• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Maily

Bisolvon låter intressant men är det bara om man har för tjockt sekret och hur vet man det? Jag har blivit gravid innan (för 4 år sen) så då borde det väl vara okej utan...?

Jag har börjat äta massa kosttillskott och extra mkt d-vitamin vilket ska boosta ägg-kvalitén har jag hört.

Försöker ha sex en gång om dagen kring ÄL men ibland blir det två och ibland ingen.

Meditation och avslappning låter superbra. Jag har lite stressigt liv så det försvårar säkert. Ska ta tag i det jag med :) Är på dag 3 i cykeln nu bara så hinner kanske stressa av innan det är dags.

• Leah56
    Maily skrev 2020-02-16 21:48:43 följande:

Bisolvon låter intressant men är det bara om man har för tjockt sekret och hur vet man det? Jag har blivit gravid innan (för 4 år sen) så då borde det väl vara okej utan...?

Jag har börjat äta massa kosttillskott och extra mkt d-vitamin vilket ska boosta ägg-kvalitén har jag hört.

Försöker ha sex en gång om dagen kring ÄL men ibland blir det två och ibland ingen.

Meditation och avslappning låter superbra. Jag har lite stressigt liv så det försvårar säkert. Ska ta tag i det jag med :) Är på dag 3 i cykeln nu bara så hinner kanske stressa av innan det är dags.

De låter bra, de hinner du säkert. Har du barn sedan innan går det säkert bra denna gång med! Har hört föresten att alfa groddar ska öka östrogenet i kroppen och ska vara bra för när man försöker bli med barn så har börjat äta de i sallad osv med :) Lycka till!!
  • Undrandee

Är lite ledsen ikväll... har en dipp.

Efter 2 missfall förra året och nu 3e försöket till ny graviditet, så känns det plörsligt som jag aldrig kommer bli gravid igen...

dels för att mannen inte är lika "på" som jag. Vi har sex MAX 3 ggr/veckan, max! Och nu verkar ÄL komma den 18-19 enligt appen och det känns bara som att det kommer inte ta sig den här månaden heller...

Visst, förra graviditeterna försökte vi inte ens aktivt och blev gravida, men nu när man verkligen vill få ett nytt plus känns det omöjligt...

Mannen vill inte att jag talar om när jag har ÄL heller bara för att han får lätt prestationsångest då, så jag har ingen att prata med om hur jag känner :(

• Undrandee

Efter 2 missfall förra året och nu 3e försöket till ny graviditet, så känns det plörsligt som jag aldrig kommer bli gravid igen...

dels för att mannen inte är lika "på" som jag. Vi har sex MAX 3 ggr/veckan, max! Och nu verkar ÄL komma den 18-19 enligt appen och det känns bara som att det kommer inte ta sig den här månaden heller...

Visst, förra graviditeterna försökte vi inte ens aktivt och blev gravida, men nu när man verkligen vill få ett nytt plus känns det omöjligt...

Mannen vill inte att jag talar om när jag har ÄL heller bara för att han får lätt prestationsångest då, så jag har ingen att prata med om hur jag känner :(

• Mammaresan
    Undrandee skrev 2020-02-16 22:44:37 följande:

Åh så jobbigt för dig. Har du någon nära vän eller familj som vet om att ni försöker du kan snacka av dig med? Sedan kan du ju självklart skriva här precis som du gör nu. Har du blivit gravid innan så går det i alla fall och ett tecken på att något funkar även om det inte är mycket till tröst. Håller tummarna för dig den här månaden!
  • Undrandee
    Mammaresan skrev 2020-02-16 22:58:27 följande:

Åh så jobbigt för dig. Har du någon nära vän eller familj som vet om att ni försöker du kan snacka av dig med? Sedan kan du ju självklart skriva här precis som du gör nu. Har du blivit gravid innan så går det i alla fall och ett tecken på att något funkar även om det inte är mycket till tröst. Håller tummarna för dig den här månaden!

Nej tyvärr. Jag är rätt ensam av mig så därför jag kände för att skriva här :(

Ja jag blir dock mer ledsen över att jag vet att kroppen funkar som den ska men då börjar jag fundera på om vi har sex för sällan och därmed inte något plus eller om det bara inte är vår tur riktigt ännu, fast jag tror vi får till det relativt nära inpå ÄL :/

jag förstår ju att mannen blir lite avtänd på stickor och ÄL snack och ibland känner sig som enbart min avelshingst. Sexet runt ÄL blir ju inte direkt lika romantiskt om man säger så, men vi är ju två om att vilja ha barn tänker jag.
  • myownworstenemy

Mensen kom häromdagen. Tror att det var vårt tionde försök. Detta börjar kännas så tråkigt! Lägger till mig på listan och hoppas på det bästa för oss alla!

1/3 Mammaresan

3/3 Louiseo, Noraaa

4/3 Amandakollb, Leah56, Clara87, Kickz, Josefine123

5/3 Hundochkatt, Tjoo91, Dameke

6/3 Spirea, me31

7/3 Kattattack

9/3 Lilor, MW90

10/3 ESemlan84, Maily

11/3 Trollkvinna123, marshalll

12/3 Fnattilur

13/3 Melanes

14/3 myownworstenemy

21/3 Scrootie

• Mammaresan

Här blev BIM tidigare än beräknat så landar nog på fabruari ändå. Väldigt tidig ägglossning för att vara jag men när mensen kommer eller inte kommer i slutändan får vi ju se! Hamnar ändå här i slutändan igen fast med nytt BIM i slutet av mars bara så. ;P Hatar att vara i slutet av månaderna! Men om jag plussar någon gång så blir det BF tidigt i månaden i alla fall. Försöker trösta mig med det.

• Marshalll

Min mens tog precis slut, så nu ska jag bara vänta på ÄL. Som enligt appen ska vara 26/2, när ska jag börja ta ÄL-test?

• ESemlan84
    Marshalll skrev 2020-02-17 06:47:22 följande:

Min mens tog precis slut, så nu ska jag bara vänta på ÄL. Som enligt appen ska vara 26/2, när ska jag börja ta ÄL-test?

Jag brukar börja testa på dag 10 i cykeln och jag har runt 30 dagars cykler. Men det är ju personligt men jag går efter vad det står i papperna som följer med äl testerna, brukar använda cb.
Svar på tråden BIM mars 2020