumt. Men förstår man känner inte för att snoka om man inte har mer "bevis" etc., men 2 kompisar tjuvkollade och ingen av dem är tillsammans med dessa killar längre, om du förstår hur jag menar. Men många ggr finns naturliga förklaringar även om de är lite "luddigt" detta scenario ni har. Lycka till med allt! Kram igen!


    Mm, det kan nog kanske va värt det både ifall det kan avfärda allt, men även om man upptäcker ngt som du säger. Får försöka hitta läge ngn dag att kolla kanske. Tack! :)
Svar på tråden Är min sambo otrogen?