Min pojkvän är påväg att lämna mig pga min svartsjuka
Jag är svartsjuk. Väldigt svartsjuk. Otroligt misstänksam och har tillitsproblem. Önskar att ni som ser svartsjuka som något icke existerande problem inte skriver något elakt i tråden. Jag är faktiskt väldigt ledsen över min situation. Skriver för att få råd hur jag kan hjälpa mig själv och situationen.
För någon dag sedan kom min pojkvän fram till mig och berättade att han kanske inte orkar längre pga min svartsjuka. Vi har dock inte gjort slut än men jag såg att han nu står på gränsen... Jag har valt att söka hjälp, jag har mycket obearbetat i mitt förflutna och har en längre tid faktiskt velat självmant åka och prata med någon. Nu får det bli så och jag hoppas att min pojkvän ska orka stå kvar, men jag kan ju inte be honom stanna om han inte vill. Usch vad ledsen jag är. :( Hjälp...
Ligger allt hos mig? Eller kan man kräva att han ska försöka förstå mitt mentala tillstånd på något vis? Jag läste en grej på internet nämligen, där stod det att man ska dejta någon som förstår ens mentala tillstånd och som har överseende över det man inte kan behärska eller som man inte ännu VET hur man ska behärska. Här tänker jag på min svartsjuka, borde han förstå eller var dessa rader på internet bara något dåligt och icke rimligt tänkande?
Såklart vet jag att han inte ska behöva ta emot skit och att han inte ska behöva må dåligt pga min svartsjuka men borde han på nåt hörn ändå kunna vara förstående, om jag söker hjälp för bla detta?
Vad kan jag göra? Är det bara att låta han gå om han vill gå...?