• Anonym (Tvåeggat svärd)

    Rastlös och tankarna glider!

    Ok, så här ligger det till.

    Min tankar glider till en krydda i vardagen. Jag har idag allt serverat, underbar sambo, mamma till barnen (inte gifta, men så gott som), bra boende och en betryggande ekonomi. MEN, jag börjar bli rastlös.

    Jag funderar på andra kvinnor, både yngre och äldre än mig (är i slutet på 30 själv}, och börjat få tankar om hur jag skulle kunna få en ytterligare dimension i livet. Har alltid varit sexuellt väldigt aktiv och trots ett bra sexliv hemma drar tankarna till variation. Hur ska jag göra? Aldrig tidigare skrivit här men efter läst lite spontat kändes det rätt att skriva av sig.

    Ett problem jag ser, förutom den rent moraliska, är omgivningen och att söka online på olika dating sidor. Bor i västra/nordvästra Skåne och det är ganska litet. Inte helt omöjligt att "springa" på någon. Söker ju diskretion. Har förstått att det finns olika verktyg som kik och liknande men de har jag aldrig använt.

    Så bara bring it, alla dialog mottages, finns säkert fler med liknande tankar och funderingar.

  • Svar på tråden Rastlös och tankarna glider!
  • Anonym (man)
    Anonym (Ztan) skrev 2020-01-29 10:34:45 följande:

    Otrohet är trendigt, det är sånt man gör nuförtiden.
    Moral? Det är väl det som är grejen? Att det är förbjudet, pirrigt, spännande, skamligt, omoraliskt.


    Nej det har aldrig och kommer aldrig bli trendigt att bete sig som ett svin mot andra. Däremot verkar det vara oerhört poppis bland egoistiska människor att intala sig själva att de är trendiga för att de sviker och förnedrar någon annan.

    Dessutom är det oftast bara svagbegåvade människor som följer trender utan att tänka själva, de har liksom inte tillräckligt med kapacitet för att göra en egen analys utan följer bara andra idioter.
  • Kungsholmsbo

    Jag tror det är en 40-årskris som talar. Är där själv nu. Skillnaden är att jag fattar att gräset inte är grönare - att jag älskar min man - han är den bäste för mig och att det absolut inte är värt det.

    Varannan vecka med barnen, etc för att få knulla lite mer varierat? Det är ju bortom allt proportion. Det kommer inte alltid vara himlastormande och passionerat. Det går upp och ner. Men förstör inte ert liv, kämpa istället för det ni har. Att bli singel vid 39-40 när alla är inne i djupaste familjebildning är heller inte att rekommendera. Du kommer med bagage och hur attraktiv är man då och för vem? Är det verkligen tjejerna du vill ha som kommer vilja ha dig? Och vad tror du de ska vilja göra med dig sexuellt som din sambo inte gör?

    Arbeta upp aptit borta ät hemma.

  • Smecker
    Kungsholmsbo skrev 2020-02-01 09:28:11 följande:

    Jag tror det är en 40-årskris som talar. Är där själv nu. Skillnaden är att jag fattar att gräset inte är grönare - att jag älskar min man - han är den bäste för mig och att det absolut inte är värt det.

    Varannan vecka med barnen, etc för att få knulla lite mer varierat? Det är ju bortom allt proportion. Det kommer inte alltid vara himlastormande och passionerat. Det går upp och ner. Men förstör inte ert liv, kämpa istället för det ni har. Att bli singel vid 39-40 när alla är inne i djupaste familjebildning är heller inte att rekommendera. Du kommer med bagage och hur attraktiv är man då och för vem? Är det verkligen tjejerna du vill ha som kommer vilja ha dig? Och vad tror du de ska vilja göra med dig sexuellt som din sambo inte gör?

    Arbeta upp aptit borta ät hemma.


    Knulla mer varierat kan man få ändå, helt utan att vara otrogen. Det är trots allt år 2020, man kan bli swingers, ha öppna relationer, vara polyamorösa/polysexuella och what not. Det är inte så konstigt om man vill äta annat än samma makaroner och falukorv dag ut och dag in, år ut och år in?

