• Deacon

    Var för blir jag alltid sårad

    Det är väldigt tungt när självkänslan inte riktigt är där man önskar. Ett sätt att förbättra denna och bli starkare är positiv affirmation... Du kan läsa mer om detta här ifall du är nyfiken.

    www.tidningennara.se/artiklar/valbefinnande/7-positiva-affirmationer-att-saga-till-dig-sjalv-varje-dag/

    Bra att du hålleer gång med träning. Det är viktigt för välmåendet.

    Hoppas du snart känner dig bättre.

  • Deacon
    Anonym (Billig) skrev 2020-01-23 23:58:03 följande:

    Tack snälla!!

    Måste verkligen jobba upp den.

    De som inte känner mig väl tror att jag har värdens bästa självkänsla.

    Alltid glad och då menar jag verkligen alltid.

    Men så fort ingen ser mig gråter jag.

    Har många omkring mig men ändå känner mig ensam.

    Vet egentligen att jag ser rätt bra ut tillomed snygg, men ser jag mig i spegeln är jag ful.

    Kroppen min är riktigt bra men ändå hittat jag 100 fel.

    Ska nu kika på länken.


    Det låtee väldigt jobbigt det där.... tungt att inte kunna känna sig genuin och öppen i sin sårbarhet.... Fast så blir det ofta, att man håller upp en fasad. Man jämför sig med andra, sin baksida med andras fina polerade fasader men det är inte rättvist mot en själv och därför ska man undvika det. Alla har en mindre fin sida som de helst inte visar för andra även "de bästa och finaste". Den enda man ska möjligen bör jämföra sig med är en själv.

    Tror att alla som håller igång med någon form av träning, undertecknad inkuderad, har delar av kroppen som de inte är helt nöjda med trots att andra tycker man är jättefin. Vi är nämligen ofta våra egna största kritiker och det är inte bra för det är en tuff kritiker som inte går att blocka ute från huvudet utan mkt arbete... Negativt self talk sänker en istället och att vara medveten om detta är det första steget på stigen mot ett bättre mående.
Svar på tråden Var för blir jag alltid sårad