• Anonym (Nn)

    Är vi verkligen 2 om detta?!

    Jag har idag satt in en hormonspiral, och killen är inte glad. Han anser att vi är 2 om detta medans jag anser att det är min kropp och mitt beslut. Tänker jag helt galet här?

  • Svar på tråden Är vi verkligen 2 om detta?!
  • BuoBä

    Det är du som ska leva med preventivmedlet så det måste vara upp till dig vad du väljer. Den enda gången han möjligen kan få ha invändningar är om ni hade bestämt er för att försöka få barn, och du satte in spiralen utan att ni diskuterat att du ändrat sig.

    Vad är hans förslag på alternativ?

  • Pierott

    Självklart är det helt upp till dig att besluta om ditt egna preventivmedel! Eller tänkte han att han skulle kastrera sig?

    Varför anser han att ni ska va två om det?

  • Anonym (Nn)
    BuoBä skrev 2020-01-27 10:23:51 följande:

    Det är du som ska leva med preventivmedlet så det måste vara upp till dig vad du väljer. Den enda gången han möjligen kan få ha invändningar är om ni hade bestämt er för att försöka få barn, och du satte in spiralen utan att ni diskuterat att du ändrat sig.

    Vad är hans förslag på alternativ?


    Oskyddat och hoppas på det bästa. Och blir jag gravid så vill han behålla. Jag tycker det är oansvarigt och har därför nu satt in spiral för jag vill inte ha barn just nu, och jag vill inte chansa, och jag vill definitivt inte göra en abort.
  • Pierott
    Anonym (Nn) skrev 2020-01-27 11:48:20 följande:

    Oskyddat och hoppas på det bästa. Och blir jag gravid så vill han behålla. Jag tycker det är oansvarigt och har därför nu satt in spiral för jag vill inte ha barn just nu, och jag vill inte chansa, och jag vill definitivt inte göra en abort.


    Man är två om att skaffa barn, säger därmed en nej så är det nej och du gör helt rätt som vill skydda dig mot oönskad graviditet.
  • BuoBä
    Anonym (Nn) skrev 2020-01-27 11:48:20 följande:

    Oskyddat och hoppas på det bästa. Och blir jag gravid så vill han behålla. Jag tycker det är oansvarigt och har därför nu satt in spiral för jag vill inte ha barn just nu, och jag vill inte chansa, och jag vill definitivt inte göra en abort.


    Jag såg den andra tråden också. Då har du rätt och han fel.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Nn) skrev 2020-01-27 11:48:20 följande:
    Oskyddat och hoppas på det bästa. Och blir jag gravid så vill han behålla. Jag tycker det är oansvarigt och har därför nu satt in spiral för jag vill inte ha barn just nu, och jag vill inte chansa, och jag vill definitivt inte göra en abort.
    Då kanske det egentligen handlar om barnfrågan och inte om preventivfrågan? Han hoppas helt enkelt att du ska bli gravid. 
  • Anonym (Nn)
    BuoBä skrev 2020-01-27 12:55:45 följande:

    Jag såg den andra tråden också. Då har du rätt och han fel.


    Ja det blev nåt fel när jag skulle skicka iväg inlägget så det blev 3 stycken likadana :D
  • Anonym (Nn)
    Anonym (mmm) skrev 2020-01-27 13:04:25 följande:

    Då kanske det egentligen handlar om barnfrågan och inte om preventivfrågan? Han hoppas helt enkelt att du ska bli gravid. 


    Ja han vill ha barn nu, men jag är inte redo.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Nn) skrev 2020-01-27 13:20:10 följande:
    Ja han vill ha barn nu, men jag är inte redo.
    Ni behöver väl prata mer om det då. Nu blev han upprörd pga spiralen men ni måste komma fram till något här. Vill du ha barn helt säkert men inte just nu tex? Då kanske han kan tänka sig att veta det och vänta nåt år eller två, om han vet att det sedan kan bli barn. 
    Känner han att det är rent omöjligt att vänta så länge så måste ju han välja: stanna hos dig och vänta eller kanske skaffa barn snabbare med någon annan. 
  • Anonym (Nn)
    Anonym (mmm) skrev 2020-01-27 13:38:03 följande:

    Ni behöver väl prata mer om det då. Nu blev han upprörd pga spiralen men ni måste komma fram till något här. Vill du ha barn helt säkert men inte just nu tex? Då kanske han kan tänka sig att veta det och vänta nåt år eller två, om han vet att det sedan kan bli barn. 

    Känner han att det är rent omöjligt att vänta så länge så måste ju han välja: stanna hos dig och vänta eller kanske skaffa barn snabbare med någon annan. 


    Tack för era svar. Ja han vill ha barn, helst igår typ. Och Jag anser att det är min skyldighet att skydda mig för just nu vill jag verkligen inte ha barn. Men han ger mig onödigt mycket skit och anser att vi var 2 om detta beslut medans jag anser att det är mitt beslut då det är min kropp det handlar om. Jag håller inte på och för honom bakom ljuset och ger honom falska förhoppningar om att det kan bli barn i framtiden. Just nu känner jag att jag är färdig med den biten och det har jag varit ärlig om. Så egentligen ligger bollen hos honom nu då jag gjort mitt val. Nu är det hans tur. Han kan välja att stanna eller välja att gå
Svar på tråden Är vi verkligen 2 om detta?!