    Vid 39-40 är annars ett rätt bra tillfälle att bli singel på, tvärtom mot vad du sprider för propaganda. Eller ja, i alla fall för attraktiva män (nej, utseende är enbart en liten del av det), eftersom många skiljer sig runt 35-45. Runt 40 händer en intressant sak med, yngre kvinnor börjar lägga märke till en (återigen, om man är en attraktiv man), medan det för kvinnor i den åldern blir lite svårare. Så.. ja. Chansen är rätt hygglig att han är attraktiv, för både jämnåriga och yngre kvinnor, och sannolikheten att de vill göra saker sexuellt med honom som hans sambo inte vill är.. well, den finns definitivt.

    Arbeta upp aptit var du vill, ät var du vill. Men var inte otrogen.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Kungsholmsbo
    Smecker skrev 2020-02-01 10:08:20 följande:

    Knulla mer varierat kan man få ändå, helt utan att vara otrogen. Det är trots allt år 2020, man kan bli swingers, ha öppna relationer, vara polyamorösa/polysexuella och what not. Det är inte så konstigt om man vill äta annat än samma makaroner och falukorv dag ut och dag in, år ut och år in?

    Vid 39-40 är annars ett rätt bra tillfälle att bli singel på, tvärtom mot vad du sprider för propaganda. Eller ja, i alla fall för attraktiva män (nej, utseende är enbart en liten del av det), eftersom många skiljer sig runt 35-45. Runt 40 händer en intressant sak med, yngre kvinnor börjar lägga märke till en (återigen, om man är en attraktiv man), medan det för kvinnor i den åldern blir lite svårare. Så.. ja. Chansen är rätt hygglig att han är attraktiv, för både jämnåriga och yngre kvinnor, och sannolikheten att de vill göra saker sexuellt med honom som hans sambo inte vill är.. well, den finns definitivt.

    Arbeta upp aptit var du vill, ät var du vill. Men var inte otrogen.


    Det är långt ifrån alla som kan tänka sig öppna förhållanden/swinga etc. Det är typ bara här på fl som fölk håller på med det.

    Hade aldrig tagit i en man med bagage av den enkla anledningen att jag inte vill ha någon annan kvinnas barn. Således får jag också acceptera att min attraktivitet inte är lika hög pga av att jag har barn. Har aldrig sett ett exempel på att det fungerar med bonusar etc. De blir alltid mer eller mindre (dåligt) särbehandlade. Familj det skaffar man en gång. Så ska du prompt vara otrogen så får du se till att sköta det snyggt och hålla tyst. Lasta inte den andra parten med dina problem.

    Makaroner och falukorv - bah. Struntprat.
  • Anonym (Lollo)
    Smecker skrev 2020-02-01 10:08:20 följande:

    Knulla mer varierat kan man få ändå, helt utan att vara otrogen. Det är trots allt år 2020, man kan bli swingers, ha öppna relationer, vara polyamorösa/polysexuella och what not. Det är inte så konstigt om man vill äta annat än samma makaroner och falukorv dag ut och dag in, år ut och år in?

    Vid 39-40 är annars ett rätt bra tillfälle att bli singel på, tvärtom mot vad du sprider för propaganda. Eller ja, i alla fall för attraktiva män (nej, utseende är enbart en liten del av det), eftersom många skiljer sig runt 35-45. Runt 40 händer en intressant sak med, yngre kvinnor börjar lägga märke till en (återigen, om man är en attraktiv man), medan det för kvinnor i den åldern blir lite svårare. Så.. ja. Chansen är rätt hygglig att han är attraktiv, för både jämnåriga och yngre kvinnor, och sannolikheten att de vill göra saker sexuellt med honom som hans sambo inte vill är.. well, den finns definitivt.

    Arbeta upp aptit var du vill, ät var du vill. Men var inte otrogen.


    Haha! LOL! Nä. Ni gubbar med barn är generellt INTE attraktiva för oss unga kvinnor. VARFÖR i all världen skulle vi välja någon som är på väg över kanten dessutom med bagage i form av ungar och exfru. Så sjukt jävla off spaning. Snacka om självbedrägeri.

    TS, du är nog inte ens i närheten av att vara så attraktiv på marknaden som du tror. Risken är stor att du istället för spännande ligg får se fram emot några decennier av ensamhet, med barn och exfru som föraktar dig, innan slutdestinationen på ålderdomshemmet. Ni män alltså. (Och många kvinnor också) Jäklar vad ni har svårt att åldras med värdighet.
  • Kungsholmsbo
    Anonym (Lollo) skrev 2020-02-03 09:34:09 följande:

    Haha! LOL! Nä. Ni gubbar med barn är generellt INTE attraktiva för oss unga kvinnor. VARFÖR i all världen skulle vi välja någon som är på väg över kanten dessutom med bagage i form av ungar och exfru. Så sjukt jävla off spaning. Snacka om självbedrägeri.

