Inlägg från: Loea |Visa alla inlägg
  • Loea

    BF Oktober 2020

    Vad kul att det finns en sån här grupp också! Är första barnet för mig så har hittills bara hängt i bim-grupperna. Plussade i onsdags på bim-3. Köpte ett digitalt test idag som jag tänkte ta imorgon. Kännt en del växtvärk i livmodern, brösten är större och jag är trött hela dagarna. Så fort jag inte känner växtvärken börjar man noja över att det gått fel någonstans och att mensen kommer imorgon typ. Är dock så himla glad och taggad på det här!

  • Loea
    Leek89 skrev 2020-02-02 21:07:39 följande:

    Kul med en grupp, jag plussade torsdags, 5 dagar innan beräknad mens. BF 12 oktober. Fick uteblivet missfall i augusti som tog tid att "få klart" så det är blandad glädje och oro här.


    Usch vad tråkigt med missfall.. Är verkligen ens mardröm nu när man väl plussat. Hur märkte ni att det inte var något som levde?
  • Loea

    Hur tänker alla med att berätta för familj och vänner? Intressant att höra andras resonemang!

    Jag vill gärna hålla mig till iaf v10 med att berätta för familjen men har så svårt att hålla på saker. Två nära vänner vet redan och resterande får väl veta efter v12 kanske. Blir så mycket grejer man får undvika, typ aw och firanden osv. Ser så mycket framemot att berätta för min familj, dom kommer bli överlyckliga. Och då vill jag gärna vänta lite så att man faktiskt kan våga sig på att glädjas.

  • Loea
    Anonym (väntade) skrev 2020-02-03 11:13:18 följande:

    Vi väntade till v.12 efter vi varit på första ultraljudet v.12 (11+0). Det kändes skönt att ha fått se den lille i magen innan vi gick ut med det till närmsta familjen. Nu ska vi vänta några veckor till innan min chef får reda på det så jag kan gå ut med det på jobbet. 


    Hade också gärna väntat tills att man hade vetat säkert. Pendlar väldigt mellan att tänka att varför mår jag inte illa, tänk om det har slutat utvecklas och att fan vad växtvärk jag har, det är garanterat igång. Hade varit skönt att veta så man inte går ut med det och sen visar det sig att det stannade av redan i vecka 5 typ.. Har fått inskrivningstid nu iaf nästa torsdag så efter det borde vi ju veta när ul blir.

    Blir också lite stressad av att hålla hemligheter gör chefen så funderar på att säga till dom redan i vecka 12. Om något händer vill jag att hen ska förstå varför jag inte dyker upp eller så. Vet att dom kommer ta det väldigt bra iaf.

    Har ni varit på inskrivningssamtal? :)
  • Loea
    Anonym (väntade) skrev 2020-02-03 16:25:50 följande:

    Ja både inskrivning och första ultraljudet, skulle gjort KUB då men den var för liten, så ett till UL nästa vecka. Tillhör egentligen inte BF oktober men svarade hur jag tänkte kring att berätta.


    Åh skönt att ha gjort första ultraljudet. Ser så mycket framemot det!
  • Loea
    Bellsss skrev 2020-02-04 22:08:30 följande:

    Min mamma, syster och bästa vän vet redan. Det var självklart :) hur sambon vill göra med sin familj får vi se. Resten vill vi vänta med iaf tills efter kub.


    Åh fint att få berättat! Jag börjar bli nojig att det ska bli ett MA utan att jag märker det och sen när man väl kommer till ultraljudet så har det stannat av för längesen. Funderar på att göra som någon ovan och gå privat. Efter det skulle vi isf våga oss på att berätta.
  • Loea
    Bellsss skrev 2020-02-05 08:12:08 följande:

    Vi ska också göra ett privat ultraljud men man kan ju få missfall efter kub också så jag kommer oroa mig fram till v.13 iaf men jag berättade för människor jag vill ska veta om något skulle hända och jag behöver stöd :)


    Ja helst hade man ju gjort ett ultraljud i veckan för att vara på den säkrare sidan, allt kan ju hända. Ja har också berättat för vissa redan, mina närmsta har ju vart delaktiga sedan vi bestämde oss för att sluta använda preventivmedel. Är dålig på hemligheter dock och vill typ berätta för min chef redan nu haha
  • Loea
    Bellsss skrev 2020-02-05 09:13:33 följande:

    Jag ska på ett avancerat vul idag pga min endometrios, så får se om han ser något :) Jag pluggar så har som tur är ingen chef, haha annars är jag också värdelös på hemligheter.


