• karllesson

BF Oktober 2020

Hej på er! Jag hittade ingen tråd med bf oktober så jag skapade en :) jag plussade i söndags och enligt min senaste menstruation så har jag bf 3/10. Jag är gravid för andra gången, har en 1 åring hemma????

Jag har blivit gravid med letrozol, då jag har pcos. Första gången jag blev gravid gick det på 3e kuren och nu på 1a så jag var i chock i söndags när jag fick plus på stickan, kan inte fatta att det är sant! Någon mer som precis har plussat och har bf i oktober?????

• Svar på tråden BF Oktober 2020
  • Ns20

Hej alla gravida.

Jag har bf 12 oktober och är i vecka 12 om jag räknat rätt med mitt första barn!

Jag har inte haft så mycket illamående men nu har jag börjat få ont i matstrupen kanske är det halsbränna. Är det vanligt med halsbränna så tidigt? Någon mer som har det?

Jag känner även att det sticks ihållande några minuter ovanför blygdbenet åt höger. Vad kan det vara? Alltid på samma ställe.

Jag vill gärna föda hemma med en douala och undrar om någon är inne på samma spår. Jag vill föda så naturligt som möjligt. Är det lätt att få göra det? Vet i vissa landsting får man men hur vet man i vilka?

Min man misshandlade mig både fysiskt och psykiskt och var sen otrogen med hans ex som han har barn med som hatar mig hemma hos oss. Så jag lämnade han. Ska bli en ensamstående mamma. Har ni tips ni ensamstående mammor? Lite läskigt med lättad att jag får göra en bra miljö för mitt barn utan någon knarkande misshandlande pappa i bilden.

Kramar!!

• Misi84
    Limarie skrev 2020-03-24 10:04:41 följande:

Nu hamnar vår tråd längre och längre ner på listan så vi får uppdatera varandra lite grann.

Hur mår ni andra? Hur påverkas ni av Coronaoron, rent mentalt men även praktiskt med inställda ul osv?

Börjar era symtom släpper?

Jag är nu 9+5 och igår var jag äntligen lite illamående. Jag har verkligen haft tur att inte ha drabbats mer och hoppas inte det kommer nåt framöver. Brösten spänner, ny BH är inköpt.

Jag har vågat att köpa 2 söta bebissaker, en snuttefilt och en mössa och jag kunde inte låta bli att kolla lite på nätet efter barnvagn (men det är ju en vetenskap för sig).

På torsdag gör vi redan NIPT. Super tidigt, men tydligen går det så tidigt och känns ju bra att veta tidigt om något är avvikande.

Vikten håller sig stabilt men byxorna är svåra att knäppa.

En annan fråga: Är det några från Göteborg här? Eller omgivningen?

Jag är från Göteborg (eller ja, en bit utanför men typ Göteborg) :)
  • karllesson
    Limarie skrev 2020-03-24 10:04:41 följande:

Nu hamnar vår tråd längre och längre ner på listan så vi får uppdatera varandra lite grann.

Hur mår ni andra? Hur påverkas ni av Coronaoron, rent mentalt men även praktiskt med inställda ul osv?

Börjar era symtom släpper?

Jag är nu 9+5 och igår var jag äntligen lite illamående. Jag har verkligen haft tur att inte ha drabbats mer och hoppas inte det kommer nåt framöver. Brösten spänner, ny BH är inköpt.

Jag har vågat att köpa 2 söta bebissaker, en snuttefilt och en mössa och jag kunde inte låta bli att kolla lite på nätet efter barnvagn (men det är ju en vetenskap för sig).

På torsdag gör vi redan NIPT. Super tidigt, men tydligen går det så tidigt och känns ju bra att veta tidigt om något är avvikande.

Vikten håller sig stabilt men byxorna är svåra att knäppa.

En annan fråga: Är det några från Göteborg här? Eller omgivningen?

Heeej! Ja vi får försöka uppdatera här :)

Jag har dock varit väldigt dålig på det då jag mått så sjukt dåligt! Vad skönt att du mått bra :)

Jag är i vecka 12+4 och spyr varje dag, men kanske är pga att det är tvillingar. Mådde jättebra förra graviditeten.

Åå så mysigt med bebissaker!! Jag har inte köpt något än, ska på KUB imorgon och om allt ser bra ut kanske jag köper ett par plagg till dom små! Spännande att du ska på NIPT imorgon också, vi får återkoppla hur det gick!