    TS, du är nog inte ens i närheten av att vara så attraktiv på marknaden som du tror. Risken är stor att du istället för spännande ligg får se fram emot några decennier av ensamhet, med barn och exfru som föraktar dig, innan slutdestinationen på ålderdomshemmet. Ni män alltså. (Och många kvinnor också) Jäklar vad ni har svårt att åldras med värdighet.


    Men precis. Du har så rätt - det var så jag argumenterade (och blev lite arg vilket syntes) och fick sån skit och mitt inlägg anmält och borttaget. Man måste vara realist. När jag var yngre ville jag absolut inte ha en man med barn som redan varit med om resan med stort R med någon annan. Helst vill man ju dela familjebildningen med en enda person. Och nej, när jag var 20-35 ansåg jag inte att gubbar (som jag då tyckte) i 40-årsåldern vad attraktiva heller. Nu när jag är 41 så tycker jag ju de i min ålder är fina såklart - men det är ju för att de passar mig i ålder - skulle aldrig titta på en yngre man. Jag är väldigt hård på denna punkt.

    Gräset är inte grönare och att trilla dit och förstöra ditt liv för att få ligga lite mer varierar när man hittat en bra person att dela sitt liv med - det är så himla naivt. Då sätter man sin sexuella njutning i första rummet - framför barn, familj etc. Hur är det ens möjligt att agera på det? (För i ts fall handlar det ju inte om att de inte har bra sex, eller ett bra liv utan att han vill testa lite annat också. En annan sak är när man inte alls kan mötas - den ene inte vill ha sex eller likande)
  • Anonym (Tvåeggat svärd)

    Okej. Tack för alla svar. Ni ska få en liten uppdatering av läget.

    Jag förstår båda sidor av dialogen. Men saken är den att jag skulle inte söka nytt förhållande. Vi har gått från ett vanligt bra vanilj förhållande till nu ett helt platoniskt sådant. Jag har mer behov helt klart, tagit upp det men får tillbaka att jag får finna mig......?! Så är livet. Men köper inte det.

    Jag har goda förutsättningar till att skapa ett bra liv på egen hand inkluvise barn.

    Ser bra ut enligt andra, har ekonomiska förutsättningar att skapa en god situation för mig men även för mamma till barnen till viss del. Men mitt liv kan inte stanna nu!

    Har inte varit otrogen än. Jag kommer ta en dialog och så får vi se. Antingen hittar vi vägen framåt eller så får vi gå isär. Svårare är det inte. Oavsett så kommer jag såra henne vilket inte känns bra, men regelrätt otrohet är inte heller på tapeten just nu.

    MEN, min känsla av att jag måste få en förändring blir tydligare och tydligare. Vi glider längre och längre ifrån varandra......

    Jag bor hellre själv och mår bra, än dåligt i ett förhållande.

  • Anonym (Camilla)

    Tack för uppdateringen. Du ska inte behöva finna dig i att hon säger att nu är det så här. Hon kan ensam inte lägga ribban för hur erotiken ska se ut. Ja inte du heller som du förstår. Tycker att hon verkligen måste dra sitt strå till stacken och ni ska kunna möta varandras behov. Det går i vågor med lust och frekvens. Tror en lösning är att ni får hjälp utifrån för att kunna knyta upp knutarna. Fundera på varför hon inte längre har lust. För mycket jobb? För tungt ansvar för hushållet? Tufft på jobbet? Fysiska åkommor. Preklimakterium? Inte nöjd med sexet? Ja detta gäller ju för er båda. Dit jag eg vill komma är att en partner, till synes omotiverat, inte kan lägga armarna i kors och skopa ut närhet och intimitet. Boka in hjälp utifrån och boka in date nights.

