Inlägg från: Xlr8 |Visa alla inlägg
  • Xlr8

    Skicka anonymt hat...

    VPN, proxy om du ska vara olaglig eller väldigt rädd att bli spårad.

    En provisorisk mail funkar om du inte ska vara olaglig. kan dock blir spårad till vilken stad ip kommer ifrån.

    Dela wifi från luren så kommer det se ut som det kommer från annan ort ofta Stockholm.

  • Xlr8
    Anonym (Mango) skrev 2020-02-01 04:52:06 följande:

    Din ISP vet vem av deras kunder som har en viss IP-adress. Polisen kan begära ut de uppgifterna om de misstänker brott. 

    Exempel: Du använder ditt bredband från Telia till något olagligt. Polisen ser att IP-adressen som använts vid brottet tillhör Telia, och begär ut personuppgifter för den Telia-kund som vid tidpunkten för brottet hade den IP-adressen. 

    Men om du använder en anonym VPN kan polisen inte se din "riktiga" IP-adress, utan bara den exitnode som VPN-tunneln använde sig av. Om du kombinerar det med en anonym browser, typ TOR, och en anonym, krypterad email-tjänst, typ Protonmail, är du i princip ospårbar. 


    Nja nästan rätt. Polisen kan fråga om isp vill lämna ut om brottet kan ge under 1 års fängelse, isp kan neka.

    Om brottet kan ge 1 år eller mer kan dom kräva, isp kan ej neka

    .
  • Xlr8
    Anonym (Mango) skrev 2020-02-02 23:40:38 följande:

    Ja jag nämnde inget om straffvärdet, men det stämmer. Men oavsett vilket brott du tänker begå och vilket straff det kan medföra bör du använda de verktyg jag nämnde. ISP kan ju också välja att lämna ut dina uppgifter för vad som helst. Vad jag vet är det bara Bahnhof i Sverige som sagt att de inte kommer göra det. 


    Nee det är i och för sig sant tolkade ditt begära som att kräva. Självklart kan isp lämna ut om dom vill vilket jag nämde. Google har samma uppgifter oxå, kände du till det?
Svar på tråden Skicka anonymt hat...