    Vad skönt! Då är man ju flexibel med läkartider osv också. Får se när jag råkar försäga mig haha
  • Loea
    Ölandstoka skrev 2020-02-05 12:26:54 följande:

    Hej på er. Plussade i söndags efter 2 ivf på fjärde insättningen. Har bf 6 oktober, ultraljud 19 februari. Är mitt första plus någonsin så jag har fortfarande inte fått in att det verkligen är sant. Ska bli superspännande men också läskigt med ultraljud. Skönt att bara behöva vänta två veckor!

    Ska läsa igenom tråden nu, skönt att bolla symtom och känslor med andra som ligger så nära i tid :)


    Åh skönt att ha det så snart! Var det något du bad om? Eller bestämdes det så på inskrivningen?
  • Loea
    Ölandstoka skrev 2020-02-05 13:15:10 följande:

    Man får ett tidigt om man har gjort ivf. Jag väntar med att skriva in mig till efteråt. Är så himla nojig, känns som allt planerande jinxar. Vågar knappt ladda ner en grav-app :P


    Då förstår jag! Skönt att få det iaf :) förstår vad du menar, man blir nojig för allt. Dock har jag köpt kläder i flera år och laddade ner apparna direkt, men att verkligen säga till folk känns läskigare.
  • Loea
    Ölandstoka skrev 2020-02-05 14:58:45 följande:

    Oj vad modigt! :) Jag har alltid varit så säker på att jag inte kan bli gravid så jag har absolut inte köpt något. Kanske i påsk, då är det vecka 15 om allt vill sig.

    Det här med att berätta är svårt. Mina föräldrar vet att vi har gjort ivf och nu när vi äntligen har lyckats så tycker jag att det känns mysigt att det bara är jag och min man som får ha den här hemligheten. Tror att vi väntar till efter ultraljud, det lutar åt det just ju iaf.


    Haha ja eller galet, har orimligt mycket barnkläder för att inte ha barn. Men kan inte tacka nej när det varit reor och riktiga kap.

    Blev oplanerat gravid för ett antal år sen efter att ha slarvat med preventivmedel en gång så visste att det inte var omöjligt iaf.

    Ja förstår dig, det låter mysigt!
  • Loea
    Sarah1979 skrev 2020-02-06 12:35:52 följande:

    Kan man inte göra fb hemlig och bjuda in oss andra?


    Stod högre upp att gruppen är hemlig. Dock ser du ju vilka som är med när du väl är med själv såklart.
  • Loea
    Ölandstoka skrev 2020-02-06 13:00:48 följande:

    Är det någon som kommer att stanna på fl?

    Är lite löjlig och har börjat bojkotta fb ;)


    Jag vill inte visa för någon än så stannar här ett tag till tänkte jag :)
  • Loea
    Ölandstoka skrev 2020-02-06 13:34:38 följande:

    Härligt! :)

    Hur mår ni, känner ni er gravida?

    Min man tycker att jag är knäpp som önskar att jag mådde illa men jag vill så gärna känna mig gravid :)


    Antecknar alla mina symptom, annars glömmer jag bort om jag helt plötsligt märker att jag inte känner något just precis då. Och då börjar jag fundera på om jag någonsin känt något typ haha.

    Förstår dig alltså, finns stunder när jag funderar på om jag ens är gravid. Märker att jag blir väldigt andfådd av att springa till bussen, har viss växtvärk, magen putar, är sjukt trött (speciellt eftermiddagarna på jobbet), brösten ömmar till och från men det känns det lite som att jag vant mig vid. Känner inget illamående direkt, dock känner jag oftare ett vanligt illamående. Typ tex kan jag i vanliga fall bli lite illamående om jag inte ätit på länge, nu blir jag det nästan så fort jag blir lite hungrig.

    Känner du av något tror du? Är ju verkligen inte alla som gör det!
  • Loea
    Ölandstoka skrev 2020-02-06 15:12:14 följande:

    Skriver också ner, tänker att det kommer att vara jättekul att ha att titta tillbaka på också :)

    Jag brukar också må lite småilla ibland så jag tänker att det bara är det gamla vanliga. Har varit jättetrött den här veckan men även om det lika gärna kan vara graviditet så kan det ju lika gärna vara dålig sömn. Men nu på eftermiddagen har ögonen bränt och ögonlocken varit väldigt tunga. Tunga är även mina bröst, de är väldigt ömma så det känns lite "riktigt" iaf :) Tycker att det känns lite tyngre att cykla till jobbet också men även där tänker jag att det lika gärna kan vara inbillning.


    Ja precis! Kommer vara svårt att komma ihåg det längre fram.

    Ja det är mycket saker som skulle kunna vara något annat, hade jag inte vetat att jag var gravid och planerat det hade det nog bara varit magen som jag på riktigt hade undrat över. Fast hade nog viftat bort det med att jag säkert bara skulle ha mens.