  • Anonym (Ztan)
    Smecker skrev 2020-02-01 10:08:20 följande:
     Det är trots allt år 2020,
    Precis, vi har alla möjliga slags kön nu. Anything goes. Join the Fun SkrattandeTungan uteDrömmerKyss
  • Anonym (man)
    Anonym (Ztan) skrev 2020-02-22 12:39:13 följande:
    Precis, vi har alla möjliga slags kön nu. Anything goes. Join the Fun SkrattandeTungan uteDrömmerKyss
    Gör vi?, jag tycker mig bara ha sett två sorter, en kuk och en fitta. Sen finns det säker oändligt antal olika varianter av vad man tycker sig ha för kön eller vad man känner sig som för just idag. Men kön finns det bara två.
  • Anonym (Lia)
    Anonym (Tvåeggat svärd) skrev 2020-02-22 00:58:26 följande:

    Okej. Tack för alla svar. Ni ska få en liten uppdatering av läget.

    Jag förstår båda sidor av dialogen. Men saken är den att jag skulle inte söka nytt förhållande. Vi har gått från ett vanligt bra vanilj förhållande till nu ett helt platoniskt sådant. Jag har mer behov helt klart, tagit upp det men får tillbaka att jag får finna mig......?! Så är livet. Men köper inte det.

    Jag har goda förutsättningar till att skapa ett bra liv på egen hand inkluvise barn.

    Ser bra ut enligt andra, har ekonomiska förutsättningar att skapa en god situation för mig men även för mamma till barnen till viss del. Men mitt liv kan inte stanna nu!

    Har inte varit otrogen än. Jag kommer ta en dialog och så får vi se. Antingen hittar vi vägen framåt eller så får vi gå isär. Svårare är det inte. Oavsett så kommer jag såra henne vilket inte känns bra, men regelrätt otrohet är inte heller på tapeten just nu.

    MEN, min känsla av att jag måste få en förändring blir tydligare och tydligare. Vi glider längre och längre ifrån varandra......

    Jag bor hellre själv och mår bra, än dåligt i ett förhållande.


    Fast Ts, i trådstarten skrivet du att du har ett bra sexliv hemma, nu att det är ?helt platoniskt?. Hur ska det vara?? Luktar skitsnack....
  • Anonym (eo)

    Hur jävla korkad är du?
    Du vill medvetet krossa din familj? En otrohet skadar din partner och dina barn!

  • Anonym (Rocky)
    Anonym (Tvåeggat svärd) skrev 2020-01-29 21:35:34 följande:

    Nej, ingen förtäckt annons. Var faktiskt ganska behagligt att skriva av sig, tro det eller ej. Tack för svar, kanske en liten kris, närmar mig ju 40 ????


    Klassisk ålderskris med otrohet i just den åldern...

    Passa på att njuta av det fantastiska du har i stället för att riskera allt för lite spännings skull.
  • Anonym (Lynch-mobben är igång)

    Jahapp då var lynchen på intåg.

    30% av alla i förhållanden är otrogna på något sätt.

    Man lever bara en gång

    En affär kan förnya, pigga upp och kännas som en renässans för att komma närmare sin partner.

    Helst ska det ske i samförstånd.

    Men alla är inte funtade på det sättet.

    Tar det personligt och deppar ihop - duger jag inte?

    Det ställs alldeles för mycket ultimatum både inom förhållanden och även från systemet. Man ska inte göra si, inte så, titta inte chatta inte flirta inte tänk inte på andra. Gör bara som jag säger och håll dig innanför de heliga reglerna.

    En separation från en dysfunktionellt förhållande är naturligtvis det bästa i längden.

    Ofta är bakgrunden till frustrationen som ts skriver inte enbart sexuell. Utan härstammar från att man kanske har utvecklats och växt ifrån varandra under alla år.

    Men kände egentligen sig själv när man var 20-25-27 år?

    40 års krisen som nån nämnde. Ett tecken på att man börjar veta vem man egentligen är, och vågar börjar stå för det.

  • Anonym (eo)
    Anonym (Lynch-mobben är igång) skrev 2020-03-26 10:01:43 följande:

    Jahapp då var lynchen på intåg.

    30% av alla i förhållanden är otrogna på något sätt.

    Man lever bara en gång

    En affär kan förnya, pigga upp och kännas som en renässans för att komma närmare sin partner.

    Helst ska det ske i samförstånd.

    Men alla är inte funtade på det sättet.

    Tar det personligt och deppar ihop - duger jag inte?

