• Annita

Web content editor lön, utan erfarenhet?

Mom2be262 skrev 2020-02-05 06:33:26 följande:

Hej! Detta är inte på en tidning utan på ett företag som säljer diverse produkter till företag. Tx borrmaskiner haha... Jag ska ha hand om e handeln, är ej utbildad, endast gymnasie men de va bara allmän inriktning (sam)

Kanske har företaget missförstått vad man gör om man arbetar med web content, för det är väldigt mycket mer än att ha hand om e-handel. Content producerar man och det är mycket skriva texter, nästan åt det journalistiska hållet. Även fotografering borde ingå.
  • Annita
    Mom2be262 skrev 2020-02-05 11:35:38 följande:
    Då har de förstått, de va så han beskrev de. Förutom fotografering, de finns redan sånna
    Hur känner du själv inför att producera egna texter, kanske intervjuer mm? Hitta på ämnen och vinklingar som marknadsför företaget men ändå har ett allmänt läsvärde?

Känns det kul är ju jobbet som klippt och skuret för dig. Tänker du mer att det handlar om "drag and drop" kanske det blir en väl stor utmaning, tycker jag att det låter som.

Egentligen frågade du ju om lönen, men det kan jag tyvärr inte uttala mig om. Har man utbildning och är duktig på att skriva kan man säkert få rätt hög lön på en sådan tjänst, men det hade du ju redan läst dig till.
Svar på tråden Web content editor lön, utan erfarenhet?