    Längtar så mycket till UL så att det kan kännas ännu mer på riktigt!
  • Loea
    EllaLo skrev 2020-02-11 11:26:52 följande:

    Jag tror tyvärr inte det gick så bra för mig idag på VUL.

    Det fanns en graviditet om man säger så, en liten liten prick och allt verkade vara på plats. Men det stämmer ändå inte med tex vad cb digital visade. Jag plussade sent, 16 dagar efter äl och tog då ett digital som visade 2-3 veckor. VUL som jag va på idag visade att jag var i typ 5+ något eventuellt. Ny tid om 2 veckor ca.

    Någon som varit med om något liknande och kan dela en solskenshistoria?


    Jag förstår inte riktigt vad det var som inte gick så bra? Cb digital må ju vara ett av de mer avancerade testen men det är ju trots allt bara ett testa-själv. Om undersökningen visade att allt var på plats och att du är i vecka 5+ så är det nog bara att vänta. Hade jag vart du hade jag litat mer på VUL och struntat i de tidigare testerna, dom är nog inte så pålitliga som vi tänker oss precis i början. Skönt att du fick en ny tid! Hoppas dom här två veckorna går snabbt :)
  • Loea
    EllaLo skrev 2020-02-11 16:45:35 följande:

    Cb visade alltså 2-3 veckor sedan för två veckor sedan, så hoppades och räknade väl att med att jag skulle kunna se något idag för jag borde isåfall vara i 6+1. Men jag hoppas att veckorna inte stämmer så att jag vid nästa VUL kan se något :)

    Lever fortfarande på hoppet om att jag inte är i 6+1 utan minus en vecka som VUL visade! :)


    Ja håller tummarna för dig! :)
  • Loea
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-02-15 18:41:48 följande:

    Hej!

    Hoppar med här och hoppas så att det går vägen denna gången.

    Blev gravid för första gången i oktober men fick ma i mitten på dec, då hade fostret varit dött i några veckor utan att jag märkt det då symtomen var kvar.. sedan kom en mens men nu i veckan uteblev mens nummer 2 och jag plussade. Har bf 24 oktober om det går bra. PeppaPeppar????

    Känns skönt att kroppen blev sig själv så fort efter missfallet men är extremt orolig för ett till.

    Jag och mannen försöker att inte tänka eller glädja oss för mycket utan att vi får bara hålla tummarna att det är vår tur nu och att nästa gång vi gör vul går bättre :)


    Usch vad tråkigt med missfallet.. Tycker det är så läskigt det här med att symptomen finns kvar fast att det stannat av. Vilka symptom var det du hade?
  • Loea
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-02-17 16:10:57 följande:

    Ja det är jätte läskigt. Man känner sig väldigt lurad. Hade dovt illamående, ömma bröst, rapade väldigt mycket och smått molande till o från som växtvärk.

    Antar att man har kvar symtomen eftersom graviditeten är kvar i kroppen och kroppen inte har förstått att man inte längre är gravid. Så fort jag fick tabletter och kroppen förstod så försvann alla symtom.


    Så sjukt alltså, finns ju ingenting som är säkert känner man då.. Om kroppen iaf hade vett att bespara en det, ibland känns det ju lättare bara man vet liksom. Men ovissheten gör en ju galen.
  • Loea
    Limarie skrev 2020-03-02 13:31:45 följande:

    Hoppas inte att det stämmer med missfallsrisken när man inte har något illamående. Jag är i vecka 6+5 och känner bara trötthet som också har blivit lite bättre men inget illamående. Får se om jag tillhör till de lyckligt lottade som inte kommer drabbas av illamående.


    Den studien är väldigt missvisande. Det har egentligen inte med illamåendet i sig att göra, det är bara det att illamåendet är ett av många graviditetstecken som kommer sig av att kroppen reagerar på hcg-nivåerna. Om hcg-nivåerna ökar som dom ska är det en normal graviditet. Men många (inkl mig själv) har knappt några symptom alls och mår skitbra. Vart på vul idag då jag var orolig men det visade en alldeles normal graviditet och ett hjärta som slog. Läkaren verkade lite smått trött på att folk alltid verkar tro att man måste må så dåligt när man är gravid, han sa att det är lika ofta man mår bra. Jag skulle inte trösta mig med den studien om jag mådde illa då det lika gärna kan vara så att graviditeten avstannar men att kroppen inte reagerar på det och symptomen fortsätter. Sen är det såklart jävligt tufft att behöva spy och må illa, lider verkligen med dom personerna. Omöjliggör ju så mycket i vardagen. Förhoppningsvis har man en förstående omgivning som gör allt för att hjälpa till.
Svar på tråden BF Oktober 2020