Jag bor i jönköping så är ju en bit från Göteborg :)
  • Bellsss
    Anonym (T) skrev 2020-03-19 10:46:36 följande:

Allvarligt talat. Är det några av er som inte känner någonting alls till bäbisen? Den var planerad och allt men nu är det bara overkligt och jag kunde inte ens på ultraljudet ta in att det är ett foster i magen och kan inte känna nånting till det överhuvudtaget? Blir skraj att jag inte ska känna nånting ens när den föds? Vilken mardröm. Helt kall liksom. 

Jag kände så min första graviditet som inte var planerad. När han väl föddes var kärleken så självklar och stark, som att jag väntat på honom hela livet. Jag känner inte så mkt för bebis den här gången heller men är inte orolig. Jag gillar inte direkt att vara gravid heller :)
  • Anonym (T)
    Bellsss skrev 2020-03-28 13:48:17 följande:

Jag kände så min första graviditet som inte var planerad. När han väl föddes var kärleken så självklar och stark, som att jag väntat på honom hela livet. Jag känner inte så mkt för bebis den här gången heller men är inte orolig. Jag gillar inte direkt att vara gravid heller :)

Tack för svar <3 En del får ju förlossningsdepression även om de sett fram emot allt osv, det ordnar ju upp sig efter en stund.
  • generalen816

Hoppar gärna in här jag också! ????

Jag är gravid i vecka 9+4 och är beräknad 28 oktober. Det är första barnet för mig, min sambo har två sedan tidigare.

Fram till vecka 8 mådde jag bra men sedan har det gått utför. Är otroligt trött, har lite småblödningar (endast någon droppe), magkatarr, illamående och lite små humörsvängningar. På tisdag ska jag på första ultraljudet så jag hoppas verkligen att det är ett litet liv i magen.

Jag bor på Åland och vi behöver åka till Åbo på KUB men p.g.a Covid-19 så får jag göra NIPT istället, känns ganska skönt.

• Anonym (Anonym som hoppas)

Hej!

Något som börjat få mindre illamående i vecka 11?

Va på vul i onsdag när jag va i 9+5 (vecka 10) och då såg allt tipp topp ut och den lille sprattlade på ordentligt.

Har hittills hela graviditeten mått illa kräks en gång o det var i torsdags. Men igår och idag har just illamåendet känts bättre bara en lite dust när jag var hungrig o en dust när jag jag vaknade i morse.

Efter MA i december så är jag så orolig konstant under denna graviditeten. Kändes fantastiskt att se den lille i onsdags men oron kom tillbaka redan dagen efter. Kan illamåendet klinga av i vecka 11?

Har ömma bröst, väldigt trött, väldigt hungrig, haft ont i huvudet hela helgen o lite foglossningsont varje dag..

Kram på er

• Petrodahlberg

Hej allihopa! Hoppas erat mående är bättre!

Sedan jag plussade i vecka 5 har jag spytt nästan konstant, haft blodig avföring två gånger, och känner mig totalt utmattad. Äter järntabletter som jag ska fortsätta med under graviditeten. Är i gravidvecka 11 (10+4) nu och hoppas så innerligt att de ska lugna ned sig snart så jag får må bra och njut av dessa månader.

Ni som varit gravida innan, någon av er som mått så här och har tips på vad som kan hjälpa?

• Anonym (T)
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-03-29 17:46:18 följande:

Hej!

Något som börjat få mindre illamående i vecka 11?

Va på vul i onsdag när jag va i 9+5 (vecka 10) och då såg allt tipp topp ut och den lille sprattlade på ordentligt.

Har hittills hela graviditeten mått illa kräks en gång o det var i torsdags. Men igår och idag har just illamåendet känts bättre bara en lite dust när jag var hungrig o en dust när jag jag vaknade i morse.

Efter MA i december så är jag så orolig konstant under denna graviditeten. Kändes fantastiskt att se den lille i onsdags men oron kom tillbaka redan dagen efter. Kan illamåendet klinga av i vecka 11?

Har ömma bröst, väldigt trött, väldigt hungrig, haft ont i huvudet hela helgen o lite foglossningsont varje dag..

Kram på er

Jaa det kan klinga av såklart och vara normalt, don?t worry. Alla graviditeter är olika :) <3
  • Tjofsan01

Halloj!

Har skrivit någon gång innan men har inte skrivit på länge.

Är gravid i vecka 14+4 så har bf 1/10.

Har ni startat en fb grupp? Offentlig eller privat för oss som skriver här inne?

Får man va med? :)

Svar på tråden BF Oktober 2020