    Det ställs alldeles för mycket ultimatum både inom förhållanden och även från systemet. Man ska inte göra si, inte så, titta inte chatta inte flirta inte tänk inte på andra. Gör bara som jag säger och håll dig innanför de heliga reglerna.

    En separation från en dysfunktionellt förhållande är naturligtvis det bästa i längden.

    Ofta är bakgrunden till frustrationen som ts skriver inte enbart sexuell. Utan härstammar från att man kanske har utvecklats och växt ifrån varandra under alla år.

    Men kände egentligen sig själv när man var 20-25-27 år?

    40 års krisen som nån nämnde. Ett tecken på att man börjar veta vem man egentligen är, och vågar börjar stå för det.


    Så en lynchmobb är ett problem men inte när någon vill springa bakom ryggen på sin partner och förstöra en hel familj?
  • Anonym (eo)
    Anonym (Lynch-mobben är igång) skrev 2020-03-26 10:01:43 följande:

    Jahapp då var lynchen på intåg.

    30% av alla i förhållanden är otrogna på något sätt.

    Man lever bara en gång

    En affär kan förnya, pigga upp och kännas som en renässans för att komma närmare sin partner.

    Helst ska det ske i samförstånd.

    Men alla är inte funtade på det sättet.

    Tar det personligt och deppar ihop - duger jag inte?

    Det ställs alldeles för mycket ultimatum både inom förhållanden och även från systemet. Man ska inte göra si, inte så, titta inte chatta inte flirta inte tänk inte på andra. Gör bara som jag säger och håll dig innanför de heliga reglerna.

    En separation från en dysfunktionellt förhållande är naturligtvis det bästa i längden.

    Ofta är bakgrunden till frustrationen som ts skriver inte enbart sexuell. Utan härstammar från att man kanske har utvecklats och växt ifrån varandra under alla år.

    Men kände egentligen sig själv när man var 20-25-27 år?

    40 års krisen som nån nämnde. Ett tecken på att man börjar veta vem man egentligen är, och vågar börjar stå för det.


    Så en lynchmobb är ett problem men inte när någon vill springa bakom ryggen på sin partner och förstöra en hel familj?
  • Anonym (Rocky)
    Anonym (Lynch-mobben är igång) skrev 2020-03-26 10:01:43 följande:

    Man lever bara en gång

    En affär kan förnya, pigga upp och kännas som en renässans för att komma närmare sin partner.

    Helst ska det ske i samförstånd.

    Men alla är inte funtade på det sättet.


    Man lever bara en gång, och det gäller även för den bedragne. Varför förstöra en stor del av livet för den personen som man valt som partner?

    "Förnya", "renässans för att komma närmare sin partner"?!? Det är ett  undantagsfall, ungefär som att spela rysk roulette med patroner i alla hål utom ett.

    Samförstånd? Ja, om alla inblandade är med på det så kan man väl göra så. Men, som du säger, alla är inte funtade på det sättet. De allra flesta vill inte ha det så.
  • Kungsholmsbo
    Anonym (Tvåeggat svärd) skrev 2020-02-22 00:58:26 följande:

    Okej. Tack för alla svar. Ni ska få en liten uppdatering av läget.

    Jag förstår båda sidor av dialogen. Men saken är den att jag skulle inte söka nytt förhållande. Vi har gått från ett vanligt bra vanilj förhållande till nu ett helt platoniskt sådant. Jag har mer behov helt klart, tagit upp det men får tillbaka att jag får finna mig......?! Så är livet. Men köper inte det.

    Jag har goda förutsättningar till att skapa ett bra liv på egen hand inkluvise barn.

    Ser bra ut enligt andra, har ekonomiska förutsättningar att skapa en god situation för mig men även för mamma till barnen till viss del. Men mitt liv kan inte stanna nu!

    Har inte varit otrogen än. Jag kommer ta en dialog och så får vi se. Antingen hittar vi vägen framåt eller så får vi gå isär. Svårare är det inte. Oavsett så kommer jag såra henne vilket inte känns bra, men regelrätt otrohet är inte heller på tapeten just nu.

    MEN, min känsla av att jag måste få en förändring blir tydligare och tydligare. Vi glider längre och längre ifrån varandra......

    Jag bor hellre själv och mår bra, än dåligt i ett förhållande.


    Hej, hur gjorde du? Har ni kommit fram till något?
Svar på tråden Rastlös och tankarna glider!