• Anonym (Fkkf)

    Vad hände? Såg jag i syne?

    Skulle ta vatten ur kranen, så var det som att det... jag vet inte hur jag ska förklara det riktigt? men det såg ut som att vattnet var helt svart och hela jag hoppade till, antagligen av rädsla. Det var som ett ca 2 dm långt streck, ganska brett som bara flög upp där istället. Så det var alltså inte vattnet jag såg i sig. Utan ett stort streck.

    Jag kanske är mesig. Men det där blev jag riktigt rädd för.... Det var lite halvmörkt i rummet. Men det liksom "slog till" sen var det som att jag såg att det var svart vatten. Som ett brett, svart streck. Sedan hoppade jag då till och blev rädd.

    Varför blev det så? Kan det bli så? Vågar knappt vara själv nu eller vara i mörkret, är rädd för det ska bli så igen.

  • Svar på tråden Vad hände? Såg jag i syne?
  • Anonym (Fkkf)

    Har problem med ångest och hsr haft ganska mycket ångest den senaste tiden, varit stressad och trött om det kan ha någon betydelse.

  • Anonym (Fkkf)
    Anna60 skrev 2020-01-22 15:15:37 följande:

    Ja, det kan ha betydelse. Har du hallicuinerat innan? Sett saker som kanske inte funnits där? 


    Nej aldrig.
  • Anonym (Fkkf)
    Anna60 skrev 2020-01-22 15:15:37 följande:

    Ja, det kan ha betydelse. Har du hallicuinerat innan? Sett saker som kanske inte funnits där? 


    Har haft ångest sedan jag var tonåring. Läkarna tror att det utlöstes av streptokocker så det blev något autoimmunt för min ångest var extrem, jag hade sådana brutala tvång nämligen och de tror det kanske hänger kvar än. Mina tvång ökar ibland och då stressar det mig ordentligt för jag blir rädd att, bli likadan som då jag vsr tonåring.

    Men iallafall. Nej det har inte hänt innan, om det var en hallucination. Men eftersom jag reagerade så hårt på det så... Det var ju så verkligt i 2 sekunder där. Jag bara hoppade till och grät. Trodde jag skulle bli helt knäpp. Tror det än... Är jätte rädd. Ringde psykiatrin, men hon sa inte så mycket. Skulle ta lugnande medicin som jag har som jag kan ta vid behov. Sedan skulle hon säga det till en läkare. Tycker ändå de kan prata lite med mig om detta. Hoppas de gör det senare då om inte annat... För jag är jätterädd som sagt.
  • Anonym (Fkkf)
    Anna60 skrev 2020-01-22 15:51:37 följande:

    Tror du skall ta medicinen, lägga dig och vila ett par timmar. Hoppas du kommer må bättre.

    Kram!


    Ja, jag gjorde det. Det var igår. Men jag är fortfarande rädd. Kram
  • Anonym (Fkkf)

    Någon annan? Hade bara druckit 2 glas på hela dagen. Kan det brott på vätskebrist? Vad tror ni det var?

  • Anonym (Fkkf)
    Anonym (T) skrev 2020-01-22 21:20:51 följande:

    Jag vet inte hur relevant detta är men ibland på natten kan jag vakna och tro att det hänger en stor svart spindel ovanför mig, har hänt två gånger och det har varit så otroligt verkligt. Andra gången så tände jag lampan och började leta efter den, och fick nästan panik, och kunde verkligen inte tänka ut ifall den var verklig eller inte, och sådana spindlar finns inte ens här, ändå var jag helt övertygad. Den gången var jag förkyld och hade feber, den första gången vet jag inte. 

    Men tänker att du just nu kanske är i ''chock'' av det då såg, men om några dagar kanske det släpper. Man kan av någon anledning ibland se sånnahär saker som ser helt verkliga ut, särskilt i mörker, vet inte varför men kan sätta mig in i den rädslan du beskriver.


    Erkens mamma skrev 2020-01-22 21:28:51 följande:

    Hjärnan kan spela oss spratt ibland utan att det behöver betyda något alls.

    Tex att man ?hörde? att någon gick i dörren när ingen kom hem eller när man ser någon på stan och tror att det är någon man känner men sedan stämmer inte det alls utan det är någon främmande.

    Det är många signaler som ska gå rätt och tolkas rätt i hjärnan så det är nästan konstigare att det går rätt så ofta.

    Du kan lätt slappna av. Det är inget farligt.


    Junibarn skrev 2020-01-22 21:33:05 följande:

    Synvilla kan ske! Men om det händer fler olika saker flera gånger- sök hjälp. Men oroa dig inte och börja ?leta? efter tecken. Andas o ta det lugnt!


    Minfamilj skrev 2020-01-22 21:38:18 följande:

    Ångest kan förstärka allt. Det man ser, det man hör, kroppsliga symptom m.m. 


    Tack vad gulliga ni är som skriver. Ja, jag var ju riktigt orolig just då också. Sen var det ju lite halvmörkt. Får väl försöka att inte tänka på det mer. Snälla ni är.
  • Anonym (Fkkf)
    Anonym (T) skrev 2020-01-22 21:20:51 följande:

    Jag vet inte hur relevant detta är men ibland på natten kan jag vakna och tro att det hänger en stor svart spindel ovanför mig, har hänt två gånger och det har varit så otroligt verkligt. Andra gången så tände jag lampan och började leta efter den, och fick nästan panik, och kunde verkligen inte tänka ut ifall den var verklig eller inte, och sådana spindlar finns inte ens här, ändå var jag helt övertygad. Den gången var jag förkyld och hade feber, den första gången vet jag inte. 

    Men tänker att du just nu kanske är i ''chock'' av det då såg, men om några dagar kanske det släpper. Man kan av någon anledning ibland se sånnahär saker som ser helt verkliga ut, särskilt i mörker, vet inte varför men kan sätta mig in i den rädslan du beskriver.


    Erkens mamma skrev 2020-01-22 21:28:51 följande:

    Hjärnan kan spela oss spratt ibland utan att det behöver betyda något alls.

    Tex att man ?hörde? att någon gick i dörren när ingen kom hem eller när man ser någon på stan och tror att det är någon man känner men sedan stämmer inte det alls utan det är någon främmande.

    Det är många signaler som ska gå rätt och tolkas rätt i hjärnan så det är nästan konstigare att det går rätt så ofta.

    Du kan lätt slappna av. Det är inget farligt.


    Junibarn skrev 2020-01-22 21:33:05 följande:

    Synvilla kan ske! Men om det händer fler olika saker flera gånger- sök hjälp. Men oroa dig inte och börja ?leta? efter tecken. Andas o ta det lugnt!


    Minfamilj skrev 2020-01-22 21:38:18 följande:

    Ångest kan förstärka allt. Det man ser, det man hör, kroppsliga symptom m.m. 


    Tack vad gulliga ni är som skriver. Ja, jag var ju riktigt orolig just då också. Sen var det ju lite halvmörkt. Får väl försöka att inte tänka på det mer. Snälla ni är.
  • Anonym (Fkkf)

    Läskigt var det ju, men det kan ju varit en synvilla också bara. Rädd blev jag ju. Men det känns bättre nu iallafall.

Svar på tråden Vad hände? Såg jag i syne?